Waldorf Salat

 

 

Da storesøster fikk høre at me verken hadde stuffing eller Waldorfsalat til kalkun ble hun rimelig sjokkert, ja for det er et must! Eg liker Waldorfsalat, pleier å ha det på skiva med roastbiff eg…Her i huset er det Ali som styrer kalkun og den fylles med epler, mandariner og svisker + den pensles med olj/appelsin. Men i år!?? Vel i år kommer det altså da et nytt innslag på bordet, nemligen The Waldorfsalat! Sååå enkel å lage, ja den inneholder i grunnen det de fleste har i kjøleskapet til vanlig så hvis du nå ble fristet tar det deg mag 15 min på kjøkkenet! Du rekker det før Grevinnen og Hovmesteren! Eg har smakt på min og jepp, den blir digg til kalkun i morgen 🙂 Sånn *klapser* i hendene….Nå kan søs slappe heeelt av, stuffing får me prøve en annen gang, kan ikke gjøre for mange store endringer på en gang 🙂

Oppskriften på denne Waldorf`n finner du Her inne på TV2!

 

 

 

 

 

Eg har allerede dekket og gjort ferdig bordet, og det ble akkurat like fint og koselig som eg så for meg med det nye serviset 🙂 Ellers er alt klappet og klart, Dib er ute å svinser en stund og bytter/leverer julegaver, men han skulle komme hjem til Grevinnen og Hovmester for da blir det fenalår på bordet 🙂

 

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. God julaftenmorgen 💝

      Må bare slenge inn en kommentar her under waldorfsalaten din.
      Personlig har jeg aldri likt den salaten, iallefall ikke den spiselige utgaven. Den andre varianten er mye morsommere 😉
      Om du ikke har hørt den allerede, så google Waldorfsalat/Tønes – da får du en herlig “Haua-variant” 😂

      God jul og godt nytt år ønskes fra Moss 💝🔔💝

Siste innlegg