Sokker med smør og sukker på! – Lekre Strikkeoppskrifter

Designet av Marianne Heikkinen

 

Helt ærlig? Disse sokkene kunne fint passert som en av de der fancy og naturtro kakene som bakes for tiden!
Ja, du vet, du tror det er ei Colaflaske helt til noen deler den opp….KAKE! Ikkje sant!?? Det er helt utrolig hva som kan bakes! Vel, når er faktisk dette sokker da, selv om eg egentlig bare har lyst å spise de opp! De ser veldig søte ut ( i smak altså), men helledussen så lekre de er da, de ser myke og virkelig delikate ut…
litt sånn jordbærkrem inni mellom der gitt ♥

 

 

 

Designet av Marianne Heikkinen

 

Velger du å strikke disse i Arwetta så har du gjort et godt valg! Da blir det bare så myke og deilige, ja de får et litt sånn “fløyels” uttrykk, det syns eg i allefall mine Arwettasokker har. Helt Herlig!
Sammen med pinnenr 2,5 får du et eventyrlig deilig strikketøy 🙂

 

BIRTHDAY CAKE SOCKS
Bildene over
Str Medium

 

 

 

 

 

Designet av Marianne Heikkinen

 

Oppskriften er til en størrelse, men med en mønsterrapport på kun 6 m er det enkelt å utvide eller forminske mønsteret. Alle skal få må man vite 🙂 Lekre og enkel Lace “type” sokker ♥

 

BUTTERMILK PANCAKE SOCKS
Str Medium

 

 

 

 

Designet av Marianne Heikkinen

 

Tyttebær sokker passer jo når man skal plukke tyttebær…Ehee… Ok, den ble dum, MEN PUOLUKKA betyr nettopp det; Tyttebær 🙂 Så ja, da er dette Tyttebærsokker – de er noen deilige lange knesokker! Ikkje bare er det tøft, men akk og ve så deilig det er å dra gode sokker oppover leggene ♥ Disse er faktisk strikket i samme type garn som Silja, begge deler er fra Gjestal, men eg finner ikkje Maija? Utgått, kanskje? Uansett!
Eg liker veldig godt å strikke i Silja og gode sokker blir det nå i allefall 🙂

 

PUOLUKKA SOCKS
Str 37-38

 

Designeren har et tilbud på Ravelrysiden sin:
Kjøp 2 oppskrifter, få 1 Gratis.
Altså; legg 3 oppskrifter i “Kurven” og du får den rimeligste Gratis,
Bruk koden VANILLAWOOL
Tilbudet gjelder frem til 8.mars

 

 

 

* * * *

 

 

Eg må bare nevne noooe….*humrer*… Dette er ikkje kritikk, men det forundrer meg litt. For litt siden hadde eg Give Away her på bloggen hvor premien var 3 garnnøster til ca 100 kr. Det var storm i kommentarfeltet med over 200 kommentarer. Det er gøy! Nå har eg en Give Away hvor det skal trekkes 2 vinnere i morgen, premien er Gavekort på 1000 kroner….men med laaangt under halvparten av kommentarer….? (Noen og 50 stk tror eg det er) Lurer på hvorfor? Ja eg skjønner at ikkje alle kanskje er interessert i hva som kan kjøpes for de 1000 kr, men det er like fult og helt 1000 kr i premie. Skulle du nå likevel har lyst å bli med og kanskje vinne kan du stikke innom HER å joine! Det er absolutt ingen hake ved dette, det er rett og slett eg som gir bort det eg vanligvis hadde fått selv 🙂

Vel, det er søndag…OG det regner….OG blåser! Da blir det strikkings og perlings da vettu! Jepp, Amira skal joine meg i dag og det blir kos! Nei hun har ikkje begynt å strikke (Den dagen blir det rosa kryss i taket!), men hun skal bli med å perle 🙂 Å ja, eg er ganske in to it for å si det sånn…Satt i mange timer i går og fikk perler noen Påskekyllinger, men eg har allerede hoppet frem til Jula eg! Jepp, jul hele året si 🙂 For å si det sånn; er responsen stor nok på disse perleriene blir dte nok sikkert en Give Away av noe slag der også 🙂 DET liker me!

Anyway, i morgen er det tilbake til normal igjen! Dvs skole, matpakker og taxikjøring frem og tilbake på trening! Dib har vært utplassert i arbeidslivet de siste 2 ukene før siste ukes vinterferie. Så ja, hele 3 uker uten for normal.
Blir litt rot av sånt så det skal bli godt å komme inn i tralten igjen 🙂 Før eg benker meg med spisebordet skal eg ta meg en dusj! Amira kom hjem med nye shampooer og balsamer til meg i går
og GJETT om håret mitt trenger litt omsorg da!?? Jepp!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille på PerleKjøret! 🙂

2 kommentarer
    1. Fy søren dette var lekkert. Utrolig hva litt vekslende teknikk og en haug rester Arwetta kan bli. Du skal ikke se bort fra at det blir et rosa kryss i taket ditt om noen år. Min datter var ikke arbeidsfør mesteparten av svangerskap nr. 2 og ved hjelp av youtube og rå vilje mens hun kjedet seg lange måneder lærte hun å strikke i en alder av midt i 30 årene. Som ved et trylleslag knekte den venstrehendte jenta koden for strikking slik vi høyrehendte gjør, og helt jevnt fra første stund. Kan vel si jeg ble en lettere sjokkert mor.
      Og når det gjelder give awayen din denne gange, valgte jeg helt bevist å ikkke melde min interesse, men lot “plassen” være åpen for de som virkelig hadde ønske om å få et gavekort OG så en mulig benyttele av det. Her var vegger overfylte og mye satt vekk. Ingen planer om å få opp mer der.
      Håper det er noen verdige vinnere som får gavekortene, ikke noen som slenger seg på bare for å få noe, uten å tenke på om de trenger eller ønsker det.
      Mange klemmer sendes over med ønsker om en fortsatt fin søndag.
      Liv

    2. Tror nok mye av grunnen til at færre melder seg på den give awayen, er at det er større og større tilsig og interesse av kunstutstillinger på galleri, og kjøpere. Veldig mange bruker også egne fotografier, som sendes inn på nett til forstørring og innramming.

Siste innlegg