WOoOW – For noen sokker!

Designet av Reneé Rockwood (NawniKnits)

 

ALTSÅ! Helluuu! Dette må jo være sokker til utstilling, ikkje det? Det er noe av det flotteste eg har sett, ikkje sikkert de er sååå vanskelig å strikke, men likevel. Tror nok eg hadde felt ei tåre eller 2 om de ble ødelagte. Men, så er det jo sånn da; Me strikke jo sokker for å bruke, kanskje eg bare skulle brukt disse i finskoa eller noe? *ler* Uansett så er eg overbevist om at dette er et prosjekt som man virkelig kan nyte og kose seg meg, tror du ikkje? Tynt sokkegarn og tynne gode strømpepinner er jo alltid kos, resten får jo bare være en bonus 🙂

 

 

 

Designet av Reneé Rockwood (NawniKnits)

 

Det eg ikkje helt har klart å skjønne er HVORDAN de strikkes…Det er helt åpentbart at man strikker med Intarsia teknikken, den har eg strikket mye med så intet problem, men sokkene strikkes rundt og rundt etter diagram…Hvordan strikker man dag Intarsia rundt og rundt? Når eg tenker kjapt (mulig litt for kjapt) så ser eg jo for meg umenneskelig mange tråder å feste…? I oppskriften følger det med en Video Tutorial så kanskje eg bare må kjøpe den oppskrifta for å stilne nysgjerrigheten? En annen ting…hmmm…sokkene strikkes tå opp, vel..der baller det på seg for meg..! Eg har mang en gang startet på “tå opp” sokker, men eg skjønner IKKJE hælen! Joa, eg har prøvd, ikkje fikser eg å strikke med Magic Loop heller, det blir bare rot. Det ser jo så enkelt ut når andre gjør det, men eg har enn så lenge ikkje klart å knekke den koden…sukk

UANSETT! Eg har virkelig lyst på disse sokkene, eg ser de jo for meg i alle regnbuens farger og mer til –
Utrolig flotte, ja i de “rette” fargene blir de nok også garantert vakre ♥

 

 

GALLIFREY
Bildene over
Str; Fra ung(?) til voksen L

 

 

 

* * * *

 

 

 

Vettu ka?? Nå syns eg disse ukene begynner å gå litt vel kjapt! Er jo straks helg, IGJEN! Mor mi ringte som vanlig
i går (onsdag kveld) og lurte på om me skulle handle til helga, klart me skal, akkurat som alle andre helger hehe Hun har ikkje hatt handel denne uka så lista var visst nok lang. Eg pleier å si at det spiller jo ingen roller hvor lang den er for på butikken skal eg jo uansett og eg har ei heller planer om å bære varene hjem *ler* Åsså ler hun også 🙂 Hvis eg skjønte det riktig skal Ali jobbe litt med bilen i dag, var visst en sensor som skulle skiftes. Blir nok ikkje handling på han i dag da så mulig eg bare stikker alene – Det går faktisk kjappere! Eg er ikkje glad i å valse rundt og rundt på butikker – lnn, plukk det eg skal ha og ut igjen!

Tja, tror bare eg svinger meg rundt og stikker nå snart! Få det gjort!
Har en del andre ting som også må gjøre så det er greit å være tidlig på hjul 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN
DAG OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg