Ut På Tur: Det gjelder å nyte finværet!

 

I dag var det ikkje bønn: Knall sol og 22 gr, sitter ikkje inne da…Ut På Tur! Ingen diskusjon, fikk på meg shortsen og knyta på meg turstøvlene 🙂 Får utrolig mange fine tilbakemeldinger på alle turene mine og det setter eg pris på, det er også de som skriver f.eks: “Det er en ting å gå tur når man har så fine omgivelse som det du har” Som sagt; Sånn sett er eg heldig, eg vet det, men så tenker eg: Det må da være områder å gå fine turer uansett hvor man bor i dette landet vårt? Eller tar eg helt feil? Selv om fine omgivelser er et + er det jo ikkje en nødvendighet for at det skal gjøre godt. Ingen av turene eg har lagt ut har eg gått fra egen trapp, eg kjører hver gang. Kjører til et sted hvor eg liker å gå tur. Stort sette er det rett i nærheten, så eg vet eg bor en ideell plass, men dog. Turene med søs krever at me kjører noe lengre, sånn en time halvannen ca. Mulig du bare må kjøre litt selv for å komme et sted du liker bedre å gå tur? Det handler litt om egen innsats også. Eg vil tro de aller fleste kommuner har lokale turlag? Her i Solakommune er det turlag som går tur en gang i uka (Solaturene) det er bare å møte opp om man ikkje vil gå alene, det samme har Sandnes/Jæren også, mange flotte turer. Turistforeningen er jo i hele landet (Turkalenderen) Last ned UT-App`n, da får du turtips akkurat der du befinner deg – Eg er sikker på at du kan finne deg en tur som både er fin og inspirerende 🙂

 

I dag gikk min tur fra Hafrsfjordbrua til Håhammaren, Hafrsfjorden på langs og turen går helt
i vannkanten og over brygger – Helt idyllisk!

 


Forskjell på folk si…*ler*

 

 

 

I dag unnet meg en liten pause ute på Håhammaren. Drakk isvann og nøt sola 🙂 Det må eg si en gang til: Disse turstøvlene (De koster normalt 2999 kr, nå er de igjen satt ned i pris! Løp og kjøp!) er desidert det beste eg har på beina! Eg har 3 andre par som eg kan velge blant, men det er alltid disse er ender opp med. Akkurat de på bildet har et hull (Eg fikk nye sko fra Alfa for en månedstid siden pga det) men det er ikkje noe problem å bruke på tørre dager. Må snart begynne å gå litt med de nye for å gå de litt ut før eg må bruke de når det blir våtere utover høsten.

 

 

 

 

Godt fornøyd med denne! Hvis eg tar minus pausen på Håhammaren var aktiv tid 01:55 og eg klarte turen på under 2 t – Forrige gang eg gikk samme tur var 3.april og eg gikk den på 2 t 20 min, bare forbedring det 🙂
Det går fremover!

 

 

 

 

For min del nå fortsetter kvelden med dette ⇑ Det blir maling og lakking av en haug med maskemarkører –
Rett og slett bare kose meg 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL
DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Jeg vil tro alle i Norge, selv de innerst i Oslogryta vil finne idylliske plasser hvis de reiser en halvtimes tid. Jeg tar og bilen veldig ofte før jeg tar mange av turene mine.

      1. Når me bodde midt i Oslo (St.Hanshaugen) kjørte med ut av gryta hver helg å gikk tur; Sognsvann, Holmenkollen og Nordmarka var me ofte, og ikkje minst Frognerparken er et flott sted å gå tur 🙂

Siste innlegg