Sokkene ALLE må ha!

Designet av Christine Enström

 

Det må eg si, designeren bak Follow Your Stars; Christine Enström er veldig dedikert til sitt design og eg er overbegeistret!♥ Det er virkelig noe av det fineste eg har sett, ja eg elsker det! De første vottene hun designet ligger i grunnen så klart de kan for å strikkes av meg, men eg har ikkje kommet så langt ennå – Men ja, de skal så absolutt strikkes! Egentlig sitter eg bare her på gjerde å venter på at hun skal lansere lua si 🙂 Eg tenker, det er en fin måte å “lære” mønsteret på uten av man må strikke 2 like *smiler*

 

 

 

Designet av Christine Enström

 

Luer og votter strikkes i Finull, men disse rålekre sokkene strikkes i “typisk” sokkegarn som f.eks min store favoritt Opal (Og eg har veldig mye UNI Opal) så dette er virkelig en stor trigger for mine strømpepinner ♥ Andre sokkegarn som brukes er Fabel, Arwetta, Zauberball – Ja eg regner med at du kjenner til hele gata?

 

 

 

Designet av Christine Enström

 

Flerfarget garn? Ja hvorfor ikkje, ser for meg veldig mange spennende varianter som kan poppe opp 🙂

 

 

 

Designet av Christine Enström

 

Hun har virkelig truffet blink med disse Stjernene og før eller siden skal eg ha både votter og sokker – Flott som ulltilbehør når lange turer skal overvinnes 🙂 Enn så lenge venter eg tålmodig på lua! 🙂

 

FOLLOW YOUR STARS SOCKS
Bildene over
Str Voksen
Svensk og Engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Samtidig som sola skinner fra skyfri himmel leser eg at det skal komme en iskald vinter fra et land borti øst om noen uker? Å ja, eg har selvfølgelig erfart at det plutselig blir vinter i mars og alle påskeliljene drukner i snø…
Eg håper at kuldegradene som er spådd varmes opp på veien før de skal “crashe” her på sør-og vestlandet…
I år bør det blir en fin vår og sommer…Var søren meg dårlig med det i fjor…

Formen er så langt fra på topp, men eg sitter å teller på knappene om eg skal svippe bort på Edenshage…Trenger bare 4 svarte innerpotter for å plante om å ordne det til i kjøkkenvinduet…Det er fort gjort å svippe bort en kjapp tur…Kanskje eg plukker med meg en pose med Chilifrø siden eg har et par potter som er arbeidsledige 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
FIN LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Kjekt å få møbler på terassen. Du har jo så stor god teasse også. Er du fornøyd med det lille drivhuset ? Jeg går og lurer på et slik til tomatplantene. Kjekt å begynne å tenke på vår og frø og slikt. Kjøpte meg nye hagehansker i dag. Det er jo en start.
      Klemz

      1. Ja eg er godt fornøøyd med det lille drivhuset 🙂 Blir 3.sommeren i år. Har hatt tomater, agurk og chili inni. Me laget sånn platå til det, skudde de der med fast i bunn + det er skrudd fast i veggen – Det er ikkje så tungt ser du 🙂

Siste innlegg