Snart Vinterferie – Ny Lue?

Desigent av Gudrun Fesl

 

Ahaa en deilig dobbel brem (<—heter det på lue?) strikkes sammen med en dekorativ I-Cord derane før du bare swups strikker toppen. Ikkje sååå mye hokus pokus, men lekre og enkle detaljer gjør seg som vanlig best 😀 Egentlig er det sjeldent at eg bruker lue, det er ikkje ofte det er kaldt nok, bruker oftere hette om det blåser/regner. Har der i mot en del stilige luer “på lager” for luer ER gøy å hekle. Mye av grunnen for det er jo at me trenger bare strikke en om gang *ler*

 

 

 

 

Designet av Gudrun Fesl

 

1 tråd Merino og 1 tråd med noe fluffy, som f.eks KidSilk blir ganske digg å dra nedover ørene. Eg liker godt alpakka, så et tråd med det og merino er absolutt helt innafor :). Er jo ikkje så lenge til vinterferie, kanskje familien trenger en oppgradering før dere inntar fjellheimen? Ikkje sant? Strikk noen kjappe sitteunderlag også før avreise, det er gull verdt når kakao skal nytes i det fri 😀

 

ALULA HAT
Bildene over
Str fra 48 cm til 63 cm

 

 

* * * *

 

 

 

Jadda jadda, de der timene me hadde med knall sol i går var bare irriterende egentlig….Selvfølgelig begynte det å regne etter hvert, noe som det faktisk gjør enda og skal i følge Yr.no fortsette med over 1 uke til…Regn er det kjipeste syns eg, det er så irriterende å være ute hehe Regn på sørlandet en sommerdag kan ikkje sammenlignes for det er faktisk ganske chill, men vestlandsregn!? Kaldt og extra vått *ler* Ikkje har me paraply en gang, det er noe eg alltid glemmer å kjøpe! Det innebærer at eg trenger ei hette når eg skal ut i dag hvis ikkje ser eg ut som eg druknet katt når eg kommer til bilen, dvs eg må ta på meg den tjukke boblekåpa mi som igjen blir for “bomsete”
å kjøre bil med….Ikkje sant? Et typisk l-landsproblem…lettere å kjøre med dongrijakke, vel vel….
Skal man kweles eller kjøre rundt som en druknet katt? Hmm tja, det gjenstår å se.

Det torsdag altså, dvs mor mi sin dag. Skal prøve å komme meg tidlig av gårde fordi eg sa eg kunne vaske gulvene hennes i dag 😀 Men først er det handlerunden, tenker eg starter på Ikea i dag…skal kjøpe litt lyst etc. Har sjekket litt priser på bla Kronelys, Nille og Ikea har samme pris, bare at på Nille får du 20 lys til 129 og på Ikea får du 50. Til nå er eg IKKJE fornøyd med kronelysene på Nille – De spruter!! Ja og nå er det hvite eg brenne, spruter de også, det rareste! Det er veeeldig sjeldent eg bruker duftlys, men Ikea har ett eg liker så eg får sjekke om de har det ennå 🙂 Tja, ellers er jo Ikea et farlig sted, men eg har skrevet en liten lapp og skal prøve å holde meg til den. Ellers vil eg bare minne om en søt Give Away her på bloggen hvor det er mulighet for litt
deilig garn i friske vårfarger. Trekning på lørdag.

 

 

LAG DEG EN
SKJØNN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg