Ut På Tur: Bygda mi!

 

I dag holdt eg meg her hjemme rundt hushjørnene sånn ca, selv om det er “rett der” nede kjørte eg ned til Hestholmen pga extremt veiarbeid (De bygger ut/forlenger E39) Når du først kommer deg ned til Hestholmen kan du gå en flott tur enten du går til høyre eller venstre, eg gikk til venstre. Eg sjekket stikartet og målet var å gå ned til Kolnes på sjøsiden, men da eg kom til endes ble eg usikker på hvilken retning eg skulle ta….Tja, da snudde eg bare og gikk helt tilbake for så å gå ut på selve Hestholmen.

Tananger ligger litt sør for Stavanger heeelt ut i havgapet. Tenk det du…I år er det søren meg 24 år siden me flyttet hit fra Oslo! Eg kaller det for bygda, for på en måte er det jo det, men eg kunne aldri bodd på ei skikkelig bygd….Men det mener eg f.eks ei bygd hvor det nærmeste er en dagstur til nærmeste by. “Ja takk, begge deler” er en fin ting syns eg. Etter at Solasplitten åpnet er det “kjipp Kjapp” å kjøre inn til Stavanger; max 15 min om du holder fartsgrensen, samme om man skal til Sandnes – “Rett der” med det nye veinettet og nå bygges det ut videre og passerer oss snart 🙂 Helt herlig, spesielt med tanke på at me verken hører eller ser veien og trafikken – Eneste trafikken me hører og ser er alle innflyvingene til Sola flyplass, det syns eg fortsatt er like fasinenere!

 

 

 

 

Taket på en bunkers

 

 

 

Laaangt der ut…

 

 

 

Her står eg på baksiden av Hestholmen
og da er plutselig Flatholmen bare noen svømmetak unna!

 

 

 

Industrien lusker i kulissene, men uansett er stedet her ned
ei herlig perle hvis man bare overser litt 🙂

 

 

Når det er flo er det et badeeldorado, og det hoppes bra broen!

 

 

 

Planen var jo å gå ned langs sjøen og til Kolnes, meeeen eg ble altså usikker...Eg hadde 2 valg som eg så det: Opp til veien eller en grusvei inn til en gård….garantert at det er inn sistnevnte der…? Eg får høre med storesøs, hun har garantert gått der 🙂 Kan jo legge til at det var iskaldt i ansiktet, var kun et par grader midt på dagen i dag, men så lenge det er sol går det helt fint 🙂

 

 

 

Vel hjemme igjen svingte eg også en digg middag! Kjørte innom butikken på vei hjem å kjøpte med meg 3 flotte blomkål! Fant en Kalkunbacon pakke i 50% boksen som eg sprøstekte og hadde til topping. Suppa er selvfølgelig fra Toro, men eg koker alt det grønn og bruker den kraften til suppa + eg har en haug med blomkål opp.
Steikte også et Focaccia on the side.

NÅ? Vettu ka?
I dag er sesong 6 av Outlander lagt ut! Dvs eg er opptatt!

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Koselige bilder fra fine landskap😊har en sønn som emigrerte til Tananger for noen år siden. Han trives godt der, og snart reiser den andre og dit. Synes alltid det er så fint å besøke dem, Rogaland er flott😊

Siste innlegg