13 kg er ganske tungt!

 

Ja, 13 kg er tungt alt etter i hvilken sammenheng man snakker om. Skal du bære 13 kg mel og sukker hjem fra butikken er det ganske tungt. Skal du trene benkpress vil vel 13 kg bli sett på som pinglevekt…? Da eg trente fitness veide eg under 60 kg og tok 87 kg i benkpress – DET var tungt det, ikkje bare det….
det er også et helt liv siden!

Men, fjerner du 13 kg fra en kropp føles det ganske mye ut for eg er sikker på hvis eg tok med meg alt sukkeret
og melet opp og ned trappene til 3.etg….Vel…eg vet det hadde blitt tungt!

 

 

 

 

Å nei, eg slanker meg ikkje – Likevel forsvinner både kg og cm`r! Eg tror, eller eg VET at eg har knekt en kode eller 2 som eg var nødt for å finne ut av selv! Helt tilbake til desember 2018 har eg gradvis lagt på meg….da sluttet eg
å røyke og i løpet av 2019 kom eg i overgangsalderen…say noooo more! Siden eg fikk påvist lavt stoffskifte for snart 15 år siden med påfølgene operasjoner i halsen (skjoldbruskkjertelen) har eg fått hørt at det er utrolig vanskelig å gå ned i vekt med lavt stoffskifte…Noe eg virkelig kan skrive under på! Men altså...eneste eg har gjort er: Kuttet ut mel og sukker (og alt det måtte innebære) + eg har sluttet å kjøpe OG spise sjokolade, snop og chips. Dette har eg nå gjort i 5 mnd (siden 16.januar).

I tillegg går eg tur, mange turer og lange turer – Nå ligger de fleste turene på rundt 1 mil, utenom toppturene.
Eg går og går, eg syns det er helt nydelig. Ja og så spiser eg, eg spiser mye! Egentlig mer enn eg spiste før, forskjellen er at eg nå spiser “riktig” hvis eg kan si det sånn. Går sjeldent på vekta, egentlig kun når eg føler noe har skjedd – og eg blir ikkje skuffet. Ofte står vekta heeelt stille, men det bryr eg meg ikkje om. Alle gram som forsvinner er et + men ikkje et must 🙂 Eg kjenner at formen er mye bedre, eg klarer mye mer og eg orker det – Om igjen og om igjen. Gudene skal vite at eg har prøvd slankekurer i ungdomstiden…også når eg garantert ikkje hadde behov for det…For et regime!! Aldri mer, da går eg heller for en endring eg faktisk kan leve med samtidig som eg kan kose meg når eg vil! “Feilen” man ofte gjør når man er på slankekur er at om man sprekker på en onsdag….vel, da blir det litt sånn: “Jaja nå er det ødelagt, eg starter på nytt på mandag…
åsså frotser man frem til da”

Man sprekker ikkje om man spiser 1 liter is eller en plate med sjokolade, spist er spist og ferdig med det. Ok, da fortsetter du bare med de nye og gode vanene dine rett etter på – Ikkje verre enn det 🙂 Det funker hvis du ikkje har det travelt! Eg har mistet nesten 13 kg på 5 mnd dvs ca 2,5 kg i mnd og da er sannsyligheten større for at kiloene holder seg unna enn om du går på en skikkelig slankekur og raser 1 kg og 2 i uka

Jaja, nå skal eg smelte et par plater kokesjokolade, henge opp klær før eg parkerer på Hobbyrommet! Ine og eg har gått langt tur nå i kwellinga, blåste godt ut på berga kan du si!

 

 

 

NYT KWELLEN

 

 

Har en kul Sommer Give Away, bli med du også!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Det ER godt jobba, spesielt dette med å spise riktig, man har jo veldig ofte lyst på ting som ikke er riktig, haha… jeg har spist softis igjen i dag. To på under en uke 🤪

      1. Eg spiser is hver dag og det kommer eg til å fortsette med, i allefall når det er sommer. I går laget eg den berømte TikTok Isen , knall god og den kan eg spise mye av for å nå en softis til knærene 🙂 “De” sier også at det er vanskelig å gå ned i vekt i og etter overgangen, ikkje vet eg, men uansett krever det litt innsats å gå ned. Det beste er jo at eg føler meg bra i kroppen, bare det å orke/klare mer er digg 🙂

        1. Ernæringsfysiolog Tine Sundfør sa til meg en gang at når en har redusert kroppsvekten med ti prosent, deromkring, så skjer det noe. Og det stemte, energien bruste over, det var da jeg ikke klarte slutte gå og fikk som resultat et par uker på krykker.. 🤪

Siste innlegg