Ut På Tur: Hålandsvatnet

 

Om noe motvillig kom eg meg ut døra i dag også, det regnet og til tider veldig surt. Eg visste at eg ikkje kom til
å fryse, ei heller bli våt – Det er jo det man har klær for, ingen unnskyldninger altså...Var litt tungt i starten, men eg vet at det kommer seg etter hvert og plutselig var eg rundt vatnet; Hålandsvatnet.

 

 

 

 

For meg er det bare å kjøre over Hafrsfjordbrua og 3 min til så er eg der 🙂 Som liten/ung har eg badet mye her + Gått på skjøyter om vinteren. Men, helt ærlig? Eg har aldri trodd at det var 7 km rundt vannet, eg trodde det var sånn ca som Mosvannet haha Først nå etter eg begynt for alvor å gå tur at eg sjekket alle vann
i distriktet visste eg hvor langt det var

 

 

 

 

Hadde med meg havregrynt og solsikkekjerner til svanene, endene var så redde! De var dessuten veldig målbevisste der de dabbet avgår og ut på jordene, mulig bondene hadde spredd noe go`saker der?
Ikkje vet eg, men det var mye ender ute på jordene

 

 

 

 

Tror han her fikk fikset middagen i dag! Er mye fisk her!

 

 

 

Ble da en riktig så fin tur selv om det regnet, og eg ble ikkje våt 🙂 Sitter her å føler meg klar for senga,
er sååå søvning! Kravlet tidlig ut av senga i morges så eg får satse på en tidlig kwell 🙂

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Var heldigere med været her i dag. Strålende sol og vindstille.
      Takk for titten.
      Klem fra Liv

Siste innlegg