1 år – 12 mnd – 365 dager

 

Hjelpe det meg så fort dette året har gått og sååå mye bedre enn først fryktet! I dag har eg nemligen vært 100% RØYKFRI i 1 år uten så mye som et trekk fra en sigarett, ikkje har eg tatt i en heller! Det er fullstendig MAGISK
og eg er faen meg sååå STOLT! Eg som hadde røykt i akkurat 30 år klarte å snu på flekken
og kutte tvert av en helt vanlig fredags kwell!

Det er Amira sin fortjeneste da hun overrasket meg med en førjulsgave i fjor; En Vape og ei flaske med Jordbær Juice 🙂 Noen vil jo selvfølge kalle dette for juks, men hver enkel kan jo bruke det hjelpemiddelet de vil er min mening. Det viktigste er jo å slutte å røyke? Ja iiikkjeee sant! Det er slutt på Nikotin, tjære, ammoniakk, Arsenikk, bly, kvikksølv, asbest, karbonmonoksid, svovel mm. Eg er i allefall veldig veldig fornøyd, ja og det er faktisk legen min også! Han har mast i noen år om hvorfor eg røykte? Ja for han syns det stinket hehe Å ja, eg er så enig! Det med røykelukt blir rett og slett bare verre OG verre!! Dessuten er det så herlig når eg nå f.eks har vært ute og kommer hjem for det lukter ikkje røyk hjemme lenger! Det er helt ubeskrivelig! Ali sluttet også i fjor, han fikk Vape på julaften og har 1 års jubileum om 10 dager ♥ Han har heller ikkje rørt en eneste sigarett 🙂 Hekkan me er flinke!

Før eg klarte å slutte i fjor hadde eg tidligere prøve sånn Nikotintyggis, det var ikkje noe for meg – Fikk jo sååå vondt i magen av det. Eg tror, uansett hvilket hjelpemiddel du velger å bruke så er det KUN din egen vilje som gjør om du lykkes eller ei. Det nytter heller ikkje om noen tvinger deg, det er kun DU som kan avgjøre om det skal bli vellykket. Eg kan bare anbefale det eg selv har lykkes med og det er en Vape. Nei, den dekker ikkje det samme behovet som en sigarett gjør, men du får en følelse av å “ta et blås”. Hvis man får dekke noe av en vane eller behov kan det være mer enn nok til å få deg gjennom de abstinenser du måtte oppleve. Da eg sluttet å røyke røykte eg ca 30-40 sigg om dagen, det gikk så mye som 1 “badla” (1 pk rulletobakk) i døgnet.
Eg rullet Winnertip og av 1 badle klarte eg å rulle ca 40 sigg.

Aldri, ikkje EN gang har eg blitt fristet til å ta meg et trekk av en sigg, ikkje en! Eg var veldig innstilt på at dette skulle eg klare og eg syns at det både smakte greit og funket helt fint med en Vape. Eneste minuset om eg kan kalle det det er at eg har lagt på meg ca 8 kg!! Nyrelegen min mener at det er intet problem og at hvert av de 8 kg er bedre enn 1 sigg. Han sa også at kiloene du normalt legger på deg ved røykeslutt vil forsvinne når det har gått et års tid, så eg håper! Nå har jo eg også lavt stoffskiftet som absolutt ikkje er en positiv faktor. Anyway, det at eg er RØYKFRI er jo definitivt det viktigste! HURRA for meg 🙂

 

 

Ikkje minst er det SYKT mye penger i det å slutte å røyke! Det er skremmende hvor mye me er villig til å bruke på røyk!? Noe som også har vært veldig motiverende er å bruke SLUTTA App`n! Der kan du følge med på hvor mye du sparer til en hver tid, hvor mange minutter og dager du har vært røykfri  du får “virtuelle” medaljer som
i seg selv er veldig gøy 🙂

NÅ anser eg meg selv som IKKE-Røyker og det er det eg er. Eg trenger ikkje svare “Eg har slutta”  lenger når noen spør om eg røyker, nå kan en ganske enkelt bare si “NEI” – Sååå deilig ♥

Hva med deg? Røyker du? Har du røyka? Vil du slutte?
GJØR DET! Du kommer aldri til å angre, eg LOVER! Bare eg alene har “spart” nesten 100.000 kr dette året!!
Ali røykte myyye mindre, men også han har spart en god slump med penger!

 

 

 

Bare det i seg bør jo være motiverende, ikkje det?? SLUTT du også 🙂 Det er enklere enn du tro og det sjokkerte faktisk meg 🙂 Husk at røyking er veldig skadelig uansett hvor mange du røyker 😉 Ta en tur innom No Smoke og se om du finner noe som kan hjelpe! Bor du i distriktet så stikk innom butikken i Hillevåg og eg kan love deg du vil få god hjelp og gode tips 🙂

 

 

LYKKE TIL!

 

 

 

Go`klem fra Ex-Røykeren Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Gratulerer så mye🥰 Du skriver at du har spart nesten 100000 kr, kan æ da spørre om hvor mye du bruker på vapen sånn ca hver mnd, bare førr motivasjon sin skyld?

    2. Først vil jeg gratulere deg som røykfri.Supert! Selv har jeg røyka i ca 40 år.Jeg slutta i januar 2017,så snart har jeg vært røykfri i 3 år. Det er så deilig å være kvitt den røyken.
      Ikke har jeg hatt lyst på røyk en eneste gang,å ikke bryr det meg om andre sitter rett foran meg å røyker.Jeg har ikke brukt noe hjelpemiddel å det gikk helt fint.
      Ha en fin lørdagskveld.

    3. Sååå flink du er
      Samboen min har lyst å slutte, men ønskar seg f eks det du har (vape) som ein overgang
      Kvar kjøpte du din?
      Har det vore greit å slutte ved hjelp av den, eller har det vore tøft?
      Stå på!! Du er råååååå
      Klem ❤️

      1. Eg har kjøpt den på No Smoke (nettbutikken finner du her nosmoke.no) Eg syns det var skummelt fordi det var sååå enkelt + at Vape smaker godt, ja det er nesten som snop å regne:)

Siste innlegg