Snerten & Kort

Designet av Jacqueline Cieslak

 

Ser her du, en kort herlig sak! Som du ser er den tøff over en sommerkjole om det skulle være litt kaldt drag i lufta, men garantert også snaisen over en avklippet jeans (min favoritt)

Denne strikkes rimelig kjapt top/down i et stykke i et passe halvtjukt garn, tja tok et lite søk på hvilket garn som kunne vært egnet og Big Merino fra Drops kan fint funke her. Merino er et godt garn til sommerplagg, men eg kan også se for meg denne over her i Lingarn! Ja, da vil den få et litt mer rustikk uttrykk som kunne passet fint 🙂
Vel, mange muligheter, alt etter hva du liker 🙂 Snaisen og ganske tøff var den uansett.

 

 

Designet av Jacqueline Cieslak

 

Skal ikkje så mye til før en rygg kan bli et blikkfang 🙂
Strikkefastheten er 11,5 m/20 row på 10 cm, skal du få den i oppgitt størrelse så er det greit å holde seg til dette. Et par masker fra eller til her kan gjøre ganske stort utslag 🙂

 

 

URSA
Bildene over
Fra 86,5 cm til 167,5 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

 

Når du står opp halv 10 og det første du må gjøre er å skyve terrassedøra opp en hel meter fordi det er varmt inne!!! DA er det VÅR da!! Var så mye som 13 grader da eg sto opp så dette kan eg ikkje klage på! SÅ deilig! Det var Ali som svippet ned på butikken i går etter kjøttdeigen me hadde glemt og hjem kom han også med et brett med MiniFioler! SÅ ja, eg er ganske sikker på at det er VÅR! Vel, da har eg et problem, luksus så da, men likevel…Skulle hatt ei halvstor potte til de fiolene da…Hmm me “rensket” jo terrassen i fjor og står egentlig “bare” igjen med de store som eg planter flere blomster opp i…vil liksom ikkje bare kuppe ei av de til små fioler…
*Må tenke litt*

Blir nok garantert en tur på gartneriet før Påske ja! Aha det har eg venta lenge på, men siden det nesten ble vinter igjen en periode er eg glad me ventet! Frøene som eg har plantet inne vokser og vokser, skulle hatt et lite sånn “drivhus” som kunne stått inntil husveggen på terrassen til de Melonplantene. Tror ikkje de hadde taklet vind og regn i vestlandsskala for å si det sånn! Kanskje Ali kan lage noe?? Hmm Får lufte ideèn til han, men arbeidslista som MÅ gjennomføres er allerede ganske lang så ja…Kanskje bare starte på toppen?
Håper og tror at arbeidslysten vil stige i takt med gradestokken 🙂

Eg sitter nå her, enn så lenge og har morgentid for meg selv; Ali sover ennå, Amira er på jobb og DibHassan er på kurs. Han er på kurs hele dagen i dag + i morgen, altså ingen helg på han! Han skal gjennom 2 instruktørkurs nå som også er nødvendig for å få lov til å gå opp til Svart Belte i Taekwondo. Om en liten måned er det også RogalandsMesterskap og i år er forresten NM her i Stavanger – Det blir kjekt det, men det er ikkje før i november 🙂

Selv om eg egentlig er så tom for energi som overhodet mulig skal eg rusle ut på kjøkkenet å se om eg ORKER å shaine det litt! Når Ali står opp skal han i gang på kjøkkenet for på menyen i kwell står det helsteikt lammelår.
Dib har bursdag nå på tirsdag så da må jo en av hans favoritter lages 🙂

 

 

 

KOS DEG OG NYT
DENNE FLOTTE LØRDAGEN

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Herlig med vår! Her ser jeg nesten ikke kattene i løpet av dagen lenger, de liker seg ute etter en vinter der de nesten har vært i “hi” inne.
      Drivhus… Husker da vi hadde skoleoppgave å dyrke tomater hjemme. Pappa laga “drivhus” av tykk, gjennomsiktig bygningsplast. Han laga kjegler av plasten ved å stifte sammen sidene. Da disse ble for små laga han “hus” av plasten. Fortsatt ved hjelp av stiftemaskin. Disse var så stive at de stod av seg selv og var bare å løfte av om morgenen. Måtte plasseres på et sted med lite vind da.
      Ha ei fin helg!

Siste innlegg