Spar peng og strikk de sjøl!

Designet av Ira Storozhenko

 

Mulig du husker at eg i vår sa eg skulle plante en heeel haug med gresskar bakom blokka her? Ja for der har me et stort fellesområde med bed og greier. MEN! Det gikk jo rett vest fordi sameiet bestemt at hele området måtte graves opp og det skulle legges grus pga dårlig drenering til den ene leiligheten….Da ble det ikkje plantet et eneste gresskarfrø…Hmm ja jo eg kunne ha plantet på terrassen, men eg har gjort det før og vet at gresskar trenger virkelig god plass for å trives, plass eg ikkje var villig til å ofre på terrassen. Det er samme leksa hver eneste år, gresskara fylles opp på butikkene, eg sier “NEI” til meg selv for eg må jo si eg syns det er dyrt…Likevel ender eg ALLTID opp med en hel gjeng uansett…Shoppegenet slo til i fjor både HER og HER! Det er jo såååå flott, men det kan – Faktisk, bli nesten like dekorativt om du velger å strikke de selv. Da kan du ordne ei eske til med pynt inne på boden….“Gresskar Boksen/Oktoberpynt”

 

 

 

Designet av Ira Storozhenko

 

 

PUMPKINS
Bildet over
18 cm og 23 cm i dia
Gratis Strikkeoppskrift

Men, eg må jo si at gresskara på bildene over virkelig er flotte, absolutt i kategori LEKRE!

 

 

 

 

Designet av Adrienne Sullivan

 

Disse gresskara er litt mer av den robuste typen, så her kan jo variere etter hva som passer best i din dekor.
Eg går litt banans nesten hvert år, for selv om eg elsker å pynte til jul må eg jo si at høsten er hakket mer spennende! Det er nesten ikkje noe begrensning hva angår farger, eller materiale for den slags skyld 🙂
Ååå det blir så lunt og koselig ♥

 

GOUDGEOUS KNIT PUMPKINS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Adrienne Sullivan

 

Dette er akkurat de samme som de forrige, bare disse er heklet. Altså; Noe for alle og en hver. De siste par åra har eg prøvd å lage et lysbrett, det er ikkje enkelt! Blir liksom aldri fornøyd! Kanskje eg skal prøve å strikke noen gresskar å se om eg får det til da?

 

GOURDGEOUS CROCHET PUMPKINS
Gratis Hekleoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Nå har eg akkurat hatt besøk her i morgentimene! Det kom en mann som skulle skifte ut vannmåleren til en elektronisk en. Det er vel og greit, men vet du hvor me har vår mannmåler? Nei, det regner eg med at du ikkje vet, men den står helt inne i kroken på…? Jepp, GARNROMMET! Takk å pris for at eg nylig ryddet der inne, men eg måtte likevel inn å tømme den aktuelle kroken! Er litt skummelt å holde på med vann der inne med alle nøstene, men det holdt med en håndkle på gulvet og alt var over på ca 10 min! Jadda jadda, så nå har eg fått ryddet på plass igjen og samtidig fikk eg et godt glimt av ufoene de eldste prosjektene i turnusgruppene mine…
Oj Oj der ligger det mange go`biter kan du tro! *Prøver å riste det av meg*

Anyway! Det er mandag og muligens på tide å starte å rydde og organisere!?! Hmm kjenner eg blir ganske matt, men det er vel bare å starte i det ene skapet og ta det der i fra?

 

 

HA EN STRÅLENDE
MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Å kor fin de va de gresskaran! Takk igjen.
      Lykke til med kjøkkenet, det blir litt av en jobb, men så deilig når det er gjort 👏🏽💪🏽

Siste innlegg