STRIKKET FEIL?? KLIPP DET BORT!

Ok, da ble det gjort!! Etter mange formaninger fra flere av der at det slettes ikkje ville komme til å rakne haha Joda eg hadde jo satt en pinne i, altså plukket opp masker rundt det hele så det skulle bare rekkes opp ned til pinnen, men siden eg rekker opp motsatt vei fordi kjolen er strikket top/down fikk eg det for meg at det ville rakne haha Nå kan eg da bekrefte for de av dere andre som også tvilte;
Det raknet IKKJE! *Ler hjertelig*

Eg hadde ca 3 cm med vrangbord som skulle bort så eg tok saksa
i bruk et stykke før eg bare…

…plukket bort de siste rundene. Var litt redd for å klippe en eller flere feil tråder slik at maskene eg hadde på strikkepinnen skulle begynne å forsvinne haha

Da eg plukket opp maskene aller først har eg jo klart å plukke med meg fra
2 forskjellige omganger, men men, det gikk det også måtte
bare klø meg litt i huet av og til 🙂

Nå er vrangborda borte og eg har strikket en runde og “ryddet” i maskene slik at alle maskene nå er fra samme omgang. Nå skal eg bare strikke og felle i raglan til eg føler halsene er smal nok. Har ikkje bestemt meg helt ennå hva type hals eg skal ha…Skal eg lage den slik det var? Med splitt og knapp i nakken, eller skal eg ha den rund eller kanskje litt høy? Hmm

Vel, eg får se etter hvert og nå kan eg jo fint prøve kjolen på og siden det kun er
i halsen eg har en strikkepinne så dette går nok fint 🙂 

Da eg plukket opp maskene satte eg makørene på plass der de var orginalt. Når man øking i raglan på Still Light så har man 2 rettmasker mellom økingene ser du så det var rimelig enkelt å fikse. Det kommer akkurat som en “knekk” i strikketøyet akkurat der hvor eg satte inn strikkepinnen så kjolen må nok vaskes etterpå og blokkes lett på ny slik eg gjorde da den var ferdig, men eg he trua!

Anyway, Ali og eg kom hjem for ei stund siden, me bare måtte ha oss en liten luftetur og stakk ned på senteret 🙂 Handlet litt småplukk fra Kiwi og valset gjennom Nille en tur 🙂 Ja, eg syns det er ganske mye kjekt på Nille så eg gleder meg til me har shainet opp og fiffet på kjøkkenet for da må me ha oss litt nytt dill som kan pynte opp litt 🙂 Eg har lyst på ei hylle et eller annet til Mummi Koppene mine 🙂 Har ikkje all verden med kopper, men ønsker meg flere 🙂 Ikkje bare det, men Amira skal gjøre noe drastisk på kjøkkenet og eg gleder meg til å vise hva hun skal gjøre! WOW sier eg bare! Skamgleder meg for det blir flott altså!!

Nå der i mot er eg knallklar for kwellen! Har laget ei god kanne med kaffi, har tent litt lys og rigget meg til her i Go`stolen og er klar for strikkings! Tirsdagen er en litt sånn småkjip Tvkwell og eg er ferdig med serien…Hmmm…TIPS?? Har du sett en kjekk serie nylig som du kan anbefale? Eg så ferdig Colony i dag og den var veldig kjekk og akkurat passe spennende 🙂

 

TA PÅ ULLSOKKENE
OG NYT EN DEILIG KWELL

 

Go`klem fra ei Godt Fornøyd Vibbedille 🙂
Røykfri i 53 dager!

0 kommentarer

Siste innlegg