1 år med Strikke & Hobby – 72 bilder!

 

Ganske utrolig, for 1 år siden fikk me alle livet snudd opp/ned enten på den ene eller andre måten. For 1 år siden fikk me beskjed om at hvis me bare var flinke nå så skulle me nok få feire både 17.mai OG få en fin sommer….vel, men husker jo alle hvordan det gikk. Når det kommer til store og små begivenheter har eg vel muligens resignert og tenker som følger: “Jaja, me får bare ta det som det kommer…” -Hvilke valg har me EGENTLIG? Det er liksom ikkje et alternativ å gjøre noe annet enn å følge det som øvrigheta sier, eller?
Er det liksom verdt å ta sjansen på noe annet?

For min del føler eg dette året har gått rimelig fort, å ja, eg har holdt meg opptatt med mine ting og ellers har i grunnen ikkje livet vært så anderledes. Eller jo, det ER anderledes for eg kan jo ikkje på lik linje med alle andre fyker ut å gjøre som eg vil, eg gjør det eg må og benytter meg gjerne til et par extra ting mens eg likevel er ute.

Satt i går å tenkte på hva eg har brukt året på og etter å ha scrollet gjennom fotomappa fra i fjor var det stort sett kun EN ting som gikk igjen: Hobby og ellers alt eg liker å drive med, som et vanlig år på en måte X 100! Oj Oj! Vel, bestemte meg for å samle foto basert på det siste året i et og samme innlegg….Ble mange bilder og det er bare en brøkdel av det eg har og bare et utdrag av hva eg har styrt med. Scroll gjerne videre om du orker *ler*.

 

 

 

 

Kilovis med Hama Perler dundret inn dørene samtidig som Covid19 slo til i Norge og da var eg nødt for å lage meg en perlekrok! Angrep skjorteskapet til Ali som sto i den eneste kroken me har!

 

 

 


Ei lita uke senere….meget fornøyd!

 

 


Denne genseren, Aamu ble med meg gjennom hele året!

 

 


Starte å perle JUL i påsken, skal man PYNTE med store bokstaver bør man starte tidlig 🙂
SÅ da vet du hva du skal bruke påsken til..?

 

 


Lyste på å utvide perlehorisonten startet tidlig
og denne Spinneren er mitt første typ 3D prosjekt.

 

 

 


Mer enn før ble dette viktig, og eg presiserte det HVER dag
(Dette henger ute i lillegange)

 

 

 


Dib er Harry Potter fan, så ja, da måtte eg jo perle da 🙂

 

 

 


Oppgraderte grønnsakkassen med masse perler.

 

 

 


Som i de fleste husstander ble det en rooolig 17.mai…en meget rooolig en…
Blir nok en reprise i år også..

 

 

 


Begynte å planlegge dette partiet ved inngangen! De grønne stripene indikerer hvor eg vil at Dib skal henge opp noen lange lamper som eg har lyst å støpe i betoong….kanskje eg får laget de nå i sommer? Vel, det ser jo ikkje ut som om noen av skal noe sted…?

 

 

 


Fikk da endelig begynt å kle betongsøylene med hønsenetting
og sluppet løs Eføyen 🙂

 

 

 

Fant meg noen steiner og Malte Litt.

 

 

 


Hadde kjøpt ny seng til Milo og strikket et deilig teppe i masse alpakka,
han likte ikkje senga og bruker teppet i stolen min…

 

 

 


Inni mellom fikk eg tilsendt en del garn, startet på Rille Ruth sin herlige genser
som ble for stor, rakk opp og venter på ny lyst…

 

 

 

Viktig med påfyll av perler….MASSE perler...

 

 

 


Ble litt turer rundt i nabolaget (Jepp, bor ved havet)
og det kan jo by på store og små overraskels

 

 

 


Det siste året har det blitt mange Give Away, viktig å spre lit tglede og kos!♥

 

 

 


Eg overøste terrassen med et hav av blomster og tenker at akkurat
DET skal eg ta reprise på i år! Gleder meg!

 

 

 


Var nesten selvforsynt hele sommeren!

 

 

 


Utvidet hele tiden Perlehorisonten! Denne ble skikkelig bra!

 

 

 


Laget faktisk den BESTE pesto`n!♥

 

 

 


Ja og noen deilige rødbeter med rødbeter fra egen grønnsakkasse!

 

 

 


Laget et praktisk og kulr(?) Medaljeoppheng til Dib sitt rom.
ALT av konkurranser, samlinger, treninger Internasjonale konkurranser har blitt avlyst…

 

 

 


JØSS! Det ble 3 slike krakker! 2 ble gitt i gaver 🙂 Velykket!

 

 

 


ETT besøk hele året, og det var av min niese med barn. Me perlet og Ali bakte
sammen med de – Kjempekoselig og absolutt noe eg savner! ♥

 

 

 


Fixet den gamle krakken eg laget på barneskolen
og gjorde det samme med Dib sin krakk fra barneskolen 🙂

 

 

 


Etter hvert begynte ryddegenet å melde seg!
Ga bort ganske mange strikkekurver i ryddeseansen 🙂

 

 

 


Ble litt strikking også, designet faktisk Disse 🙂

 

 

 

Angrep etter hvert alt av kleskaper og myyye gikk til Fretex.

 

 

 

Kjøpte mine 2 første Piela og er nå helt in-to avleggere!

 

 

 


Prøvde meg stadig på større perlerier…

 

 

 


Noen spiser på restaurant med umenneskelig for mange personer
mens eg (og mange med meg) feiret 50 års dagen i stillhet her i Go`stolen 🙂

 

 

 


Fikk en eventyrlig nydelig frokost på døra fra Marianne (Bloggleser) ♥
Ble for meg en perfekt dag!

 

 

 


Tok tider litt av med de avleggerne…

 

 

 


Milo (<—Katta) fikk oppgradert spiseplassen sin…
med perler selvfølgelig og nye skåler 🙂

 

 

 


Prøver meg stadig litt på den designbiten…

 

 

 


Det ble høst på trappa…

 

 

 


Ja og DA kastet eg meg over ALT på kjøkkenet!
Eg ryddet/vasket alt og da mener eg alt…

 

 

 


Ble veldig fornøyd!! Kjøpte ny eikeskjenk som Ali malte samme farge som veggen
og Amira overrasket med ikkje bare ett, men 2 nydelig kombiskap! ♥

 

 

 


Kan bli litt monotont å bare strikke og perle, hva med litt leire!??
Mitt aller første ALVEHUS, har et tid som kun mangler maling –
Kanskje eg må fixe det snart?

 

 

 


Stadig nytt garn finner veien hjem til meg,
og dette skal med tiden bli en deilig genser…tenkte eg.

 

 

 


Jøss! La t.o.m opp til et par sokker, de blenettopp ferdige! T T T

 

 

 


Lage til forslag til Juleverksted for de minste, det ble veldig poppis!

 

 

 


Litt flere Give Away…

 

 

 


Ryddet og laget systemer over alt….

 

 

 


Litt flere Give Away…

 

 

 


Pynter vanligvis ikkje noe særlig til Halloween,
men er det Krorona så ER det korona!

 

 

 


Donerte bort håret mitt, me snakker “klippet av 50 cm” og er nå en lykke krølltopp!

 

 

 


Prøvde meg på et juletre i ullkuler…vel…det ble kun med dette…

 

 

 


Utnyttet ALT på gjengen med gresskar eg hadde kjøpt…

 

 

 


Enda flere Give Away…

 

 

 


Prøvde å være morsom…Eg lo i det minste..

 

 

 


Da var det jul gitt…

 

 

 

Tok litt av…

 

 

 


Bakte sinnsykt mye…ga bort mye også til mitt forsvar hehe

 

 

 


Mer Give Away…

 

 

 


Laget så og si alle julegavene, alt kunne spises 🙂

 

 

 


Har 15 naboer og alle fikk 2 kakesorter hvert 🙂

 

 

 


Nyttår og ingenting var lov, derfor gikk Amira og de opp på en fjelltopp og koset seg!
Ble om ikkje annet en flott opplevelse med magisk bilder!

 

 

 


Ryddet ullgarderoben min og ga masse til Kirkens Bymisjon ♥

 

 

 


Alle må ha mat 🙂

 

 

 


Designet mine egne sprø påskekyllinger 🙂

 

 

 


Rykte gikk om ulla eg ga bort og eg fikk over 50 ullgenseren fra ei eldre dame her i Tananger
som eg ga bort til et Krisesenter og Frelsesarmeen ♥

 

 

 


Nok en Give Away!

 

 

 


Amira og Eirik forloved seg og flytte sammen ♥
Min lykkeligste dag!

 

 

 


Designet også en gjeng med Høner og DE tok helt av! Får nesten daglig tilsendt
bilder av høner som strikkes/perles i det ganske land 🙂

 

 

 

Endelig ble Aamu ferdig! JuHuuu

 

 

 


Enda med Give Away!

 

 

 

Har FAKTISK starte på en Topp eg har drømt om leeenge!!

 

 

 


Overgikk meg selv hva angår perlerier og sendte YODA til søteste Isak!

 

 

 

 

Om ikkje Yoda var stort har eg nå sprengt alt eg trodde eg kom til å perler! Dette blir veldig stort, og nå er også 1 år over! Dette er altså mitt år, en helt år og egentlig bare en brøkdel av alt eg har styrt med! Du kan trygt si at eg befinner meg i ei evig hobbyKOSEboble, og endelig kom det virkelig til nytte å være ufør og syk!! YES! Endelig en skikkelig fordel – Mulig stygt å si, men det er jo aldri positivt å være 100% ufør og ubrukelig, men endelig kom det til nytte.  Om ikkje annet bare for min egen del selv om eg vet at mange har koset seg sammen med meg, og DET gleder meg. Eg har stort sett hver dag prøvd å finne på ting eg kan dele og engasjere med. Veldig ofte har eg klart det. Noen MÅ jo ta den “Jobben” også, ikkje det? Det er mer enn nok alvor rundt oss og eg har en del av de rundt meg som egentlig bare følger med på statistikker over døde/syke og sitter å venter på at ting skal bli normale – Ja jo, noen må vel gjøre det også….men i det lange løp så er IKKJE det bra! Gudene skal vite hvor lenge dette varer? Me kan ikkje sitte med hendene i fanget å vente…?? Det er lite me kan gjøre, annet enn å være forsiktige, men det betyr ikkje at KOS utgår!? NOP, nå mer enn før trenger med hygge og kos. De som må ut å jobbe trenger også et avbrekk i en hverdagen hvor intet er lov og hva er vel da bedre enn Strikking og Hobby?

Nå har eg fått nok en idé, ikkje helt nytt, men eg har sååå lyst å knyte Makramé for eg har en idé på noe eg TRENGER! Skal ta en runde på nett nå å se om eg finner det eg er på jakt etter og så vil det så klart komme en oppdatering på det – Etter hvert! Makramé er jo noe som også går fint å stå ute å gjøre, skru en krok i en vegg, gjerne solveggen (eller skyggen om det er bedre) Satser på en fin sommer hvor me kan være mye ut, så lenge me holder 2 m da...

Hva har du brukt dette merkelig og skumle året på? Lag en kavalkade og bli overrasket du også 🙂 Nå skal eg strikke litt for eg har allerede perlet masse i dag og eg ser faktisk en ende på den Løva 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

Tusen Takk for at du engasjerer deg og deler med meg!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Så utrolig koselig innlegg. Og du er bare så kreativ. Perleriene dine overgår alt jeg har sett før. Fantastisk flott. Du er heldig med den fine terrassen din. Med nydelig utsikt, og jammen gror det godt der også. Ønsker deg en fin og god påske.
      Klems

    2. Wow – fantastisk lesing! 👏🏻
      Utruleg mykje fint! 🔶
      God påske 🐣

Siste innlegg