I DISSE FÅRIKÅLTIDER…


Lone Kjeldsen

Butikkene bogner av lammekjøtt i de fleste varianter og det kokes fårikål over en lav sko om dagene og det er virkelig en nydelig og enkel middag! På tirsdag skal Ali diske opp med den største gryta me har og så blir det EteGilde 🙂 Han hadde litt av en jobb i dag med å utbeinet et par lammelår!
Jr som ELSKER kjøtt ser virkelig frem til dette 🙂 

Poenget her er at det ikkje bare er i MatVerden det renner over av Lam, NOP, i strikkeverden spretter det opp den ene oppskrifta etter den andre og her har du SaueGenseren over ALLE SaueGensrer!
Sjekk såååå STILIG! Tror eg nesten må dåne litt i dag også *På grensen til besvimelse*

Denne genseren hadde vært NYDELIG å strikke i PT5Garn fra Rauma! I motsettning til de fleste PT garn så er dette supermykt! Kan man egentlig bli lei av sau og lam?
Eg mener, det er jo skikkelig ålrighte dyr, ikkje sant??

 

 

 

SHEEP SWEATER
Bildet over
Størrelse Dame opp til 41″/ 105 cm
Herre opp til 45″/ 115 cm

 

 



Lone Kjeldsen

Selvfølgelig trengs det også en Barnegenser!

 

 

DANISH SHEEP
Str 1-5 år
BEGGE oppskriftene er på engelsk og dansk

 

Da er det bare KÅLEN som mangler så er det full fest!
KOS DEG!

 

* * * *

Mulig eg banner i kirka nå, men heldigvis er det noe lavere temperatur i dag og overskyet så det er litt levelig i stua og her i stolen. Når sola står rett inn time etter time så det blir det ganske hett!
For all del, det har vært noen FANTASTISKE dager og eg kan jo bare bytte plass i stua så den er grei. Skulle bare ønske at me virkelig hadde hatt anledning til å dra ut på turer mer enn me fikk til,
men det er de der Uforutsette situasjonene som til stadighet dukker opp…..
Satser iallefall på en avslappende og rolig lørdag!

Maxi, kameraten til Jr kommer her i dag og skal være til i morgen og det blir nok kos! Alltid kjekt ha Jr sine kamerater på besøk, de er noen koselig gutter og glad i mat (Stort +) Blir en del Go`saker denne helga; I kwell lager Ali til Bakte poteter m/masse godt + han skal bake en PizzaKrans som me kan kose oss med i morgen, høres jo greit ut det?

Sånn ellers fikk eg en STRÅLENDE nyhet i går kwell! JuHuuuu Nå er eg blitt GrandTante NOK en gang! Takk og pris for at eg vasket alle Babyklærene eg har strikket denne uka så Barselkofferten er klar den! Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til me får se nurket og mens eg gjør det må eg virkelig HASTE avgårde med Revejakken! Hadde jo vært Koselig å hatt med StorebrorGaven hvis Trym også er på sykehuset når det evn blir anledning til me tar en tur dit, vet i grunnen ikkje hvor lenge de ligger nå for tiden? 🙂 Eg har iallefall kontroll og det er god gang på raglanfellinga 🙂

Da gjenstår kun en svingom på badet og få på seg lørdagens KoseKlær 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
KJEMPEKOSELIG LØRDAG!

 

 

“Nyt de små øyeblikkene og ta vare på nuet-
Små Gleder, STOR betydning”

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #strikkeoppskrift #sheep #genser #barnegenser #damegenser #herregenser

1 kommentar
    1. Så fin 😀 Håper du har en flott helg! Feel free til å ta en titt innom min nye blogg og like den på facebook 🙂

Siste innlegg