TUNIKA

Designet av Annie Lupton

 

“Jeg tror, jeg tror på sommeren
Jeg tror, jeg tror på sol igjen
Jeg pynter meg i sommerdrakt
Og hilser deg med blomsterprakt
Jeg tror på drøm om sommerhus
Og sommernattens svalesus
Jeg tror på duft av kaprifol
Og syndere i sommersol”
Av Stig Olin

 

Vet`kje helt hvorfor, men eg har tatt meg i å nynne på denne sangen de siste dagene!! En sang som kom ut en stund før eg ble født. Eg har vage minner av Granneman som synger den, men eg var overbevist om det var sammen med Juster`n, men nei da så feil kan man ta.

Anyway, har du trua på sommeren så har du her en virkelig herlig tunika som passer fint til 20 grader +! Litt lenger nord enn oss skal det jo virkelig slå til med finvær til helga! Dib reiser jo til Surnadalen på lørdag og der blir det pillemeg 31 grader!! Når eg nå swisjet meg inn på Tananger skal det jaggu meg bli ganske bra her også, så ja, en slik tunika burde eg absolutt hatt meg! Litt for sent å tenke på det nå, men kjolen snapper eg til meg så får eg se 🙂 I mens kan eg jo sprade rundt i den nye Coca Cola kjolen min fra Sparkjøp 🙂

 

Designet av Annie Lupton

 

Kjolen strikkes i bomull, nærmere bestemt DETTE GARNET! Faktisk så har eg 2 slike hesper på ei av hyllene mine og til å være bomull er det veldig godt! Garnet er  mercerized og eneste bomullsgarnet eg kommer på i farten som er det er Bomull Sport fra Sparkjøp, det er et godt garn, men kan fort bli litt hardt! Føler også at denne tunikaen fint kunne blitt strikket i et Lin garn!

 

GYRE TUNIC
Bildene Over
Fra 81 cm til 163 cm i overvidde

 

* * * *

Grått, vind, tåke og yr er dagens vær utenfor, hjelper jo egentlig lite det når det er 19 grader!! Rart at det aldri helt kan klaffe? Setter meg liksom ikkje ut for å nyte været liksom, men eg skal ta å raide litt i grønnsakkassen i dag tenkte eg! Kikket bort på den i går og eg kunne ane konturen av MYYYE salat! Så tja, Salat til middag anyone? Bladpersillen har også virkelig formert seg, men er mest spent på om gulrøttene begynner å få litt tykkelse? Ja og nepene, de kunne se ut som de hadde stangnert litt tidligere. Basilikum har eg plukket inn MYE av og det ser ikkje ut for at den gir seg med det første heller. Ååå denne kassen er det beste me har laget! Aldri før har eg fått til så mye og så godt! Da eg drev på med de hvite smale kassene var det ofte ganske begredelig det som kom og det skyldes jo også at kassene ble fort oversvømt når det regnet. Nå vet eg i allefall hva som liker seg godt opp i her så neste år skal eg supplere med litt andre ting. Squash og Auberginer trenger både plass og godt med jord og det har eg lyst å prøve! Husker eg plantet det for noen år siden i store krukker!
1 frø i hver og hver plante bar mye “frukt” 🙂

JuHuuu før eg la meg i natt fikk eg ferdig leggen på sokk nr 1 og eg syns, selv om eg har gjort mye annet, at det har gått veldig fort!? Når eg setter meg ned for å strikke etterpå tror eg at eg skal legge opp til sokk nr 2 for så å avslutte med å strikke 2 føtter 🙂 Fikk prøvd sokken på meg selv i går og den ble ganske enkelt helt….PERFEKT!! Eg og vil ha slike Happy Socks! ♥

 

 

KOS DEG OG HA
EN SKJØNN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra en Evig Optimist; Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg