Spagetti Bolognese….Uten Spagetti

 

I dag ble det servert Spagetti her i huset, med ei gryta kjøtt/tomatsaus til – Ja det blir vel som en bolognese eller noe – Godt er det nå i allefall, masse tomater og gulrøtter i den sauser + løk og krydder, ja og vanlig kjøttdeig. “Problemet” mitt er jo den spagettien da…Er nå over 1 år siden eg kuttet ut mel og sukker –
I samme dragsuget forsvant også ris, pasta og poteter – Spiser det kun visst det er høyst nødvendig, i allefall når det gjelder potet, pasta kan eg spise glutenfritt. Grublet litt over hvordan eg skulle komponere meg en bra middag…Starter alltid, uansett middag å dandere halve tallerken med grønnsaker, enten i form av salat eller kokte grønnsaker. I dag laget eg Havrevafler – Har du ennå ikkje testet de? Vel, de er god og du blir mett på en behagelig måte 🙂 Eg knekker 2 egg i ei skål, tar 2-3 ss med Havremel som eg har malt av store havregryn, 1 ss havrekli og så 2-3 ss lettkokte havregryn, knar dette sammen med en gaffel og sper med havremelk til den blir ganske løs (Ja nesten som pannekakerøre) Setter den i kjøleskapet en times tid slik at den sveller seg ferdig. Har et nusselig mini belgisk vaffeljern som er perfekt til dette, men stek de hvordan du vil 🙂 Dette erstatter altså spagettien min i dag 🙂 (Disse vaflene er også gode til kos! Spis dem med vaniljekesam og bær!) Har så, som du ser; Saus på tallerken og 3 slike vafler, sprinkler faktisk litt honning over vaflene for det er godt sammen med den litt sterke tomatsausen som eg også kverne pepper over 🙂 Digg inn sier eg bare, dette er et godt alternativ om du f.eks ikke spise mel/pasta.

Nå er det langt på kwell og eg mett ennå…Lenge siden eg fant ut at å spise 1-2 måltid daglig hvor havre er en komponent gir meg de beste dagene 🙂 Store grønne oliven (Kjøper i løs vekt i grønnsak”baren” på mega) i den tomatsausen der er virkelig snacks. Det er ikke noen direkte slankekur eg holder på med, men eg gjorde flere endringer for et år siden som eg nå kjenner gjør godt i hele kroppen, kombinert med å gå flere mil i uka resulterer det jo i at kilo forsvinner, men målet med det hele er å ha det bra, føle seg bra og forhåpentligvis leve lenge 🙂 Å ja…en ting til; Det er da fult mulig å kose seg hver dag om man vil, selv om man gjør endringer som er bra for helsa….Trenger ikke være helsefreak for å ta vare på kropp og hodet – Det er jo bare fornuftig syns eg. Dessuten har me jo alle godt av å bevege seg. I dag har eg kun surret hjemme og har knappe 2500 skritt på klokka, det stresser meg på ingen måte og eg har god samvittighet.
I morgen er det tidlig opp og ut på tur igjen og været er på riktig side: Sol hele dagen, ja nesten i ei uke fremover! Herlige London sier eg bare! Men nå? Ååå eg må bare se en episode til før eg hopper til køys! Game og Thrones er like fantastisk å se for 3. gang som den var første gang…bare et tips derane
om du er i manko på noe kjekt å se på!

 

 

 

 

NATTINATTI,
og god appetitt!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Lekker middag. Blir som her i huset. Taco uten lefser eller skjell. Kunne helt sikkert funnet på et annet navn til den middagen, men hvilken rolle spiller et navn.
      Glutenfri spagetti er greit nok, men mange retter bruker jeg sjøgressnudler i stede. Smaker jo ikke noe av dem, men tar til seg smaken av alt “rundt” Kan brukes kalde eller varme. Kalde er de krispi.
      Godt med inne-hviledag i dag. Dere fikk nok været vi var lovet. I dag fikk vi en dag med sol og gode temperaturer. Vårfornemmelse. Og ikke surt og snø

Siste innlegg