WOW – Strikk et Kunstverk!

Designet av Iaroslava Rud

 

Noen ganger blir eg bare satt helt ut, ja slik som nå!! JISES!! Har du sett noe sååå vakkert før?? TENK den magisk følelsen du garantert får når du feller av et slikt stykke arbeid?? Ahaa får helt frysninger her eg sitter jo, det må jo bare være en drøm av de sjeldne! At det i tillegg strikkes i tynt ullgarn a`la Holst Supersoft er jo helt himmelsk ♥

Det aller beste rådet eg kan gi deg på veien her, ja om du bestemmer deg for å kaste deg ut i dette drømmeprosjektet er: Bruk SKIKKELIG ullgarn!! Hvorfor?? Jo nå skal du høre; Denne “Stole`n” strikkes som en tube, dvs du strikker rundt akkurat som en bol, bare du har noen klippemasker ekstra slik du gjør når du strikker en jakkebol. Når “Stole`n” er så lang som du ønsker avslutter du og så klipper du opp!! På et så langt arbeid vil eg tro det kan være deilig å slippe å bruke symaskinen? Uansett? Etter at eg lærte denne metoden hvor man bare klipper rett opp uten å sy har det blitt en del jakker på meg også . GENIALT! Men altså; Regel Nr 1? Bruk KUN skikkelig ullgarn, det skal heller ikkje være Superwash. Da eg prøvde dette første gang så strikket eg jakka helt ferdig, ja eg strikket også stolpene ferdig før eg klippet, men før eg klippet vasket eg også kofta og klippet ikkje før den var tørr. Skikkelig ull klenger seg godt fast med fibrene under vask og da holder det enda bedre når du klipper. Har i ettertid klippet opp flere jakker uten å vaske og det funker akkurat like bra! Garn eg da har brukt er blant annet ASK og Finull—> Supert Garn til dette formålet! Eg prøvde med en lapp en gang som var strikket i Alpakka!?! Nop! Det anbefaler eg på ingen måte, da må du virkelig SPRINGE med nåla for å rekke å ta tak i maskene når de sklir avgårde hehe Hvis du absolutt må strikke i alpakka så sy skikkelig før du
i det hele tatt finner fram saksa *ler*

 

AROUND THE WORLD. NORWAY
Bildet over
Str 240 cm X 70 cm

 

Blir fylt med ganske mye STOLTHET når en designer fra Russland designer noe sååå vakkert og kaller det NORWAY! DA er eg virkelig stolt av å være en norsk strikker for fy søren me har en vanvittig vakker StrikkeArv å ta vare på til evig tid!! Her kommer viktigheten av å ta til seg NY lærdom og ikkje minst benytte hver en liten anledning me har til å lære det man kan BORT!

 

 

Designet av Iaroslava Rud

 

Blir bare stum av beundring, har ikkje ord liksom…

 

SLAVIC SONG STOLE
Str 240 cm X 78 cm

 

 

Designet av Iaroslava Rud

 

Vettu ka? Eg har flere ganger blitt sittende i noen timer inne på hennes profil på Ravelry og du kan virkelig drømme deg bort i alt hun har designet og det hun holder på med! Sjekk det ut, gå inn på hennes “Private” Prosjekt side og bare se og nyt, selv om eg ikkje skjønner russisk så er også Bloggen hennes ganske
så eventyrlig vakker! Sjekk ut selv, HER!

 

AROUND THE WORLD. CANADA
Str 244 cm X 72 cm

 

 

 

Noe av det mest fantastiske eg noen gang har sett!!
Ja du må kikke og så får me jo HÅPE at det snart kommer for salg en oppskrift! Sjekk DETTE!!!
Magisk er ikkje et dekkende ord en gang ♥

 

 

* * * *

“Sunday sunday people
Sunday shines for you”

 

Aha The Monroes hadde virkelig lyrikken på plass må eg si haha
Neida, slutt å tulle, søndag er en fin dag det selv om det betyr at helga nesten er over, heldigvis ikkje lenge til neste helg og snart er det jammen ferie igjen gitt!

Vettu hva? Litt sånn mimring her nå; For ca en 10 år tilbake da eg var ganske fersk som strikker på nett hadde eg ganske mange Strikkevenner i Oslo området. Etter hvert har det avtatt av flere grunnen, ja noen er faktisk ikkje blant oss lengre, mens andre bare ble borte, men i dag! I dag poppet hun ene opp i feede`en min og der var det mange flotte Nyheter og eg kjente eg ble så glad (Skjønner ikkje hvorfor eg ikkje har sett dette før!?) 🙂 Tidligere leste eg jo alltid bloggen hennes, men den ble jo også bare borte. Nå kan du bare klikke deg galant inn HER å se alt det fine og ikkje minst gøyale hun har designet! ME LIKE ♥

 

Sånn ut over det startet denne søndagen ganske irriterende, for min del! Nå er det nok sa eg til meg selv og noen grep må eg ta!! Eg kjenner på kroppen min at nok er nok + eg så det på vekta i morges! Tok det opp m legen min på fredag, ja dette at eg har lagt på meg 6 kg etter røykeslutt i desember. Han sa: “Dette fikser du fint hvis du vil” Han mente at hvis eg bare kuttet 20% av hva eg spiste så skulle det går greit, ok. Det er også lettere å gjøre noe når kiloene nettopp har etablert seg enn å bare la det seile og gå! For meg har i grunnen aldri hva eg veier noe å si, men når eg “føler” at noe ikkje er bra så må eg gjør no og det starter i dag! BASTA! Eg har etter eg ble syk i 2001 aldri egentlig hatt kikk på verken chips eller sjokolade fordi det gjør meg dårlig, men etter røykeslutt har eg funnet meg selv med mer sjokolade i munnen enn hva eg har hatt noen gang siden eg ble syk og DET må slutte! Å ja, eg har også vært mye mer kvalm denne korte perioden enn ellers, IKKJE BRA! Så fra nå av skal all sjokolade/snop bo i et kjøkkenskap så kan den som vil forsyne seg, men det skal IKKJE være i en skål på bordet for mine fingrer lever tydeligvis et eget liv! haha De 6 kiloene skal bort fortere enn FY! *ler* Sånn,
nå har eg sagt det høyt så nå må eg gjøre det 🙂

Men du? Nå finner me frem strikketøyet åsså KOoOSER me oss 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
NYDELIG SØNDAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂
Røykfri i 100 dager og 6 kg tyngre!

2 kommentarer
    1. *mumle* Tenk disse dobbeltstrikket . . . I tynn tynn ull . . . . *S* Skumle greier *S*

      1. HAHA så morsomt!!! Helt sant og eg tenkte på deg sa eg satt å blogget om disse! Det hadde vært helt vanvittig flott å hatt en av disse i dobbeltstrikk og er det noen som fixer det så er det deg 🙂

Siste innlegg