NYDELIGE NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER


Lene Tøsti

Nok en aldeles NYDELIG jakke fra Lene Tøsti! Ahaa, vent litt, eg må bare dåne litt! *Dåner* <3
Har du sett de andre blomsterkoftene hun har laget? Ikkje?? Ååå du må fortere enn fort komme deg innpå Prosjekt Sidene hennes på Ravelry! SE & NYT, sier eg bare 🙂 Dette er virkelig jakker du kan bære med stolthet, vet eg hadde gjort det!

HVITVEIS
Bildet over
Str XS-3XL ( opp til 131 cm)

 



Wenche Roald

Wenche Roald er en annen norsk designer som også har mange flotte jakker på samvittigheten, ja det er jo sånn at eg har jo lyst på ALLE! Man får nesten dårlig samvittighet for den man ikkje velger,
følt det noen gang?? Ikkje sant det er utrolig vanskelig å velge når alt er så flott!? Ekstra gøy er det jo at de norske designerene er sååå flinke! JA, eg er virkelig STOLT av å være norsk 🙂

 

KARMINKOFTA
Str XS-5XL (opp til 134 cm)


Wenche Roald

Denne barnegenseren syns eg er både morsom og flott, ikkje sant? Kjenner at det er en genseren eg fint kunne ha strikket og den kunne blitt en FLOTT barnehagegenser til en skjønn liten fyr <3
Den er strikket i Sjøllingstad ull, dvs det blir det lett og tynn ullgenser til å ha under dressen 🙂


LINUS & LINE

Str 2-10 år

 

Me strikkegalne lever virkelig et liv i sus og dus, iallefall når det kommer til garn, pinner og oppskrifter! Virkelig må eg si, me får oppskrifter av første klasse servert KLASK på et sølvfat! Måten me kan takke disse flotte designerene på er å IKKJE dele vilt og hemningsløst rundt oss med oppskriftene dere! Tenk på hvor mye jobb de har lagt ned i ei kofte f.eks! Det er ikkje gjort på en halvtime mellom klevasken og oppvasken liksom, nei her snakker me mye jobb og masse utregninger!
Skjønner tegninga? Grunnen til at eg nevner dette gang på gang er for det første at det ikkje skal gå

i glemmeboka og for det andre fordi eg selv får GANSKE mange mail med spørsmålet:
“Du, ang *den eller den*oppskriften du la ut på bloggen, kan du sende den til meg?” HALLO?
Eg er ikkje en sentral som har ALLE oppskriftene, eg kjøper dem på lik linje med dere,
men det betyr ikkje at eg deler dem ut Gratis! NOP! Dessverre 😉


JIPPI! Det er mandag! JuHuuuu! Eller, har dagen startet Kjipt eller?? hehe Helga er over og som du ser så avsluttet me den med en knallherlig tur på Hellestøstranda i går! Galskapene lenge leve
sier nå eg 🙂 Her tar man ikkje seg selv noe videre høytidelig og klinker til med et Blinkskudd tatt av Amira HAHA*ler meg ihjel* Jammen ikkje godt å vite hva eg tenkte her…hmmm….tro om eg ikkje sjekket vindretningen! Le måtte eg iallefall 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE UKESTART!

 

 

I dag starter endelige treningene til Jr!
Det blir GØY!

 

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd og glad Vibbedille 🙂

#strikking #jakker #norskdesign #norsk #design #lenetøsti #wencheroald #norskull #ull
 

0 kommentarer

Siste innlegg