STRIKK EN KNUTE, eller 2!

Designet av Erin Black

 

Vet`kje med deg, men EG syns jo absolutt dette er de KULESTE putene eg noen sinne har sett!! Blir jo fullstendig gira opp her eg sitte og leter dypt etter en unnskyldning for å bare sette i gang!! Har litt andre planer som i grunnen er planlagt og eg holder meg alltid til avtaler, men hekkan så svak eg ble akkurat nå!! Superenkle og absolutt noe ALLE kan strikke, ja alle fra fullstendig nybegynner til skikkelig proffe strikkere, overhodet intet avanserte greier 🙂 Eg regne med at det bare er å legge om X-antall masker, sette på f.eks en serie med minst 5-6 sesonger
og strikke i vei, fylle med Vatt og bare fortsette å strikke før hele greia bare knytes! ALT blir forklart i oppskrifta
så dette går som en lek 🙂 Å fy søren det ser skikkelig gøy!

Og du? Ikkje mist motet bare fordi oppskrifta er på engelsk! Det er ikkje så mye du trenger å kunne for å klare
å strikke disse og forklaringen på selve knytingen er nok ganske så universal 🙂

 

 

Designet Erin Black

 

Alle som en hadde blitt mektig imponert for ei slik pute i gave f.eks!! Garantert at de vil bli sittende å snu og vende på puta og tenke: “Hvordan i huleste har hun strikke denne?” Se for deg en knute eller 2 i sofakroken!
Hæ? Stilig, ikkje det?

 

 

Designet av Erin Black

 

I denne oppskriften her som koster en 50 lapp får du oppskriften på hele 3 puter + du får en BONUS ved at du få oppskriften på disse små knutene som du f.eks kan lage nøkkelringer av! Du kan jo starte med å strikke disse små, ja for å øve deg på selve knytting 🙂 Selve “tråden” her er I-Cord, den kan som du vet strikkes for hånd,
eller du kan “jukse” å bare surre i vei på ei mølle 🙂 Easy Peasy!

 

KNIT KNOT PILLOW
Bildene Over

 

 

 

 

Designet av Erin Black

 

Bare SE og NYT dette bilde! Syns det er ganske rått eg! Skikkelig stilig og ja, som vanlig kunne eg tenkt meg en hel haug av de! Hvor eg evn skulle hatt de vet eg ikkje pr nå, men det er det minste problem for
nå er eg ganske så fortapt…for å si det sånn…

 

CROCHET KNOT PILLOW

 

Bruk linken rett over her om du heller ønsker å hekle de samme putene 🙂 EEEELSKER når designere gjør som dette! Ja altså, designer akkurat likt både for de som liker å strikke og de som liker å hekle 🙂

Veldig inkluderende må eg si!

Ang garn til disse putene så vil eg si DU kan bruke akkurat det garnet du ønsker ei pute skal strikkes i, strikkefastheten er 16 m/ 20 row. Den er avgjørende for å få oppgitt størrelse, men når du f.eks har strikket ei pute, se størrelsen an og så kan du jo regulere den etter hvor store puter du liker best 🙂 Orginalt strikkes/hekles putene i DETTE GARNET. Vet ikkje hvorfor, men det første garnet som poppet opp i mitt hodet var DETTE hehe
Kan jo f.eks bli noen morsomme puter til…Tja, barnerommet eller lekehytta?

 

Uansett? Jøss, eg tror faktisk dette kan blir noen skikkelig gøyale prosjekter –
Garantert at det går full fres på en liten rundpinne 🙂 Ikkje det?

 

 

 

* * * *

Får litt sånn høstfølelse av været i dag eg! I natt var det helt ned i 11 gr og eg registrerte at det var litt kald vind som kom inn vinduet! Snart på tide å hente frem dyne nr 2 kanskje?? Liker jo ikkje å fryse, men tror eg må finne en balansegang fremover om eg skal fortsette å få disse svettekulene! Akkurat nå sitter eg med AlpakkaSokker på meg for det er litt kaldt ja. Egentlig så gleder eg meg bare til å komme i gang med hverdagen igjen! Ja, rett og slett få litt rutiner! Har jo lett for å skli ut med både det ene og det andre når ferien blir for lang.

Det er også mye kjekt å se frem til fra nå og helt til jul, midt inni der er det også et Strikketreff eg har tenkt meg på! Satt å tenkte på det i går og i natt så opprettet eg meg en sparekonto som heter “Strikketreff” hehe Kanskje eg klarer å spare noen ekstra kroner slik at eg i allefall kan få følelsen av å gå amokk i salgsbodene??*humrer*. Problemet mitt når eg er på slike steder er at det er så mye eg har lyst på så eg klarer ikkje bestemme meg!
Enten så kommer eg tomhentet hjem, eller så har eg bare kjøpt noe trygt som eg kjenner fra før! Typisk meg!

Jaja eg får vel bare ta å vaske natta ut av øynene og sette i gang med dagen

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg