Trenger du en Fristelse??

Designet av Clarissa Schellong

 

Å spør om du trenger EN fristelse blir vel litt feil…Prøver igjen: Trenger du FLERE fristelser? Da har me det! Eg vet i allefall det at nå kan det seriøst fort bli trøbbel i kurven(e) her! Alvorlig talt!! Altså, bare seee & nyyyt! Forelsket? Ikkje helt? Vel, la meg ta deg gjennom denne digge genseren, fikk du med deg at den har hette?
Ikkje sant!
Straks mye verre…ikkje det?

 

 

Men se nå her…⇓

Designet av Clarissa Schellong

 

Oj, Oj, en sånn digg, samtidig lekker hals – Alltid en vinner!

 

 

Designet av Clarissa Schellong

 

Hm hmmm Ikkje sant? DETALJER!! Ahaaa det er sååå viktig og eg faller hver eneste gang! Ermet kunne jo bare vært helt enkelt rett ned, men nei da...La oss lage en vri tenkte nok designeren! Ååå eg elsker designere som ikkje alltid tar den enkleste veien – Se på den da! *Dåååner litt*

 

 

Designet av Clarissa Schellong

 

ALTSÅ! Give it to me!! Denne seiler soleklart opp som en storfavoritt og eg skal straks sikre meg oppskrifta ♥
Her startes det med hetta før man bare fortsetter ned over bærestykket, ja og strikker resten av genseren. Den er det man kaller en cropped modell (dvs kort i livet). Ønsker du den lengre, vel, som alltid med genseren strikket Top/Down er ikkje det et problem: Bare fortsett å strikk til du er fornøyd. Kanskje du bare strikker enda litt
lengre og får deg en ny tunika? Kjole?
Ikkje sant, så enkelt liksom!

Det er flere garnforslag til denne, et av de er f.eks Arwetta og Tynn Silke Mohair – Noe som vil si at eg kunne strikket den i samme kombo som eg nå sitter å strikker jakke i,
ja det kunne definitivt gjort seg bra til denne genseren 🙂

 

 

THE COZY HOODIE
Bildene over
Fra str XS til XXL

 

 

 

* * * *

 

 

Mandag, overskyet, 7 gr og lett yr – Enn så lenge en rimelig grå start på dagen. Har klart å ordne meg ca 8 t på øyet og det pleier å være et greit utgangspunkt for en bedre dag 🙂 Skal ut en kjapp tur i dag, pakken med perlebrettene er rett rundt hjørnet noe som betyr at det blir perling i dag! (Skal også sende pakkene fra Påske Kwissen, og da skal de kunne komme hjem til vinnerene før helga)  JuHuuu Gleder meg til å kaste meg over den der enorme kreasjonen min igjen 🙂 Ellers er eg i god gang med raglanøkingen på jakken – den oppskrifta hadde en sånn “samtidig som” som eg advarte om her tidligere – Mulig du husker? Heldigvis fikk eg den med meg før eg strikket forbi *ler* Når eg får en sånn “samtidig som”, ja da må eg ha et godt system på notatene mine for det er litt dumt å misse viktige økinger. Tror eg har kontrollen der nå så dette går nok helt suverent.

Skal innom apoteket også, nå er det på tide med Flått“vaksine” til Milo. Hadde resept liggende i medisinskapet og eg var gaaanske sikker på at eg hadde en for sånn “mageorm” også, men den finner eg i såfall ikkje…Tja, da må eg innom Dyrlegen, men det får bli senere i uka. Han har allerede hatt en flått, fikk heldigvis tatt den rimelig kjapt for den var bitteliten.

Ellers? Tja, siden eg føler eg har vært litt på hælene hele helga skal eg ha meg en rolig og avslappende dag, kanskje eg får gjort en god innsats på jakken min 🙂

 

 

 

HUSK Å KOS DEG
LITT I DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Nydelig genser👍🙂 skulle gjerne hatt en sånn, dersom noen strikket den til meg, men kommer nok ikke til å begynne på den 😏 jeg har ME, så for meg passer det best å strikke sokker, luer og skjerf . Men det er jo nyttig det også 😉

    2. Åhhh, den er fin! Kanskje jeg skal prøve meg på den, bare litt lenger.
      Ha ei fantastisk uke!!

    3. Nyyydelig… jeg har ikke prøvd meg på ovenifra og ned enda.. det ser så grusomt vanskelig ut. Akkurat som tåopp sokker. Må prøve det.. sånn etterhvert. Uka mi starter på jobb. En av de heldige som kan gå på jobb og ha en jobb i disse tider.
      Ha en god uke videre.😀🌼

Siste innlegg