10 PÅ TAKET ELLER 1 I HÅNDEN…?

Sponset/Reklame

Eg velger 5 i stua eg! Åååå det er jo så KOSELIG, ja med småfugler, hvem liker vel ikkje disse skjønne skapningene?? Det finnes INGEN begrensninger når det kommer til fugler, ikkje i Strikkeverden iallefall det er helt sikkert! Du snakker meg om at eg har hatt ei VANVITTIG herlig uke, fuglekvitter dagen lang!

Den første tok litt tid, men det var bare for at hjernen min skulle venne seg til all kvittringa, men så gikk det som en drøm og man kan virkelig boltre seg i garn, farger, paljetter, perler og eg savnet fjæra
eg brukte opp til fastelaven…..*Noterer på lista*

Selv om man er en seriøs strikker så kan man da unne seg litt gøy inni mellom, ikkje det?
ALT trenger ikkje å være så alvorlig og traust, nei uansett alder, få inn litt LEK i hverdagen.
Alle disse fuglene kan ha flere bruksområder og eg har mangen ideèr!


En påkledd fugl er super til å stæsje opp litt frem over mot Jul, ja den kan t.o.m delta i selve Jula!
Det er bare å sette fantasien i sving 🙂


Disse 2 karene kan fint f.eks pynte opp på en hjemmelaga dørkrans, tenkt på DET??


En Skjønnhet kan delta ved spesielle anledninger eller bare få lov å skinne
i ei ellers litt trist blomsterpotte 🙂

 


De kreative sjelene bak disse FANTASTISKE fuglene kan jo ikkje være andre enn vår alles kjære
Arne & Carlos!!! Åååå eg digger de mannfolka! Har flere av bøkene som de har forfattet og kreert.
Eg har strikket fra alle sammen, da var det også en SELVFØLGE at eg og strikket noen fugler!

 

 

FUGLER-Fargerike og Fantasifulle
Flaks i vei og kjøp sier eg bare! Ja du kan kjøpe boka ved å klikke på linken rett over her og du kan begynne å flakse (Strikke!) i løpet av noen få dager 🙂

Dette er boka eg syns du skal ønske deg til Jul f.eks! Tja, til deg selv fra Julenissen??
Eller kanskje det heller bør være til kalenderen?? Ja for da har du plenty av tid til
å strikke noen JuleFugler 🙂 Bedre kan det neppe bli!

Du kan bruke hvilket garn som helt, det er forslag i boka, men for å variere størrelsene er det bare
å variere garnet. Eg har strikket i Silja, Regia og PT5. Det er 1 Grunnoppskrift og forskjellige oppskrifter på Stjerter 🙂 Du kan bruke ideène fra boka eller du kan lage dine egne fugler 🙂
Eg laget mine egne Spurver bare ved å bruke flerfarget garn fra Regia, gikk jo helt suverent det 🙂



En søt liten Spurv <3 

Denne gjengen skal nok virkelig trives i stua her hos oss <3

 


Awww Kjærlighet ved først PiP!


Du kan t.o.m lære å lage bein til fuglene i boka! GENIALT!
 

Nå har ALLE fuglene fått hvert sitt “Rede” og du skal IKKJE se bort fra at det blir flere frem over mot Jul! Eg ser virkelig for meg at disse kan bli skikkelig koselige i en Juledekorasjon 🙂 Oppskrift på forskjellige luer/sjerf finnes også i boka, gutta har nemligen tenkt på ALT! Eg er skikkelig Imponert!

Hvis du nå bare er litt som meg, ja så har det begynt å dibbe litt i rompa og du sitter klar til TakeOff
for å finne litt restegarn, ikkje det?? Ja for det er jo også SUPERT, du trenger ikkje fyke ut å kjøpe garn, neida, her holder det med SMÅ rester! Det meste eg brukte var på den Skjønnheten,
det gikk med 9 gram hvitt PT5 og det er søren ikkje så mye 🙂 Det er utrolig stilig med Flerfarget garn, det har også Arne & Carlos brukt!

Ok, hva sitter du EGENTLIG å venter på??
Fly ut å LEK!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE SØNDAG!

 

 

Go`klem fra ei Kvittrende Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #arneogcarlos #fuglerfargerikeogfantasifulle #bok #nyestebok

3 kommentarer
    1. Disse var jo utrolig søte da. Valgte å ikke kjøpe denne boken jeg da. Klarer meg med å nyte andres strikkerier. Har aldri vært glad i å strikke/ hekle/ sy noe som skal fylles. Har utsatt meg for det noen ganger, men tror nå at det er full stopp på den kanten. Min dårlige samvittighet ligger fremdeles å skuler på meg i garnhaugen. Ikke startet på det engang. Regner med at noen kommer til å arve de garnnøstene som skulle bli en teddybjørn.
      God søndag ønskes deg i vest.
      Klem fra Liv

    2. Så det er dette du har drevet med ,din luring 😊😊 De var skikkelig fine !! Så flink du er 🐿🐿

Siste innlegg