TEPPER VEL VERDT Å TA MED SEG


Dedri Uys

Dette var virkelig et teppe eg ble stormende forelsket i, ja sånn umiddelbart! Var jo rett og slett helskjønt! Eg er vel å regnes for en periodehekler, når eg først er i gang liker eg også veldig godt
å bare hekle i vei, ja sånn type frihåndshekling! Kan sitte å se på et bilde eller en figur og håpe på at det blir likheter hehe Etter noen år med engelske strikkeoppskrifter ga eg meg også i kast med engelske hekleoppskrifter og det var slettes ikkje verre det.

Er i grunnen ikkje noe problem med engelske hekleoppskrifter når de er som disse, neida, peanøtter! For hver omgang finnes det nemlig en Bilde Torturial, dvs at du kan enkelt følge designeres nål maske for maske + at hvis det f.eks en gang skulle være en maskeforkortelse du ikkje skjønner, tast den inn på Youtube og det popper opp mange filmsnutter som lærer deg den på en blunk! Ikkje bare konkluder med èn gang at dette kan du ikkje fordi det er engelsk, må ikkje gi opp så fort! PRØV først iallefall,
hva har du egentlig å tape?? Ingenting!

 

CHARLOTTES`S DREAM BLANKET
Bildet over
str 172 cm X 130 cm
Heklet
Gratis Oppskrift

 

 

 



Dedri Uys

Skikkelig herlig lapp dette her? Hekle så mange du vil og sett dem sammen til et teppe 🙂

 

ESME`S WINTER COTTAGE
Str 12″/ 30 cm
Heklet
Gratis Oppskrift

 

 

 



Laura Aylor

Dette strikkes i smale paneler som til slutt monteres, startet på det en gang og det er kjekt.
Hadde en extrem teppeperiode og noen var dømt til å bli en Ufo….skammelig…….men nå har denne herligheten rygget fremover fordi eg ramlet over den nå 🙂

 

LIZARD RIDGE
Strikket
Gratis Oppskrift

 

 

 



Jared Flood

Dette teppe har eg faktisk strikke 2 stykker av! Skikkelig store tepper ble det, strikket de i Andes på pinne 9!! Fy søren det var et kjekt teppe å strikke! Etter et par rapporter gikk det som en drøm.
Kan også strikkes med tynnere garn og vips så har du et Baby Teppe 🙂

 

UMARO
Strikket

 

 

* * * *

Takket være tilbakestillingen av klokka og en verkende hæl (!?!?) stabret eg meg ut av senga halv
8 og i halvblinde fikk eg trykket på kaffi`en før eg vraltet ut på badet og våknet sånn noen lunde
sittende på do! Søndag morgen er neimen ikkje alltid bare bare! Til gjengjeld får eg nok et par extra timer ME TIME noe eg føler et behov for i dag 🙂 Ikkje bare hælen som verket, men ryggen liker slettes ikkje å ligge for lenge så 5 timer er i grunnen luxus, føler eg får trykksmerter(?) og skulderen er totalt låst/smertefull når eg våkner, trodde ikkje reperasjonsalderen startet ennå??

Skulderen skal eg nevne for legen på onsdag når eg skal dit for nye prøver etc for det lovet eg at eg skulle informere om! NOEN har litt lyst å skjære i den ser du hehe
Eg er litt redd for å ødelegge strikkinga!?!?!?! Mens andre igjen mener at det bare vil bli bedre!?!?!
Kan jo også i forbifarten nevne at eg har et kne som låser seg hele tiden, spesielt i Utide og i merkelige stillinger! Egentlig er alt sammen bare “gamle” idrettsskader så det er neimen ikkje bare bare med den treninga haha Opererte allerede menisken da eg var 16 så “karrieren” startet vel tidlig vil eg si…

Det er vel eg kombinasjon av FOR mye (hard)trening, for lite hensyn til egen kropp på den tiden +
at eg nå egentlig ikkje gjør en dritt hva angår trening…What to do liksom??

Jo det skal eg si deg, det er søren meg dags for å vaske håret IGJEN! Eg fikk jo migrene på torsdag, dagen etter at håret var så fint og rent og siden har det vært et skikkelig sjafs så eg får se om rygg
og skulder er enig at det må til pers igjen! Eg liker godt håret mitt, det er vel lov å si? MEN, det er et HEKKAN når det skal vaskes! Har sluttet å vaske det stående i dusjen, det er noe som tar på skulderen + at det er grusomt å få flokene ut etterpå! Derfor stå eg nå å bøyer meg inn i dusjen slik at håret hele tiden henger rett ned til eg får greid det, mye enklere, men du hildrande du så
SUR ryggen blir, men DET går over etterpå – nesten!

Ellers for dagen er vel målet egentlig å få ferdig det sjalet! Ja det er virkelig drøye omganger nå,
et HAV av masker….men det blir fint da og eg er sikker på at en eller annen blir glad for det!

Men sånn ellers? Jo, eg TENKER ganske mye! På ting som eg selv gjorde FØR og som nå irriterer meg så til de grader og som egentlig er ganske vondt! Det gjelder for så vidt andre mennesker og det at MANGE, ja flere enn du tror gjorde AKKURAT det eg gjorde, ja kanskje du gjorde det også?
Det er iallefall IKKJE Ok og me må virkelig ta oss sammen! Eg skjems av meg selv!

Men nå? Nå skal eg smyge den smekre kroppen min inn dørsprekken til soverommet å hente meg rene koseklær (JA eg har jo rydda bort alt på badet! ARG!!) uten å vekke Ali!
Må for all del ikkje ødelegge ME TIME`en min HAHA

NYT FORMIDDAGEN OG HA
EN FORTRYLLENDE SØNDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #tepper #knit #knitting #blanket #strikkeoppskrift #gratisoppskrifter

1 kommentar
    1. Tusen takk for gode teppetips!!! Jeg har lastet ned gratis oppskriften og lagret betalings oppskriften!! Begge to er veldig flotte og høyst aktuelle å strikke her!!! <3 <3 <3

Siste innlegg