TILBUD PÅ GARN! – Rett på kjøret….!

 

Det er faktisk, hvis me ser bort fra de “få” nøstene eg kjøpte på lørdag til prosjektet eg hekler på om dagen, lenge siden eg har vært på shoppekjøret hva gjelder garn. Eg har jo heller de siste årene heller solgt og gitt bort det meste av det eg har hatt…Veeel...i dag “bare måtte” eg jo på Sparkjøp, eg klarte jo til de gradere å friste meg selv med nok et Dominoteppe…merkelig nok er det som regel et dominoteppe som får meg til å gi etter…sukk.
Kanskje det er NÅ eg virkelig skal kunne ferdigstille ett?

 

 

 

 

For å få akkurat de fargene eg ville ha måtte eg blande litt garntyper, dette går helt fint da de er ganske så like
i strikkefastheten. Så lenge eg vasker teppe på forsiktig ullvask går det jo fint. Dessutene røyker me jo ikkje lenger så det trenger slettes ikkje vaskes så ofte 🙂 Du? Seee på de 3 petrolfargene derane til høyre! *SMASK* Garnet Solid har eg aldri strikke med, men det er jo alpakka og da er eg ca altetande! Solid er 50% ull, 30%alpakka og 20% nylon, altså her lukter eg deilige sokker laaang vei!! Ganske eg skal prøve å smiske litt med mor mi??
Den der sokkeskuffa mi som er forvandlet til en slitt Remapose er begredelig…Vel vel..

 

Det “gule” garnet ble litt kvast her på bildene,
men det er utrolig fin dempet okerfarge.

 

 

 

IKKJE SANT!?? Snakk om å ha GOD fargehukommelse! Eg visste det ville bli fulltreffer!! Yes Yes! Eneste “jobben” eg har nå er å IKKJE endre kontrastfarger i stua før teppet er ferdig *ler* De 2 petrol litt ut i bildet der til venstre skal også bli med i teppet, det blir bra 🙂 Litt nyanser derane blir så fint atte.
Nå er målet å strikket uten mål og mening, dvs intet system!!

Det var nå eg skulle ha reist på ei hytte ei ukes tid kun med dette i kurven,
da hadde det blitt teppe da 🙂

 

 

 

 

Jaja, eg har ingen hylle ledig så da baller det jaggu på seg med kurver….igjen! Jammen godt eg hadde noen igjen ute på lilledo`n. Ser ut for at 2022 blir et skikkelig gøyalt år! Sauen Elthon sitter på kurven med alt garnet til kåpa mi i. Garnet i den hvite kurven skal eg se om eg kan strikke en til “On the beach” av, en genser av Isabell Kraemer, liker den godt siden den har stor V-hals.

Ang Dominoteppet eg planlegger, var flere som spurte etter ei norsk strikkeoppskrift, vel…Vet ikkje helt, eg har vel egentlig aldri hatt en oppskrift på det. Ranveig lærte meg det bare på Strikkekafé i 2006. Har skrevet om hvordan du strikker teppe flere ganger her på bloggen, bla HER I DETTE INNLEGGET er det godt forklart.
Et supert nybegynnerprosjekt 😀 Lykke til!

 

 

 

 

Nå er eg så høge på det at eg slenger like godt ut en lovnad om et nytt teppe til Milo (<—Katta!) også, ja siden eg likevel skal i gang. Men nå? Nå skal eg hekle videre, er snart ferdig faktisk! Har også funnet meg en ny serie og eg liker starten og “tonen” i den; “Mary kills people”. (Viaplay)

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

9 kommentarer
        1. Temperaturteppe. Jeg fikk liksom ikke det ut av hodet etter å ha lest innlegget ditt.. Måtte google litt, og fant et tepp med en rille for hver dag. Overkommelig selv for meg.

          1. SÅ gøy! Dette gleder eg meg til å følge med på 🙂 Forventer en oppdatering en gang i uka eller måneden. Elsker slike oppdateringer 🙂

    1. Jeg bare MÅ få strikket opp noe av det jeg har liggende, men ser ikke bort fra at jeg plutselig kommer over noe helt nødvendig garn 🤣. Jeg elsker garn!

    2. det var fine farger ,så du får nok et flott teppe etterhvert,tror du ikke min kjære søster frista meg,hun var i oltedal på fabrikkutsalget der så ringer hun og mannen meg opp på mobilen med der en kan se hverandre,og etter en runde ilag med dem via mobilen kjøpte hun 20 nøster maisgul lille lerke til meg hi hi ,men eg må ha to farger til men hva ? ja det får tiden vise

    3. Hei
      Jeg holder på med en genser i det garnet du har kjøpt på Sparkjøp. Veldig godt å strikke med men jeg vil si det var litt tungt å strikke med. Men ellers ikke noe å si på det garnet.😊
      Jeg fikk noen sendinger med garn jeg også og jeg som ikke har nok😊. Å strikke tepper til kattene min gidder jeg ikke. 🐈 Kjøpte dem saueskinn på tilbud på Europris og det likte dem veldig godt.
      Jeg kjøper heller strikka tepper til kattungene når dem skal reise hos ei dame i klubben min😊
      Nei jeg får fortsette å strikke skal jeg bli ferdig.
      Ha en fin kveld alle strikke folk😉.

    4. Farlig flott garn! Spørs om ikke jeg må til sparkjøp snart……..
      Og er helt forelsket i Elthon😍😍😍

Siste innlegg