1 perle = 1 maske

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Det må eg si!! Eg har nå strøket et perleri som er ca 70 cm langt uten at en eneste perle løsnet! Svettet litt før eg startet for det er alltid spennende når store ting skal strykes, men lettelsen var stor når det gikk så fint 🙂 Er litt
i eventyrmodus på perlebrettene om dagen, ja og litt jul er blitt strøket + nye perlerier er påstartet.

 

 

 

 

Jo større perlerier, jo viktigere er det å legge de flatt og få noe tungt opp på! Ja for hvis ikkje vil perleriene bøye seg. La alt ligge til det er skikkelig avkjølt 🙂 Nå er nok mitt snart klart og da skal eg fortsette med det nye perleriet 🙂 Noe skal eg selv pynte med mens andre er til gaver 🙂

 

Alt hva du trenger til perlekos finner du hos Rito Garn & Hobby

 

 

Designet av Jaana Talvitie

 

Det finnes omtrent oppskrifter på alt! Noe du kanskje ikkje var klar over er at perlemønster kan strikkes uten omregninger! Dvs, finner du f.eks et flott perleri av Hama Midi perler av Elsa, ja så kan du helt greit bare strikke henne inn på en genser. Det er også en flott mulighet til å leke seg med Intarsia Teknikken 🙂

 

ELSA SOCKS
Bildet over

 

 

 

 

 

 

I dag skjedde det!!! Woop Woop! Min først blomstring av Clematis ♥ Den er ikkje heeelt utsprunget ennå, men HALLO!! Se så nydelig da! Det rare er at på den lappen som hang på planten da eg kjøpte den viser at blomstene skal være hvite! Jaja bagateller! Denne var jo sååå fin! Planten har masse knupper
så dette kan bare bli bedre og bedre 🙂

Eg har også fått strikket en del i dag + eg har vasket klær og eg lyver ikkje, men klærene tørket på under 1 time! Sol og 25 gr gjør susen. Ventet til den verste varmen ga seg så hoppet eg i dusjen og nå skal eg ganske snart benke meg ved sprisebordet igjen for å perle 🙂 Må komme meg tidlig i seng i dag for i morgen må eg TIDLIG opp!! Har legetime kl 10.15 – Ganske tidlig for meg, men men, eg må bare stå opp grytidlig så går det bra 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN HERLIG
SOMMERKVELD

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Så vakkert perleri. Jeg perler mye da jeg var yngre. Hadde et perlesett med Ole brum så jeg perlet dem alle sammen. De ligger faktisk i skapet hjemme hos mamma. Strikke derimot kan jeg ikke skryte på meg. Sokkene var utrolig fine altså. Og nydelig blomst. Jeg elsker blomster. Og jeg tror den fargen der er mye finere enn hvit.

Siste innlegg