Snakkes om 1 år da….!


Verden står slettes ikkje til påske, men NÅ skjer det altså! Ooooh My!! Det tok jaggu tid før eg bare hoppet i det, men nå er det ingen vei tilbake *ler hjertelig* Signert og betalt – Ferdig med saken!! Shit!

Ok, saken er det at NÅ skal eg begynne å T R E N E! Jepp du leste helt riktig: Eg skal begynne å T R E N E! Jupp Jupp! Nå er eg faktisk lei av at…..Nei, eg er ikkje lei av noe egentlig for poenget er ikkje at eg skal slanke meg – Over hodet ikkje, men JA eg har så absolutt lagt på etter at eg sluttet å røyke OG drikke kaffi for over 3 år siden. Siden da har eg vel leita etter noe som kunne erstatte det…Kaffi`n smakte ikkje godt lenger når eg slutta
å røyke….Så da ble det jo Burn da, 1 boks hver dag….Ikkje sant! Burn kutta eg ut for over 1 mnd siden så nå drikker eg av og til en Iskaffi laget på Mandelmelk, mye bedre 😀

Før gikk både Ali og eg tur 3 ganger i uka mens Dib var på trening + me alltid var ute å gikk nede på berga, spesielt i helgene….Det begynte å avta da Ali ikkje ville lenger, eg gikk lenge tur alene, men der kommer eg ikkje
i gang igjen…Kjedelig å gå tur alene + at eg dropper ut ved dårlig vær.

Foreslo for et par å siden at me skulle melde oss inn i Sats etter røykeslutt, men det ble fullstendig nedstemt, ja for det var bare å gå ut på tur…Veeel….NÅ i dag etter ei uke i tenkeboksen og scrolling på nett tok eg steget: Kjøpte meg medlemskap MED binding her nede på Tananger Treningssenter! Woop Woop! Hater å kjenne at kroppen faktisk forfaller og at eg ikkje føler meg på topp! (Alt er realitivt pga mine skavanker, men alt kan bli bedre). Eg tok med binding fordi eg innbiller meg at da er det vanskelig å droppe ut?
Kjipt å betale 400 kr i mnd for noe eg ikkje bruke hehe

Tanken min er nå i starten, og kanskje for alltid er å bare gå på mølla. Målet er å gå minst 10K skritt pr dag/eller pr gang eg er der. Poenget er å bare gjøre noe godt for meg selv og kroppen min. Om eg av dette går ned noen kilo ser eg det på som en bonus. Har ikkje tenkt å gå på noe diett eller noe, men de siste 2 årene har eg ryddet mye bort fra matbordet for å regulerer smertene eg får ved matinntak. Det gå mye i cottage cheese og frø, havregrøt og knekkebrød/grovbrød + grønnsaker 😀 Det har blitt for mye sjokolade etter røykeslutt og snop/sjokolade/chips er jo noe som eg faktisk blir dårlig av – Heldigvis elsker eg grønnsaker så eg balanserer det jo, meeen…..må nok begrense den sjokoladen litt ja. UANSETT, som sagt: Ingen slankekur, men eg vil pleie kroppen og få den trent litt 😀

Da eg var yngre var eg for en treningsnarkoman å regne, men så ble eg gift….ja og da ble det mindre av det da vettu, så ble eg ødelagt på sykehuset og livet sto stille og kroppen forfalt! Tror dette skal bli bra eg, kjenner eg GLEDER meg og eg er overbevist om at legen min kommer til å elske meg på mandag! Han gnålte i mange år om at eg burde slutte å røyke, det gjorde eg brått og brutalt for altså 3 år siden – Har ikkje savnet det siden. Nå trenger magemålet mitt at eg begynner å bevege meg mer! Nå uten trening klarer eg litt over 6K skritt med de “aktivitetene” eg har i løpet av dagen, men nå vil eg at det skal bli det + minst 10K på mølla, får starte litt rolig.

MIN plan er å ha første økt allerede på lørdag, så får me sjå da vettu! Dingsen på bildet over er medlemsbrikka, kortet kommer senere da de nå var tomme. Denne brikka er jammen ikkje stor så eg hang den på en nøkkelring og skal lage meg et snålt anheng. Senteret har åpent kl 05 – 24 alle dager så ja, dette burde jo gå greit 🙂 Det var jo eeegentlig Sats eg ville begynt på, men altså…DET hadde jo vært skikkelig uansvarlig av meg med tanke på de heavy bensinprisene me har for da må eg kjøre inn til Stavanger + at me nå har 2 treningssenter rett her ned 🙂 Eg er i allefall positiv og veldig optimist! Ja eg kan love at dette IKKJE skal bli en treningsblogg, overhodet ikkje! Litt oppdatering en gang i blant hvordan det går kan hende det kommer, men verken noen mat på vektskåla, eller meg i skåla for den slagsskyld vil forekomme 🙂 Er du på jakt etter en flott treningsprofil så kan
eg jo ANBEFALE Funkygine!

Leste også her om dagen at hvis man “henger igjen” etter Corona så er trening bra!
Så ja, da håper eg også at hodet snart finner tilbake til plassen sin 🙂

 

 

GLEDER MEG!
Nå må eg bestille meg et par nye treningssko!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
    1. Hoderistende og oppgitt kjerring. Trening!?! Kunne du ikke funnet noe mer fornuftig å bruke de 400 kronene på?
      Neida. Lykke til med trening og gode forsetter!

    2. Uff du også 😂😂
      Det må være alderen vi er i som får “fornuften” til å virke..
      Her er det svømming og litt attåt etterhvert..
      Lykke til . Dette klarer vi ikke sant.

    3. Tok av meg 28 kg på 6-7 mnd, og det var ikke med å TRENE 😳 Kom i knallform og føttene mine begynte å vandre av seg selv, helt sant!! Men lykke til 😜👍🏾

      1. Det er knallbra! 😀
        I utgangspunktet har eg ingen planer om å slanke meg, men tar det som bonus om noen kg forsvinner 🙂 Mitt største fall på badevekta skjedde pga sykdom for en del år siden….40 kg ble faktisk bare borte borte uten at eg løfta en finger….Eg subba rundt i sykehuskorridorene bare, det er litt skummelt hvordan kroppen bare “slipper” alt. Men ja, eg har absolutt noen kilo for mye noe mer enn hva eg selv trives med, men eg vil komme i bedre form, for som eg skriver så er kosten min rimelig rar (minimalistisk?) så eg må nok heller prøve å tilføre den noe nytt – Får sjå hvordan dette går 😀

Siste innlegg