Tipp Topp og Helt PERFEKT!

 

Ok, da ble det jo til slutt en gledens dag tross alt! Showet som har vært den siste uka startet da eg var hos Nyrelegen min på SUS i januar. Han måler alltid BT mitt og da eg satt på kontoret hans var eg akkurat da ganske varm, svetten piplet i korsryggen (en ganske normal hetebølge altså). Prøvde å si det, men fikk beskjed om det ikkje hadde innvirkning på BT. Resultatet da ble 147/95 – Har ALDRI hatt så høyt!! Kjente jo der og da at eg faktisk ble litt engstelig! Han ønsket derfor at fastlegen min skulle foreta en døgnmåling. Da eg kom til fastlegen min sa han at eg kunne slappe av for SÅÅ høyt var det ikkje. Dessuten var det veldig normalt å ha litt forhøyet “Kontor trykk” som han kalte det. Jaja, me hadde jo en runde forrige mandag med denne døgnmålere, men fikk det jo ikkje til å funke så eg fikk da ny time i går. Etter mye frem/tilbake funket det til slutt.

Det må eg si: Det var VONDT å gå med den mansjetten rundt armen i 1 døgn! Det var som om noen skwiste og twistet armen hvert 20. min. Har tydelige merker i dag når mansjetten er borte. Når eg sa det til legen min så nikket han seg enig i at den faktisk er ganske vond. I tillegg måtten den tapes fast og når den da blåser seg opp så river det bare enda mer i huden. Men UANSETT, døgnet er over og forhåpentligvis slipper eg å gjøre det igjen fordi…

 

 

 

…MITT Blodtrykk var faktisk BEDRE enn perfekt! (<—legens ord). Selv om eg egentlig ikkje føøølte at noe var galt så var det absolutt helt nydelig å høre det! En lettelse rett og slett.

 

 

 

Eneste som ikkje stemte i forhold til målingene var søvn og våkentid. Eg sov noen timer på dagen i går +
eg sovnet ikkje før i 2 tiden i natt, men til gjengjeld forsov eg meg og våknet 10 over 8.

Alt gikk veldig fort i dag, det var liksom ikkje satt opp en vanlig time hos legen til meg så det gikk full fart. Spurte ang prøvene eg tok, men angret omtrent samtidig fordi det var tydelig at her var det travelt! Svarene kom kjapt: Forhøyt Triglyserid, for lavt stoffskifte og for høy og stigende Gamma GT. Intet nytt under sola for å si det sånn! Forhøyet Triglyserid har eg i grunnen hatt siden eg var 19 så dette er nok en kombinasjon av arv (Derav også forhøyet kolesterol). Problemet er at eg tåler ikkje Statiner og får derfor ikkje særlig utbytte av medisinen eg tar som er uten Statiner. Det eg skal gjøre pr nå er å øke Omega mengden.

Eg har jo det siste året lagt på meg ca 10 kg etter at eg sluttet å røyke. Så røykeslutt og overgangsalderen får ta mesteparten av skylden. For å si det sånn så vet eg hva eg spiser og for å utligne må eg bare bli mer aktiv. I fjor sommer var eg ganske gira på å melde meg inn i Sats og ta noen runder med ungene et par ganger i uke. Meeeen, for å trene på Sats må eg liksom kjøre inn til Stavanger og eg så at det fort kunne skli ut i sanden bare pga det + det er ganske dyrt og i tillegg blir det 2 passeringer i bom og mer bensin om man skal finregne på det.

DERFOR har eg i dag sendt mail til treningssenteret her i Tananger (Rett ved siden av Nille så det kan jo fort bli dyrt likevel haha). Er nå i dialog med de og får eg det som eg vil/ønsker starter eg neste uke 🙂 Mitt mål er å GÅ 3 dager i uka, dvs GÅ på tredemølle x ant km i uka bare for å få gang på forbrenningen. (Me som har LF ved jo at forbrenningen kan være ganske fraværende) Legger ikkje skjul på at eg føler meg ukomfortabel med de 10 kg som er kommet extra + at de er ganske kosentrert på magen!!! *Liker ikkje*.

Det er heller ikkje bra med for stort magemål når man pusher 50 *humrer*.

Å nei, eg skal ikkje flashe slanking på bloggen! hehe Det er ikkje snakk om slanking/dietter selv om eg vil ha bort de 10 kiloen, det handler mer om å få tilbake en sunnere kropp 🙂 OM eg skulle være så heldig å bli litt
smæsjing i tillegg er jo det bare et + *ler hjertelig*

Passer jo helt supert at eg før helga fikk riktig størrelse på joggenskoen eg kjøpte meg. De er forresten skikkelig god og veldig lette. Nå må bare Amira finne en god tights som hun kan ofre og gi til mamma`n sin 🙂 Ang andre prøveresultat som en høy og stigende Gamma GT så skal eg bestille ny time hos legen for å ta tak i det.
Det er snakk om MRCP m/kontrast og den vil eg gjerne får tatt jo før jo heller for å se på forholdene
og om noe må gjøres og evn når!

Nå skal eg FAKTISK bare slappe av resten av dagen og eg skal STRIKKE!
Ble ikkje noe strikking i går så eg har jo noen runder å ta igjen 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra ei godt fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Kære vibbedille

      Jeg ville lige fortælle dig, at i forbindelse med min sygdom, cancer, fik at vide at det er godt at spise magnesium inden jeg skulle sove, da det kan virke på muskler, hjælper på ømme, muskler, muskler med ondt. Desuden skulle jeg spise baldrian eller humle piller inden jeg skulle sove, det ville give en tungere og mere hård søvn. Humle piller er det der er bl.a. i øl, det er beroligende. Der er også hovedpuder, med humleurt i, det virker også beroligende og man får en dybere søvn. Jeg håber at du snart vil få sovet godt og længe.
      Hilsen fra Danmark

Siste innlegg