DET ER SNART JUL!


Kat Lewinski

Belive It or NOT, men om 1 mnd ca sitter iallefall eg å klør meg i hua over HVA eg skal putte i Årets Kalender til Jr! Gutt 14 år liksom?? Drømmen for han måtte jo vært PaySafeCard og Spill, men nå har eg aldri vært millionær og kommer sikkert ikkje til å bli det heller så det får bli en annen Jul Ho Ho

Noe som ER sikkert og visst det er alle de andre forberedelsene, de er på en måte blitt faste og er jo mer eller mindre rutine etter hvert, ikkje det?? Man vet liksom NÅR man skal pynte og NÅR man skal bake. Her blir det ikkje bakt en tøddel før Stua og Kjøkkenet er ferdig pynta og det SKAL være klart 1.søndag i Advent! Etter det er det KUN Kos! Dvs at eg baker når lysta og formen tillater det
og gavene som kjøpes når me alikevel er ute på handel blir pakket ca 1 uke før Jul 🙂 Så  selv om eg svetter litt nå når eg tenker på Jul så VET eg så inderlig godt at hvis eg gjør slik som me alltid gjør,
ja da blir me ferdig i GOD tid 🙂 HELDIGVIS har eg en veldig flink mann som tar styringa på alt som heter mat så det tenker eg ikkje på en gang 🙂

Hvis du allerede er gira på Jula, ja da har eg funnet frem noen lekre saker som du trygt kan sette
i gang med uten å bli kalt JULEGAL! Så det er bare å svinge seg og få gang! Alt er GRATIS!
Disse Juletrærene var jo skikkelig lekre så denne oppskrifta skal ligge i nærheten tenker eg!

 

 

 

POTTED BUTTOM TREES
Bildet over
Gratis Oppskrift

 

 

 



Kat Lewinski

Disse kan du fint BRUKE til kalender, ja for de rommer en del! Selv ville at hatt en skikkelig peis og hengt de til pynt der! Ååå det hadde vært KOSELIG!

 

MITTEN GARLAND ADVENT CALENDAR
Gratis Oppskrift

 

 

 



Kat Lewinski

 

FLYING PIG MITTENS
Gratis Oppskrift

 

 

 



Kat Lewinski

 

HEARTSAND DALAS MITTENS
Gratis Oppskrift

 

 

 



Kat Lewinski

 

TINY TOQUES
Gratis Oppskrift

Har du rødt og hvitt garn i hus?? Det har eg og det napper litt i JuleGenet kan du si! Ho Ho Ho

 

 

* * * *

SØNDAG! Eneste gangen søndag er den beste dagen i uka er når det er FERIE på mandagen!
Ahaaa hvor HERLIG er ikkje det!?? Mmmm NYTER følelsen + at når formen kjennes ut til å være innafor, ja da føles det helt TOPP! I dag kommer også Amira hjem en tur og det er så KOSELIG!
Eg skal benytte anledingen til å få TRIMMET bryna mina for nå har eg to Grantrær strategisk plassert! Kjøpte ny pinsett på fredag for anledningen så nå blir eg nok så fin atte 🙂 Kan tro hun er FLINK!!!

Amira selv har tatovert øyebryna og DET er flott kan du tro! Ja det er så pass flott at eg kunne tenkt meg det selv! Fy søren så lettvindt da, tenk å stå opp og SE fresh ut liksom!?? HERLIG! Eg bruker ikkje sminke til daglig, faktisk kan det gå både en og 2 uker før eg sminker meg, nå har eg ikkje følt for det pga brynene, men når de er stelt, ja da er det lettere og kjekkere å sminke seg litt 🙂

På strikkefronten min økte Still Light`en med 2 striper i går kwell så ja det vokser 🙂 Middag var UBESKRIVELIG deilig eg har ikkje ord! Mmm Roastbiff ER snadder altså og mor mi spiste godt hun også og i dag blir det Smørbrød, det er om gjerne bare ENDA bedre 🙂 Jr er iallefall helt i 100 for han ELSKER kjøtt, er det beste han kan få 🙂

Nå derimot skal eg gå å ta et kattevask, eller kanskje en dusj(?) og få på meg søndagens koseklær 🙂 Jr skal muligens til en kompis så dagen kan bli temmelig rolig den, kanskje det blir en tur??
 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE SØNDAG!

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #juleforberedelser #jul #julestrikk #christmaspattern #oppskrifter

3 kommentarer
    1. Så mye fiint 🙂 (Har forresten ukens blogg konkurranse og en stor Giveaway konkurranse, bli gjerne med. Der du kan vinne fine premier)

    2. Hei og god søndag 😊. Her strikkes det på Redd barna genser og Tirilgenser som er de nyeste prosjektene mine 😝Har ikke fått begynt på Still light enda, men jeg har veldig lyst… bør få noe ferdig først 😅. Julekalendere bør jeg vel også begynne på snart, pappa’n min som blir 81 i november pleier å få julekalender i bursdagsgave, og han elsker det 😂. Litt vanskelig å finne på ting, så kanskje jeg skal strikke noe 😋. Ha en fortsatt fin søndag 🙋

    3. De var lekre de juletrærna ja…
      Julekalenderen er alltid vanskelig syns jeg. Har 2 gutter på 9 & 11 år og merker at det blir værre å finne på noe som ikke koster skjorta. Har vurdert 4 litt større ting, en for hver søndag, men da forsvinner jo noe av sjarmen syns jeg.
      Uansett jul blir det 🙂

Siste innlegg