TIPS: Nødvendige Strikke-Dubbeditter

Fikk spørsmål i går om eg kunne skrive et innlegg om diverse strikke-dubbeditter som er kjekke å ha! Det gjaldt da hovedsaklig ting me kan kjøpe fra eBay, altså til en billig penge. Nå snakker me KVANTITET! Big TIME ♥ Eg ELSKER eBay ♥ Det største irritasjonsmomentet når det kommer til eBayShopping er jo at fra 01.01.2020 opphever “DE” tollgrensen på 350 kr! Jaha, dvs at me må betale toll på ALT! Handler du for 10 kr, ja så er det toll…. MITT beste råd er å shoppe som gal FØR nyttår! Få i hus alt du elsker av dubbeditter
og som du ikkje klarer deg uten!

 

Handler du for 100 kr etter nyttår blir regnestykket slik:
Varer: 100 kr
Mva: 25 kr
Fortollingsgebyr: 158 kr
= 283 kr koster plutselig dine dubbeditter til 100 kr

 

Så ja, derfor tenkte eg å tipse deg om noe av det du trenger *humrer*. Det er SÅÅÅ mye kjekke dubbeditter som er nødvendig når man strikker. Joda, alt kan du kjøpe her hjemme, men mye er akkurat like bra om du kjøper det billig på nett. Dessuten er mye av disse dubbedittene en forbruksvare på en måte
og da er det jo greit å tenke kvantitet, ikkje det?

 

 

 

Ok, de fleste som strikker eller hekler ELSKER knapper! Det er virkelig noe du kan gå banans på inne på eBay! Det skal eg si, knapper er blitt dyrt i butikkene! 4 knapper i en liten pose kan fort koste 50 kr på en butikken og da foretrekker eg f.eks en pose med 100vis av knapper for en slikk og ingenting hehe Knappene på bildet finner du HER! Hvis du liker denne typen knapper finner du MASSE Her Inne! Alle mulige andre knapper finner du HER! Enjoy sier eg bare! Det er fort gjort å gå fullstendig bananas!

 

 

Så lenge du ikkje bør sy en EKTE dusk i luene du strikker kan du meske deg HER og kjøpe all mass for en veldig billig penge 🙂 Disse på bildet her kjøpte eg og hadde eg ikkje visst bedre hadde eg trodd de var ekte! De er superenkle å sy i. De her har en trykknapp og du syr halvparten på lua og bare knepper på dusken,
dette er genialt for da kan du ta dusken av og vaske lua 🙂

 

 

 

Strikker eg på tynne pinner med tynt garn så foretrekker eg disse sikkerhetsnålene
som makører og du kan kjøpe 100 stk til ca 8 kr HER!

 

 


Hvis du liker best de “vanlige” makørene får du en boks som dette for KUN 20 kr HER! Noe annet eg ser på som en nødvendighet er maskestopper(?), snapp med deg noen HER! 40 stk for 26 kr er da ingenting!

Hvis du liker å lage dine egne makører må du plukke med deg masse charms! Charms med strikkemotiver finner du HER! Eg syr veldig ofte SLIKE som dette på det eg strikker 🙂 Det er jo f.eks supert å gi bort en liten pose med hjemmelaga makører til en strikkevenninne 🙂

 

 


Noe som også er gøy er å filte litt pynt på det du strikker, ja som f.eks på votter og tøfler.
Det du trenger av utstyr finner du HER!

 

 


Knapper som dette å veldig kjekke å sy på f.eks luer, eller egentlig hva du vil da så klart! Du finner de HER!

 

 


Eg har fått litt dilla på slike pyntebånd, hekkan det er sååå mye å velge blant så vært forberedt på MYE scrolling! Svipp innom HER!

 

 


Eg bestilte ei røys av disse pga et sjal eg MÅ strikke en gang og det har masse slike sydd på langs kanten. Nå fant eg ikkje akkurat de eg bestilte, men du finner noen HER, bare vær obs på at de eg linker til har frakt som kommer i tillegg. Ser mange lager sånne som varme gryter kan stå på av disse, tips til julegaver!!

 

Ellers bra ting å shopper er:

SOKKEBLOKKERE (Superbillige og bra!)
NØSTEMASKIN
SPENNENDE STRIKKEVESKER
GARNHOLDER

 

Eg bestilte nettopp en stor pose med NAGLER fordi eg skal lage mine egne SkinnLabels 🙂 Kanskje har du en gammel skinnjakke eller no som du kan klippe i, hvis ikkje kan man kjøpe litt skinn (HER f.eks) Klipp til små og passende biter og så bare nagler du de fast f.eks rundt kanten på ei lue 🙂 Du kan personalisere de med å enten skrive en bokstav på, et hjerte o.l Eller du kan bruke stemper. Eg skal prøve meg frem og lage til “mine egne” 🙂 Får komme tilbake med det når eg er i gang 🙂

Eg har en del TinnBokser som eg har alle dubbedittene mine, det er også noe du kan få for en superbillig penge HER – Pass på, det er MASSE å velge blant 🙂 Strikker eller hekler du en del vesker? Vel, da trenger du vel kanskje noen håndtak? Finnes billig det også, sjekk HER! Noen ganger kan det også være greit med ei Strikkemølle og der kan du fort spare noen kroner, sjekk HER! Har du barn som liker å lage ting? Da finner du STORE møller HER – Så GØY! Eg liker godt å hekle også, har prøvd flere heklenåler fra eBay og har lite negativt å si på de for de ER gode og du finner mangen HER, men strikkepinner velge eg å kjøpe her hjemme. Har virkelig elendige erfaringer med de billige strikkepinnene på eBay, sorry altså! En del av heklegarnet til duker som de har på eBay er ikkje så dumt, ta en titt HER!

GARANTERT at det også er andre ting eg har bestilt og kommer til å bestille, er aldri trygt å sitte å scrolle inne på ebay! Det er litt av hvert som havner i kurven. Kok deg ei kanne med kaffi eller te og rigg deg godt til rett og bare SCROLL! Mitt beste råd! Husk også å sjekk at det du bestiller er Fraktfritt hvis ikkje er det fort gjort å gå på en smell. Husk også å shoppe for MAX 350 kr inkl frakt, dette gjelder altså ut året, etter nyttår er det bare det mest nødvendige som kommer til å bli shoppet *ler*

Vel vel, eg har ryddet MASSE i dag og hadde virkelig fortjent en deilig runde på eBay, men siden eg skal på Strikkefestival om 2 uker får eg heller spare de kronene. Nå er det på tide med litt mat og i dag blir det enkelt: Skiver i steikeovnen, rett og slett 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD SHOPPING

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille som elsker Dubbeditter 🙂

7 kommentarer
      1. Anbefaler deg å teste det ut om du fant noe du liker eller trenger, eneste minuset med å handle på eBay er at det kan ta litt tid før det kommer pakke i posten 🙂 Pytt Pytt 🙂

      1. Det gjelder fra 1.1.20 på alle varer utenomtekstiler. De aller fleste varene me handler fra utlandet er tollfrie, men du det blir lagt til 25% moms + fortollingsgebyr. Det at det er tollfritt opp til 3000 ser kun fint ut på papiret (+det gjelder kun tekstiler/klær)

    1. ebay har jeg ikke prøvd,men wish,bestilte bambuspinner,fikk et par i alle str ,da jeg fikk dem ble skuffelsen stor for pinnene var så ufattelig korte att dei overhode ikke var mulig å strikke med,er det slik på ebay også ? ellers ser eg att regjeringen prøver å gi oss handlefrihet på utenlandske varer på 3000 tollfritt :=)

      1. De aller fleste varene me handler fra utlandet er tollfrie, men du det blir lagt til 25% moms + fortollingsgebyr. Det at det er tollfritt opp til 3000 ser kun fint ut på papiret (+det gjelder kun tekstiler/klær)

    2. Handlelista mi inne på ebay var lang fra før, men nå har den blitt enda lenger! Mange gode tips her 🙂 Pyntebånd må jeg ha! Jeg har et Norgesglass med knapper, men det er nok plass til litt til oppi der. Det var du som tipsa om fine knapper på bloggen din en gang for lenge siden og det var starten på en ny verden for meg. Plutselig kom det små hvite pakker i posten flere ganger i uka og jeg var så fornøyd over alle de fine knappene jeg fikk i samlinga mi 🙂

      Det er synd at det er blir toll på alt neste år. Sikkert flere enn meg som kommer til å handle mindre på ebay og det er kanskje det politikerne også vil. Mindre handellekkasje. Men for oss som er ufør og ikke har så mye penger å bruke på oss selv så har ebay vært en god “butikk”. Jeg liker å lage mine egne strikkemarkører og jeg nå må jeg handle inn så masse utstyr at jeg har nok strikkemarkører resten av mitt liv 😉

      Takk for et flott blogginnlegg! Du er jo den beste strikkebloggeren vi har så jeg visste at du hadde mange gode tips på lur 🙂

Siste innlegg