Tradisjonsstrikk – 2 Gratis oppskrifter

Designet av Arne & Carlos

 

Det å strikke med tradisjonsmønster på andre ting enn akkurat kofter er gøy! Grunnen til det er fordi eg syns det er lettere å mixe og trixe med farger når det er til småting, slik som sokker og pulsvotter er, enn det er på ei stor kofte. Det må eg jo si, i starten da det poppet opp alt mulig strikk i f.eks Marius mønster så var eg litt sånn ehee…OK??! Hmm noen ganger litt mye og nei, eg kunne ikkje hatt det selv, men sokker og votter syns eg er innafor.  Angrer BITTER på noen lange pulsvotter eg ga bort for noen år siden…strikket de i oransj og lilla! Høres muligens crazy ut, men fy søren eg likte de veldig godt! Tja, kanskje eg skulle bruke de samme fargene i et par spreke og gøyale votter til meg selv?? Ja og så kunne eg strikket….

 

 

MITTS
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Arne & Carlos

 

et par sokker til Ali!?!? (Denne er gjerne litt intern så sikkert ikkje alle som tok an! hehe)

 

 

NORWEGER SOCKEN
Fra str 34 til 43

 

* * * *

 

Tja, ble slettes ingen tur ut på meg for mor mi tok meg i forkjøpet gitt! Når skjedde liksom det siste? hehe Hun hadde en venninne som kunne kjøre henne opp hit om det passet. Så ja, da ble det bare til at han Ali stakk en tur på butikken 🙂 Greit nok egentlig for jaggu har det regnet! Såååå digg! Skikkelig frisk og deilig 🙂 Ahaa det lukter sååå GODT ute! Fremover ser det ut som at temperaturen skal stabilisere seg
rett rundt 18-20 gr og det passer fint.

Siden både Ali og eg satt eg å dinglet i pysjen da mor mi ringte og me fikk beskjed om hun kom om ca 30 min fikk me fart på oss! Eller, Ali fikk fart på seg og eg humpet etter på en fot hehe Alt det me hadde planer om å gjøre ble gjort før hun kom! Støvsugeren og moppen svingte seg parallelt og plutselig ble det så fint og rent + at kjøkkenet ble shainet på no time! Ikkje kjekt å sette seg ned med besøket når du vet at det er del me hadde planer om å gjøre. Det einaste eg skal gjør nå er å freshe opp salaten fra i går, dvs klippe om mer salat og hakke mer av alt det andre. Blir enkelt i dag også ser og siden mor mi ikkje er storforlangende går det hel fint 🙂

Så ja, da skal eg humpe ut på kjøkkenet en tur mens mor mi kwile ein time på sofaen 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORFRISKENDE KWELL

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Eg likte godt sokkene fra Arne og Carlos, så de ska eg strikke. Så koseligt med besøk av mor 😊. Herligt ja med fegn idag, luften har blitt litt friskere 😃. God strikkekveld ❤️

Siste innlegg