SPREK KJOLE – Strikkeoppskrift

Designet av  Elke Bungeroth

 

Kanskje litt ekstrem? Næææ.…hvis du syns den er litt mye, se den for deg i dine farger som du trives i – Bedre? Ikkje sant? Eg kunne fint hatt den akkurat som på bildene, blir nesten litt energisk av å se på den. Som du vet så gir jo farger energi og ikkje minst endres humøret. Tja, det er absolutt en gla`kjole 🙂

 

 

 

Designet av  Elke Bungeroth

 

Kjolen er strikket i ZAUBERBALLÅåå hvilket garn!! Eg har Tropical Fish i hylla og WOW,
tenk å hatt en kjole i det?? Garnet er ull og 25% nylon, jada, du kan strikke fantastiske sokker i garnet. Til kjolen trenger du 7 nøster, hvert nøste er på 100 gr/420 m – Akkurat som Opal bare Zauberball er litt “hårete“, minner litt om Finull ca. Når eg tenker meg om så blir det ikkje så dyrt med tanke på at det er en kjole? 123,- pr nøster er jo mer en normalpris hva gjelder garn, og 861,- for en kjole er jo slettes ingen upris.

 

PAPAGENA DRESS
Bildene over
1 størrelse: 90 cm lang og 150 cm i brystvidde
Oppskriften har Step-By-Step, dvs er du nybegynner? Go for it!

 

 

 

 

 

Ble en laaang økt på Hobbyrommet i går, avsluttet litt før midtnatt, ergo var eg ikkje i seng før nærmere 02:30…..Må jo alltid sitte å scrolle litt på Pc før eg legger meg….Eg fikk da laget en Rosa Potteplante som var planen + eg fikk montert alle Blomsterpinnene og organisert alle bøttene! Eg har noen sommerfugler som også skal bli blomsterpinner, men de må strykes på kjøkkenet siden de skal formes, de får eg ta i dag eller i løpet av helga. Alle blomsterpinnene skal pakkes i cellofan, ja…akkurat som store slikkepinner 🙂

Bøttene, som er en del mindre enn ei vanlig 10 l bøtter har eg kjøpt på Europris. Har lagt ca 5 cm isopor i bunnen og fylt opp ca halve bøttene med akvariumsstein.På den måten vil pinnene stå og ikkje skli rundt i bøtta. Pinnene er jo topptunge og ville bare tippet ut av bøtta hvis ikkje. Isoporen beskytter tuppene på pinnene, hvis ikkje hadde de knekt 🙂 Planen er også å skrive prislapper som klistres på.

 

 

 

 

 

Etter dette bildet ble tatt er nesten hele figuren malt, nå er det bare å fortsette med strøk 2 og 3. Vil ha den litt fargesterk 🙂 Skal jo ut på handel i dag, blir dobbelt i dag siden det var fridag i går så skal handle for mor mi også 🙂 På turen skal eg innom Kreaktiv for det er litt småting eg har gått tom for, og som du vet så kan en liten ting stoppe et helt prosjekt – Noe klemmeperler gjør! Likte heller ikkje den smykkesenen eg kjøpt på nett så det må eg også ha. Det er greit en sen er stretchy, men det får da være måte på! *ler*

Sånn ellers, utenfor Hobbyrommet burde det vært ryddet…Never ending story det der…Eg har alltid vært sånn at eg rydder litt gjennom dagen – Hver dag -, dvs eg går aldri forbi noe som ligger feilplassert f.eks. Plukker det med meg og legger det på plass, tørker av en benk, tømmer maskinen etc ved behov, det tar max fra noen sekunder til noen minutter liksom. Hvis du er som meg, har du noen gang utført en boikott? Ja altså sluttet med den småryddingen bare for å se hva som skjer? Ikkje? Vel, det har eg….! Resultat: K A O S! Det forundrer meg hvor mange ganger en person kan passere noe uten å tenke: “Å ja, det kan eg plukke med meg”. Mannfolk altså!

 

 

LAG DEN EN GOD DAG
(…med eller uten rot!)

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Hei hei 🙂 Hvor kan jeg finne oppskrift på biene du har på blomsterpinne ? Utrolig masse flott du lager , må sjekke om dette er noe for meg

      1. De biene ligger i Perle Appen ( (Det Perler) til Anja Takacs. Du betaler kun en gang (ca 60 kr) og der finner du biene og mye annet. Alle mønstrene der passer på 1 brett og det blir fylt på hele tiden med nye 🙂

Siste innlegg