ToppTur: Mange turkompiser!

 

I dag var det altså dags for nok en topptur: Grytefjell 🙂 Det var etter eg kom hjem fra lang tur i går at eg fikk mld om det 🙂 Gledet meg og var tidlig oppe i dag, fikk i meg en porsjon med havregrøt og kl 10 heiv eg meg på hjul.
I dag var det eg som kjørte og plukket opp storesøs på Hana. Allerede fra P-Plassen begynte oppstigningene via en traktorsti og der sto det jammen meg et massivt turfølge å ventet; En gjeng med ganske store (alt er relativt her) kalver. Eg skvatt litt for det var tydelig at de ville leke for de formelig danset på stien,
aldri godt å vite hvor de beina sparker *ler*

Det var da budeia våknet i søs! Hun hojstet og nærmeste jodlet, men kalvene? Vel, de skulle på død og liv danne fortropp. Var ikkje før me kom til toppen av stien at de kom seg ut på marka og ned igjen,
kanskje for å hente andre turgåere?

 

 

 

 

Etter at me forlot kalvene var det bare gjennom grinda og begynne en noe brattere oppstigning, men eg merker godt at det var mye lettere i dag enn da eg gikk min første topp for 1 mnd siden. Da meldte melkesyra seg rimelig kjapt, og den forsvinner jo ikkje med det første. Bildet over er tatt ca halvveis til toppen. Bra utsikt dette her!

 

 

 

 

Siden det er litt vanskelig å ta bilde for å prøve å vise hvor bratt det egentlig er demonstrerer storesøs villig for
å vise steghøyden. Noe eg har lært så langt er at uansett hvor bratt/høyt det ser ut fra veien så er det sjeldent sååå vanskelig som det ser ut. En ting er i allefall sikkert: Eg kunne aldri vært guide! *ler* Som regel går eg først oppover, eg ser nok gjerne litt mye ned for å se hvor eg trør….Da er det: “HALLO!! Kor du skal? Stien er her borte!” Eg hadde nok muligens gått meg vill om eg gikk alene!

 

 

 

 

Toppen! Grytefjellet er 510 moh, min høyeste topp til nå. Å ja, det er absolutt forskjell på å stå på
toppen av 300 moh og 500, blir jo bare bedre og bedre.

Nå er det 4 topper igjen på lista + et bonusfjell: Bergefjell – Det er ganske krevende så det blir nok ikkje
med det første. Er mange andre topper eg kan gå når Topp10 lista er unnagjort.

 

 

 

 

Viktig å “Sjekke ut” på Ut.no

 

 

 

Blåste godt på toppen, men ikkje særlig kaldt 🙂

 

 

Ikkje den lengste turen, men i dag var det kun opp, opp og opp 🙂 Har vel kommet frem til at det å gå toppturer er mye kjekkere enn å gå flatt, føler jo mye mer mestring med å gå oppover vil eg si 🙂

Etter turen tok me oss en biltur, inn på smale veier hjellom Høle og Ims. Kjørte bort der hvor niesen min har hytte, Naustervik før eg kjørte søs tilbake til hytta på Li 🙂 Ble en koselig dag.

Nå har me nettopp kommet hjem fra en liten handel så nå er det helg! Kanskje det blir litt dumplings til middag?

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg