Ta med ungdommen, de sa…

 

“Sett dem i arbeid, de sa”…

 

 

 


“E`håle dypt nok nå mamma?”

 

 

 


“Bare litt til, sa mamma”….og sååå blir det plass til en stor Hortensia opp i 🙂

 

 

 

 

Du ser de 3 krukkene til venstre i bilde? I fjor reagerte eg på at alt var så vått opp i de, ja mor mi la krukkene ned for å la de renne av seg…Jaja eg plantet nå Georginer opp i fjor…Nå i dag skulle eg fjerne ca halvparten av jorda som var opp i, det var så vått, ja skikkelig sørpe og det STINKET! Vet at mor mi vanner med litt gjødsel, men vanligvis så dreneres det jo ut etter hvert….DA er det jo greit å ha krukker med drenering! Vel…disse krukkene som noen ordnet for henne i fjor er altså INNEkrukker med plastikk bunn som man ikkje kan lage hull i….! Eg sa til mor mi at det er galskap å plante opp i de og at hun bare kan kaste de….

Amira og eg hoppet i bilen i durte opp til Edens Hage…

 

 

 

 

…og VOLÁ! 3 store gode potter med dreneringssystem i bunnen + innebygde hjul! Dette var jo ren luksus! Sååå mange ganger eg har vært på Edens Hage så har eg ikkje sett disse! De finnes i flere farger og ALLE størrelser! De største er faktisk høyere som meg! Jepp, du kan plante digre trær om du vil!

Det var hele nydelig å plante opp i disse kontra de eg sto å gravde ut av da me startet i dag! Nå er det “delikat”
og rent 🙂 Mor mi ble jo ganske så rørt for hun syns det var så fint 🙂 Det ligger en del film på Snapchat (vibbedille) som viser det bedre.

 

 

 


Været var jo ikkje helt topp, det regnet mesteparten av dagen, men sånn lett yr så det ble en del gris og graps – PyttPytt! Egentlig bedre å jobbe i slikt vær enn 25 gr og knall sol! Da blir det fort for varmt 🙂 Koset meg eg!!

Uansett, me har hatt det skikkelig kjekt, mor mi, eller eg- Handlet litt go`saker til ungdommene så bordet var dekket til bare å forsyne seg 🙂 Mye lott og løye, tror mor mi trengte en sånn dag! ENDELIG litt samværet, for hun har stort sett sittet alene – Dag ut og dag inn, kun med korte visitter inni mellom. Når me var ferdige (for dagen) kjørte ungdommene ned på Pizzabakeren å hente mat. Avsluttet altså med et snadder måltid 🙂

Eg var hjemme i halv 7 tiden og gikk rett i dusjen!

 

 

 

 

Dette er bare screenshot fra min egen Snapchat bare for å vise. HELE hagen til mor mi er et enormt bed! Det er ikkje plen, men nesten bare ugress (Masse blomster inni mellom da, men…) – Jepp, det er nok til alle! Jobben de unge fikk i dag var å fjerne alt av hesteblomster. De ble utstyrt med hver sin hakke og bøtte, det ble til slutt en smekkfull søppelsekk! Ingen av oss er egentlig kompetente til å luke et bed som dette da me ikkje klarer å skille ugress fra evn blomster. Før når mor mi klarte det selv var hele hagen plettfri. Eg har prøvd å si at det kanskje er på tide å endre på hagen og gjøre det enklere å vedlikeholde. Hun har jo alltid hatt håpet om å en dag igjen klare å holde det fint. Tror ikkje den dagen kommer, men uansett så er det ingen av oss som i mellomtiden klarer å holde det fint….Eg har sagt eg orker ikkje den type arbeid, eg kan plante å stelle alt annet, men ikkje luking av bed. Tenkte at eg kan rake lett over hele hage med jernrive for da vil eg kanskje dra med meg en del ugress, hvis hun syns det er greit at det muligens rykter litt blomster hehe

Da eg kjørte hjem i kwell tenkte eg: TENK om det hadde vært terrasse f.eks over hele det store bedet? Da kunne den blitt koblet sammen med den andre terrassen så hadde det blitt 2 platå – På en måte. Da kunne hun hatt så mye blomster hun ville – i krukker! Det er sååå mye enklere enn å kravle rundt på alle 4
i et gigandisk bed å plukke ugress…

Er absolutt åpen for ideér her! Hva kan eg gjøre med dette store bedet for at det skal bli enklere? Hun vil ikkje ha torv fordi det kommer til å fyke over alt i gata (Naboen bruker torv og me har sett resultatet av det kan du si…)

Før eg gikk skrev me en liste på hva mer hun trenger i forhold til planter og krukker, eg skal få det i hus i løpet av uka 🙂 Hun ville ha flere av de hvite eg kjøpte i dag og det blir nok sååå fint!

 

Tenker eg bare sitter her med beina høyt resten av kwellen! I morgen er det jo en ny
“søndag” og enn så lenge tror eg den skal være rolig 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg