Strikk deg en Gratis Påskelue

Designet av Sandra Tessmer

 

Selv om bildet over er litt dårlig (ikke mitt) kan man tydelig se at det er en søt lue som garantert er god å ha på! Kjekk å strikke er den nok også. Oppskriften er på engelsk, men med denne lista er nok hele lue en plankekjøring 🙂 Ikke gi opp før du har prøvd i allefall 🙂 Lua er Orginalt strikket i LIMA som er et deilig garn, på pinnenummer 4 mm, eg tenker at den også fint kan strikkes i Alaska som eg syns er et noe lettere garn – Litt smak og behag der altså 🙂

Begynner du å forberede deg til påsken kan eg glede deg med at eg nettopp og akkurat nå har SHOPPET Woop Woop! Eg kan love deg en ellevill og skikkelig koselig Give Away (Eller kanskje det blir en konkurranse??) i god tid før påske! Eg har shoppet norsk garn og norske strikkeoppskrifter som skal bli premier og hele gaverekka skriker: P Å S K E! Det er bare å glede seg altså 🙂

 

EASY-CROSS HAT
Bildet over
En størrelse
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

I dag kom me oss faktisk veldig tidlig ut på handel, noe som også innebar at me var tidlig hjemme!
Eg bare svingte middagen med en gang mens eg ryddet varene og i dag blir det noe Dib har spurt om lenge: Kylling Pesto! Jammy, dette er sååå digg de di digg! Prøv den, og bare kos deg. Eg steker utelukkende kyllingfilet, men det funker nok med det meste på kyllingen, kommer jo an på hva du liker selv.

 

 

 

 

 

Ute har været vært upåklagelig og eg vet eg burde vært på tur, men i dag fløy timene fra meg. Vet ikke om eg tør si det, men eg kan prøve å hviske det: De siste 2 dagene har eg ikke kjent noe til den sagnomsuste
og gjentagende vorta mi!! Woop Woop! Håper det nå er over! Skal til legen neste uka for alt annet enn den vorta, men kjenner eg den på noen måte så skal han få lov å sørge for at eg blir kvitt den en gang for alle!! Eg savner å bare farte ut på tur når eg vil og ikke når det passer vorta liksom….
Skynter meg nå å banke i bordet!!

 

 

 

 

Siden middagen er klar kan eg bare sette meg ned å strikke, nå er det mer fart på pinnene siden ermene er på hver sin tråd. Pastaen setter eg på kok når Dib er på vei hjem fra jobb 🙂 regner med han er sulten så da blir det litt tidlig middag til å være fredag 🙂 Ååå dette ⇑ strikkeprosjektet mitt er så kjekt og eg er så spent på sluttresultatet!! Har bestilte noen helt spesielle knapper også, de har tatt sin tid selv om de lages her
i Norge, men sånn er det noen ganger – De blir midt i blinken!! Har litt andre ting som også skal “monteres” på, men det holder eg hemmelig enn så lenge JuHuuu

 

 

 

KOS DEG OG HA EN KJEKK FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. spennende strikk du har på pinnene ,og lua var fin den :=) middagen såg deilig ut ,sånn mat som jeg liker ,håpper du får bort den vorta ,hvet ikke hva du har gjort men en får kjøpt utstyr til å fryse den bort selv hjemme da

      1. Eg har fryst vorta hos legen 🙂 Den var dyp så det har tatt tid, men jammen har den vært vondt. Nå er den bare bitte liten så eg håper eg bare kan blåse den bort snart 🙂 Garantert at du kommer til å smile når du ser det ferdig resultatet av prosjektet mitt 🙂 Lag deg litt pestokylling og kos deg 🙂 Ha ei fine helg

    2. Krysser fingrene for at foten å er så god som ny, og ikke krangler mer. Så tøft det striketøyet ditt og jammen vokser det fort til at du “dikter” den selv.
      Påskekonkurranse høres gøy ut. Noe å bryne seg på skader aldri.
      Kos deg med digg middag.
      Klem fra Liv

Siste innlegg