Trekk ut strikkepinnen!!

 

Nå har dette prosjektet ulmet lenge og nok i kurven min! Det er lenge siden lysten til å strikke på dette var til stede og det er kun blitt et stort irritasjonsmoment!! Da er det bare en ting å gjøre: DRA UT STRIKKEPINNEN!!! Ååå det var en fryyyd å gjøre det! Grunnen for irritasjonen er den grønnfargen!! Rett og slett! Ja jo eg er glad i grønt, men med tanke på at teppet var planlagt til sofaen her i stua blir det full kræsj!! Skjønner ikkje heeelt hva eg tenkte på? Eg vet eg tenkte på vårfarger da eg bestilte de, men….er det feil så er det feil!

 

 

 

 

Dette er mye mer riktige farger! Puta på bildet er en av 3 store som “bor” i sofakroken. Denne er i en deilig lys petrol farge, de andre putene er mørk rust og lys sennep. Dette er jo en av grunnen til at eg elsker å ha Garnrom, det var bare å svinse inn å finne passende farge i ei av hyllene og vips er et nytt teppe under oppseilig! Vil tror eg kommer til å holde meg til Domino, er veldig glad i det. Skal etter beste evne prøve å ikkje gjøre det for komplisert, det har også mer enn en gang vist seg å være en bremsefaktor….Enkelt! Helt enkelt vil eg ha det 🙂

 

 

 

 

Allerede 2 sek ut i den nye planlegginga sniker dette nøstet seg inn….Det er noe med den der okerfarger altså ♥ Kanskje eg bare må prøve å se hvordan det blir? Bare et liten skvett kanskje? Uansett, eg føler en bedre ro over avgjørelsen min og plutselig er ikkje lenger den store kurven her ved min side fult så irriterende! Bortsett fra at Aamu ligger øverst på toppen og skriker etter litt oppmerksomhet….

Mitt fokus akkurat nå om dagen ligger vel kanskje litt mer….

 

 

 

 

…HER! Dette har virkelig blitt en skikkelig gøyal ting! Egentlig burde eg kanskje ha sittet ute å strikket? Vel, eg merket jo fort når gradene nærmet seg 20 at jadda, overgangen er helt klart til stede ennå så eg tørket svetten og gikk inn! Eg har ALLTID kunne vært ute i sola i timesvis, svetten kunne renne og det gjorde meg ingenting, nå er det bare veldig veldig ubehagelig og eg blir faktisk fysisk dårlig og SUR!! Ja det har blitt skikkelig kleint og eg håper virkelig det vil normalisere seg! Ja eg vil jo trooo det gjør det?? SÅ ja, det eg har gjort i dag er å vaske klær, MASSE klær! Vaskerommet er snart tomt! Vil tro det er kun 2, kanskje 3 maskiner igjen siden det meste må jo sorteres etter farger. Alt eg har vasket henger ute i sola og det er jo noe av det beste med sol og varme!
Ahaa alt dufter jo helt himmelsk! Har t.o.m vasket en nesten full maskin med ullsokker,
så nå kan eg “pakke” de litt bort for ei stund 🙂

En gledelig nyhet litt sånn på tampen? Mulig eg er sær, men me observerte hele 6 Rådyr rett nede på marka her i morgentimene i dag!! DET har me ventet lenge på! Me hadde en liten familie med 2 små unge (+ mor og far) rådyr gående her for et par 3 år siden, så fikk me høre at de var blitt skutt!!?! WTF!! Dessuten begynte de utbyggingen rett her nede også for ca 1 år siden og da regnet me med at me aldri ville se et rådyr igjen, vel så feil kan man ta!! Hele 6 stk altså! De er også mye nærmere oss som bor her enn det de var før så nå håper eg de får gå i fred.

Tja, eg har 2 episoder igjen av Scandinavian Star så eg tror eg setter meg å perle litt til og ser resten. Etter på det? Tja, da håper eg at alle klærene som henger ute er tørre. Satser også på at me får maling til terrassen hjem snart for NÅ vil eg i gang med grønnsakkassen min 🙂 Til helga kanskje?

Hva med deg og din dag? Har dere sommer i dag, eller er det fortsatt 2 m snø i hagen?

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei svett Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Hei.
      Her er det vår eller tidlig sommer. Jeg har vert hos dyrlegen og fått 2 rabisvaksiner på to små som skal flytte til utlandet. Og PRA og vanlig vaksine på ei og da jeg kom hjem var jeg så varm at jeg fant frem shorts og singlett så satt jeg ute og strikket på noen reste sokker blir aldri nok sokker og da er det greitt å bruke opp restegarn.
      Nå har vi nettopp spist middag ble pannekake med bacon og fruktsuppe.
      Så nå skal jeg vaske opp og etter det blir det å gjøre ferdig bilde mitt og strikke litt på en liten kjole. Mønster heter Hedda tunika bruker Viking baby garn.
      Ha den god ettermiddag og kveld.
      Klem fra meg

    2. Usj, jeg har noen prosjekter jeg også, som bare ligger og ligger, uten at jeg finner motivasjonen til å gjøre dem ferdig. Så jeg skjønner hva det går i ja. Nydelige farger de nye du plukket ut. Blir et godt prosjekt tenker jeg.
      Her i gården er ullsokkene i bruk året rundt 😀 Dette fordi jeg er fryktelig frysen på bena, og så liker jeg å sitte på terrassen litt i kveldinga også når været er fint. Og da er ullsokker bra å ha ♥
      Rådyr, så vakkert ♥ Jeg har vært på tur i dag, men jeg har kun sett ulv, og masse fugler 🙂 Og ulvene var i granitt, så de teller vel sikkert ikke 😉
      Nyt kvelden og alle gode opplevelser ♥

      1. Bruker ullsokker hele året eg også så de er ikkj elangt borte 🙂 Nå ligger de tynne ullsokkene fremmerst i skuffa 🙂 Ååå hadde ge truffet en ulv! DET hadde vært magisk! Har truffet på en rev da, ikkje helt det samme, men likevl flott 🙂 Kos deg du også 🙂

    3. oi,da håper eg du kan rekke opp tråden fra teppet for det var jo fint da,men klart skal du ha teppet selv er det kjekt att du er helt fornøgd med det også ,kos deg med perler og strikk

    4. Rådyrene kommer, ikke vær redd! Må bare så når de er der, og det er gjerne tidlig om morgenen og sent på kvelden, men det har dere sikkert erfart. Har truffet flere på én gang både rett ved turstien på Storhaug og ved Mosvannet rett nedenfor rundkjøringen på Tjensvoll, så det er ikke alle som er så sky. De vi ser hjemme på gården ser på oss som om de sier “hva ser dere på/hvorfor bryr dere dere, vi skal bare spise litt før vi drar videre”.. Og stikker ikke selv om vi bråker

Siste innlegg