ER DU KLAR?? HAR DU FUNNET DEN FREM?


Stephen West

Ja har du?? Ja funnet frem ULLbuksa? Du VET det er frost om natta/morningen?? Ååå eg skulle ØNSKE eg hadde ei skikkelig god, myk og fast selvstrikket ullbukse…Mmmmm vet`kje hvor mange ganger eg har bablet om det, men det blir ofte med snakket….eller det er egentlig løyn for eg startet på ei for noen år siden: Strikket med 1 tråd alpakka og 1 tråd Opal og fy søren for en deilige kvalitet!
Helt himmelsk og det mest idiotisk var jo at eg “ga opp” når eg kom ned til knærene (strikket fra livet), den havnet bakover i køen deretter ble den en Ufo på hylla for så å bli KASTET ved en opprydding!!! Ja har du hørt så gale!?!?! TENK på alt det garnet eg kastet!?? SKANDALE! Men HVEM orker å sitte og rekke opp et strikk i 2 tråder, meter for meter, UGG! Nei DET har eg ikkje tålmodighet til…..*flau* Jadda, gjort er gjort og spist er spist!

En bukse eg har hatt i lupa ganske lenge er den over her, den så så god ut liksom, litt vidde i den + den går godt opp på magen *God og varm* I garntykkelse er garnet som er brukt litt tynnere enn Silja og det høres aldeles himmelsk ut! Hvorfor har eg så lange ben!??? Av og til er det IKKJE en fordel skal eg si deg! hehe Men ÈN DAG, en dag SKAL det bli ei ullbukse på meg! Det KULE er jo at Jr snakker enda om den buksa eg startet på til han som ble for liten mens den var på pinnen…..
Ja det tok litt tid…..Jr hadde selv tegnet mønsteret og eg brukte et hav av farger…..det “verste” er at han fortsatt ønsker seg en….ja ei bukse i ULL! *ler* Tror eg må TRUE den gutten til å lære å strikke
*ler meg ihjel* Han har gitt opp for lengst hehe

 

 

FANCY PANTSY
Bildet over
Opp til 48″/123 cm rundt hoftene

 

 

 



Stephen West

CUSHY TUSHY
Opp til 51″/ 130 cm rundt hoftene

 

 

 



Drops Design

Hvis du er blitt tildelt en skikkelig dose tålmodighet er det bare å sette i gang! Her er det pinne 2,5
og Fabel som er i sving, men fy søren det høres ut som en DRØM av ei bukse spør du meg 🙂

 

SO COSY
Opp til 130 cm rudnt hoftene
Gratis Oppskrift/Norsk

 

 

* * * *

Vettu ka som gikk opp for meg som et LYS i dag morges?? Ja eg satt å bladde i Filofaxen for å se om det skjer noe fremover og vettu?? 1.søndag i advent er 27.november i år??? DVS altså si at i morgen er det 1 måned til og for 3 dager siden (om en mnd altså) har eg ALLEREDE startet å pynte til JUL?? Ja du vet, eg ha iallefall kjøkken og stua FERDIG før me våkner 1.søndag i advent derfor pleier eg å starte ca på torsdagen før den helga og DET er ikkje sååå lenge til!?!?!? WRÆL!

Tror eg må gjøre noen ALVORLIGE grep her hjemme allerede IDAG! Gudene skal vite at det er NOK av “prosjekt” å gripe fatt i! Ja ta f.eks badet!! Stabelen av klær oppå dunkene vokser sakte men sikkert og det er KUN mine klær så eg kan ikkje skylde på noen heller, det er i grunnen det verste!
Ali skal vaske gulvet har han sagt en stund nå, men IKKJE før eg har fjernet klærene…..Hmmm
Bør shaine litt inne på “Gjesterommet” også, ja i tilfellet Amira vil sove hjemme selve Juledagene,
men der er det Ali som “Lufter” klærene sine som han så fint kaller det!

Ellers viste eg deg jo i grunnen det STØRSTE problemet i  et innlegg i går, det er i grunnen det mest PRIKÆRE, ja for eg mener, badet vil jo bli tatt uansett…..en dag! Ikkje misforstå; DO og VASK blir altså skurt flere ganger i uke, ja for eg er ikkje ekkel liksom hehe Men du ser det at Garderoberommet er det Hemmelige Julerommet hvor eg gjemmer diverse som har med Julen å gjøre så DER må,
ja enten eg vil eller ikkje….*Trekker pusten dypt og tenker så det knaker*

Men nå? Nå skal eg lage meg en kopp kaffi mens eg TENKER/PLANLEGGER! Noen grep må tas enten eg liker det eller ei…...kanskje i dag? Muligens i morgen? Hvem vet hvor haren hopper! hihi
Ja det er evn bare å følge med på den ville egalskapen videre…..

Kanskje noe hennesløysa dukker på på SnapChat også?? (vibbedille)

 

 

KOS DEG OG NYT
DAGEN LITT, SNART HELG!

Her REGNER det i dag…..KOSEvær!!

Go`klem fra ei noe Rådvill Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #strikkebukse #ullbukse #pants #strikkeoppskrifter

4 kommentarer
    1. Ja den ryddinga av garnlageret er ikke enkel 😅. Jeg er håpløs og elendig på organisering. Min mann har tilbudt seg å hjelpe, men jeg kvier meg for det også – da vil han jo se alt jeg har – hehe. Jeg utsetter det litt til, og håper at jeg kanskje strikker noe av det garnet jeg har (men jeg gjør ikke det heller). Håpløst 😂

    2. Hei.
      Når du sier det med ullbukser så kommer jeg på en urgammel (fra forrige årtusen faktisk) ufo som består dobbel sisu og vrbordstrikk 2r/ 2vr som også er kommet ned på knærne……
      Nå fikk jeg dårlig samvittighet !! *liker ikke*
      Kan den gå under sesongstrikk eller turnusstrikk??
      Ha en flott onsdag !!

    3. Nå fikk jeg vondt i strikke hjertet. Klarte ikke lese mer etter setningen om at du kastet ufoen. 😮 hva???
      Ved neste opprydning må du la en tanke gå mot bort adopsjon av ufo! Jeg stiller meg først i rekken. 😂
      Ha en nydlig dag videre.
      Hilsen Miriam

Siste innlegg