Vrengt høne til middag!

 

Hva er vel bedre middag enn det på en dag som dette? Vet`kje om det var løye (morsomt) eller fælt sagt….Nå er ikkje det ei ordentlig høne da, men en diger kylling! Eg sier det hver gang til Ali: “Enten er det en kylling på steorider, eller så er det ei høne!” -Det e kylling kommer det like tørt hver gang….!

Kunsten er å dele høna halvveis, skjære ut et par vitale bein i nakken og så knekker du den flat, gni inn litt ojle og finn frem ALLE krydderglassene og kjør på! Det er inntrykket eg får når eg ser Ali i sving….Vet det er en del chili og paprika + flere av de arabiske krydderposene – Å ja, det er ganske godt! Serveres med hva du vil: Potet (steikte), pasta, ris, salat osv. Trooor det kokes ris i dag så da fikser eg meg en salat litt kjapt 🙂

Det morsomme er at eg kjøpte med meg en pose Dumplings hjem, Dib forsynte seg med blomkålsuppa som var igjen fra i går. Amira er også på vei hit og hun har kjøpt med seg sushi….
Så ja, da sitter Ali alene igjen med høna da…!

Dårlig med matsvinn i denne heimen så dvs at me har mer enn nok mat til i morgen også. Det ble forøvrig en kort tur på meg i dag – ISKALDT + det begynte å snø! Har forresten begynt å poste litt på TikTok(!!!) Turene havner stort sett der, mer for at eg skal få noe nytt å surre med 🙂 Heter så klart Vibbedille der også 🙂

 

 

 

KOS DEG HELE DAGEN!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Greit med en forklaring på det bildet. Og kjekt når man kan bruke restene en annen dag.
      Vi hadde også sur vind i dag. Ellers så har vi hatt vårlig vær se seneste dagene. Godt å sitte i solveggen og bare nyte.
      Ønsker deg en flott kveld.
      Klem fra Liv

      1. I dag ser dte bra ut her, noen cm`r hvitt dekke, vindstiller og sol på blå himmel! Det lukter en tur kan du si 🙂 Ha en flott dag! 🙂

Siste innlegg