Topp Tur: VÅRLIVARDEN

 

Det var nydelig å ta av sko å loffe barføtt rundt i gresset etter en vellykket og strålende flott Topptur i dag 🙂 For å komme seg opp til Vårlivarden er det 2 ruter opp, en som er veldig overkommelig og en som er ganske bratt…Jadda jadda, storesøs bestemt at den bratte går fint, hun kunne dra meg opp om eg sto fast! Problemet om du går opp den enkle veien er at da mådu ned samme vei, veien me gikk opp kan ikkje gå ned. Å ja, det var partier som ga meg skikkelig suuug i magen, men hekkan altsåSkoene over står som støpt på de bratteste skråningene! Du får se bilde lenger ned. Toppen over gikk hva eg så for meg, eneste “problemet” var at flaten på toppen var liten hehe Ikkje så mye tomleplass, men for et vær da! Nå begynner brunfargen å komme 🙂

 

 

Se og nyt!

 

Her har me akkurat gått fra bilen og der opp kan man se øverste topp!

 

 

 

 

Et lite pust i bakken etter den første kneika gjennom skogen

 

 

 

Allerede i starten av fjellryggen begynner utsikten!

 

 

 

 

Ja, nå begynner det å komme seg! Ikkje helt oppe enda…

 

 

 

 

Der var me oppe!

 

 

 

 

Ror du innover her og tar første til venstre er du innover i Lysefjorden

 

 

 

 

Nydelig å kjenne at man gå til topps uten at man er et slakt 🙂

 

 

 

 

Her me på vei ned, nå går me ned den veien som er en enklere oppstigning. Zoom inn midt i bildet og hvis du er heldig ser du de rareste kuene! Me skal ned til de 🙂

 

 

 

 

Eg sa det var bratt, og dette gikk eg ned! Det gjelder å være ganske bakoverlent kan du si
og ikkje minste stole på skoene *ler*

 

 

 

Det brant på Vårligvarden for 10 år siden,
fortsatt er det noen tegn etter den.

 

 

 

 

Der oppe sto me når eg ba deg zoom inn på kuene 🙂

 

 

 

 

Her er de! Det er de søteste eg har sett! Eg sa til søs at de har vært innom en sånn “Male påskeeggmaskin” – Alle uten om 1 hadde samme stripe rundt magen! 2 okser (de med bjeller) og en haug med kviger 🙂

 

 

 

 

Jammen ikkje så verst utsikt på hytta til søs og de heller 🙂

 

 

 

 

Tittei!
Nå har eg bare 3 topper igjen og “10 Topper i Sandnes” er fullført. Er også påmeldt 7-Nutsturen og noen av de samme toppene er også på den lista så da er det bare å gå en gang til! Uansett, kommer nok bare til å fortsette å gå topper mellom alle andre turer for det er skikkelig kjekt!

Planen nå er å slappe av og fortsette her på Hobbyrommet, tidlig opp i morgen også –
ut på tur med Turistforeningen 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer

Siste innlegg