-Finnes bare dårlige klær!

*Motvind*

 

 

Eg bestemte meg vel i går kwell at i dag skulle eg ut til Tungenes Fyr å “SE” på været! Tenkte at en tur langs svaberga kunne være forfriskende! haha Å JA, forfriskende var jo bare fornavnet, det var verre med å prøve å gå!! Oj Oj! Me snakker krefter altså! Søkte ly bakom et hus for vinden tok tak og det var ikkje snakk om å klare å gå nede på berget, klin umulig! En ting i motvind, da følte eg at eg hadde litt kontroll, men i medvind? Ikkje nubbesjabs, vinden tok tak i meg og formelig løftet meg. Det var et microsekund der eg tenket at NÅ flakser eg til havs! Jaggu godt eg hadde refleksvest på meg….! I manko på redningsveste hehe I det eg gikk ut av bilen tenkte eg det kunne være smart siden eg var kledd i helsvart…Bare sånn i tilfelle...

 

 

 

 

I morgentimene i dag var det cruiseskip som måtte snu her ut fordi de ikkje klarte komme seg inn til Vågen i Stavanger…Men denne lokalferja ser ut for at klare seg greit! Så ganske stødig ut der den skled forbi.

 

 

 

*Medvind*

 

 

 

Etter den forblåste turen til Tungenes Fyr kjørt eg inn til Stavanger
og Turistforeningen….hadde nemligen et ærende her ⇑

 

 

 

 

Da har eg fått “beviset” på å ha besteget 7-Nuter! *Stolt* Hun spurte om det var første gang og gratulerte veldig da eg sa ja. Eg sa eg kommer tilbake om en stund for eg har lyst på diplom når 10 Topper er fullført! “Klart du må ha diplom,“sa hun 🙂 Oj YESS den skal i glass og ramme og henges opp her på Hobbyrommet 🙂 Så ja, da gjenstår det å se hvor mange pins eg få på caps`n etter hvert 🙂

 

 

 

 

På vei måtte eg bare ned til havna her i Tananger, kjørte over moloen
og ut på Melingsholmen 🙂 Jepp, i dag kjørte eg! haha

 

 

 

 

 

 

 

Hvis du vil HØRE og se været her i dag klikk på filmen over 🙂

 

 

 

 

Fordi eg ikkje visste hvordan det ble ute ved Tungenes satte eg på klokka før eg gikk ut av bilen, veeeel.…det ble i det minste eg luftetur! “Hele” turen er rød noe som beviser at eg mer elelr mindre fløy! *ler*

 

 

 

 

Vel hjemme bugnet kjøkkenbenken av middag eg ikkje ville spise, eg visste hva som skulle lages så eg hadde planlagt min egen og HEKKAN det ble ble godt!

Satte byggryn på kok, skar opp et par løk, grønn og rød paprika i store biter, en halv fersk rød chili, delte opp en neve med sukkererter. Stekte 300 gr kyllingfilé (i små biter) krydret med salt og pepper. Tok oppi alle grønnsakene og etter hvert byggryn og lot det surre godt.

 

 

 

 

Tok en sånn liten “juicekartong” med Lett Kokosmelk og 2 gode teskjeere med rød curry i blenderen før eg tømte det over i steikepanna. Lot dette surre godt og koke litt inn før eg…

 

 

 

…tømte en halv pose med spinat…Ups, det var visst ruccola også i den posen, men det funket fint for det om! Hadde en halv hjertesalat on the side! Skikkelig digg og deilig hot!

 

 

 

 

Nå har eg dusjet og har tenkt å kooose meg på Hobbyrommet resten av kwellen! GLEMTE å kjøpe is da eg svingte innom butikken! ER DET MULIG!?!? Vel vel, da får det bli vaniljekesam og bringebær til kos i kwell 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg