VÅRSTEMNING på en Regntung fredag

Designet av GoldenLucyCrafts

 

Selv om me tenker at det snart er vår, ja så er det fortsatt baaare januar. Eg føler alltid at januar er den harde måneden, den er som regel veldig mørk og kald. Plutselig så sprekker det opp i februar, ja du vet det er jo litt sånn fastelaven, boller og fjær – FARGER! Så ja, føler du for litt speede opp prosessen med å få gang på våren? Da tar du heklenåla fatt, hekler så garnet spruder og tryller frem en gjeng med små sommerfugler. Eg heklet på et tidspunkt mange slik små, litt anderledes enn akkurat disse, limte på en magnet og hang de på kjøleskapet. Ble litt “roligere” uttrykk på kjøleskapet enn alle de andre fargerike som vanligvis hang der.

 

BUTTERFLY APPLIQUE
Bildet over
Gratis Oppskrift
Ca 7 cm

 

 

 

 

 

 

Designet av GoldenLucyCrafts

 

Noe mindre sommerfugler, lim de på en binders, hårklemme, hårbøyle. Her kan du få brukt opp de aller minste garnrestene 🙂 Ellers, du kan kle et Ris til fastelaven med små sommerfugler i steden for fjær….Oooom du vil 🙂

 

MINI HEART BUTTERFLIES
Gratis oppskrift
Str små

 

 

* * * *

 

 

Vel vel, nok ei uke i havn og det er klart for helg! Snart ut å hente hjem helgehandelen og ikkje minst skal eg hjem til ei eldre dame her i Tananger som visst nok strikker vanvittige mengder! Skal vise dette litt senere i dag. Har ikkje tenkt å plapre så mye i dag, men eg skal komme med en STERK oppfordring, og det er: Klikk deg inn Her på Kjerringtanker sin blogg, les hennes oppfording og gjør som det står – Det har eg gjort og mange flere med meg! La me bombandere, det er faktisk på tide at de som er alvorlig syke får bestemme over egentlig liv slik at de får den livskvaliteten de fortjener! Det har mang en gang vist seg at det nytter når mange nok engasjerer seg. Det koster deg ikkje et øre å gjør det, men det vil ha stor betydning for Vivian – Mamma på Hjul

 

 

LAG DEG EI GOD HELG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Takk for at du deler min oppfordring om litt teppetbombing av mailen til Helsebyråden i Bergen. Mamma på hjul og alle andre i lignende situasjoner trenger den verdigheten det er selv å få bestemme over eget liv.

      Og du, de sommerfuglene var kjempesøte. Jeg ser for meg knall gule Forsythia kvister med en sverm av fargerike sommerfugler en grå mars-dag. Det ville i det minste gi meg vårstemning

Siste innlegg