SOMMERFARGER – Strikkeoppskrift

Designet av Devin Ventre

 

Hva er sommerfarger? Tja, det er jo litt individuelt det da, men eg har alltid hatt en følelse av at pastell er sommer—> sarte og luftige farger. Da denne toppen poppet opp fikk eg en sånn god følelse av sommer! Fresht og klart – fargene bare lyst opp og minnet meg om sommer mer enn noe annet! Har du plantet Reddiker noen gang? Iiiikkjeee sant den minnet om en reddik du akkurat har dratt opp av jorda? Vel, der har du flott sommerfarger 🙂

Denne er strikket i deilig merino, ser for meg at Wollmeise type garn er perfekt! Litt hardt spunnet og litt “tungt” merino er supert for å få den rette swongen om du skjønner? Føler det bør være litt tyngde i denne for at den skal “henge” fint. Eg har nemligen et par deilige gensere i denne type garn og de henger, men er veldig stødige og stabile. Det er disse eg sammenligner med når eg skal prøve å forklare at “Ting” bør henge litt tungt *ler*.
Mulig det kun er mine egne preferanser *ler litt til* – men har du f.eks strikket et plagg i Wollmeise så
skjønner du hva eg mener 🙂 Det er deilig, VIRKELIG deilig ♥

 

 

FOSETTE
Bildet over
Fra 78 cm til 154 cm i overvidde

 

 

 

 

 

 

Farger ja, har alltid vært glad i det, men ikkje alltid like enkelt å bruke. Eg leker med mye farger om dagen, noe blir flott andre ting blir litt for glorete. Det gjelder å finne den rett balansen, men uansett så faller det alltid i smak hos noen 🙂 Har et par store perleprosjekt på gang, mye som skal perles og mye som skal monteres. Amira skal fikse mer limpistol-pinner i dag. Har 2 limpistoler, en stor og en liten. Til dette prosjektet ser eg for meg at den lille er best å bruke så eg får smøre meg med tålmodighet og mens eg gjør det lager eg bare en til….og det før eg vet om eg klarer å montere uten problem…Vel vel…tiden vil vise 🙂 *Meg selv i et nøtteskall*

Men du? Eg begynte å se en serie i går, på NrK NettTv. Den er beinhard altså!! Dokumentaren om Scandinavien Star Selvfølgelig husker eg ulykken, eg var 20 år den gang, men eg husker også at eg den gang tenkte:
“Oj, det var grusomt” og så følgte eg vel ikkje så mye mer med i nyhetsbildet, men har jo hørt litt her og der
i årenes løp.Fyyy FA….altså! Er det virkelig mulig!?? Vel…eg skal fortsette på serien
i dag og eg kan bare anbefale deg å se den.

Ellers? Vel, for min del skal eg starte med en dusj og hårvask og bare gjøre det beste ut av dagen, rett og slett 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. nydelig sommertopp,har iallefall den rette grønnfargen på meg i dag da ,eneste jeg ville gjort med en sånn topp siden jeg er nærere 60 enn 50 var å strikke den lengre ,på meg ville den vært for kort som på bilde,ha en fin dag du også

Siste innlegg