SPENNENDE TEKNIKKER OG LEKRE TEPPER


Barbara Spencer Hawk

Neida, du trenger da slettes ikkje strikket et stort teppe for å lære en ny teknikk, du kan jo bare prøve deg frem med noen lapper om du vil. Det som er så flott er at dette og og de andre teppene kan strikkes i hele 3 størrelser, fra små Babytepper til store SofaKoseTepper, da er det bare å velge da!

Teknikkene du lærer kan du jo bruke på mye annet, alltid kjekt å lære noe nytt og som strikker blir man ALDRI utlært og jammen godt er det! TENK om du en dag satt der og sa:
“Jaja, da har eg jo lært ALT, hva nå??”
Hjelpes, eg hadde jo fått panikk vil eg tro! Håper det aldri skjer!

 

 

TIKKYN AFGHAN
Bildet over
3 størrelser

 


 



Barbara Spencer Hawk

 

FLASHPOINT AFGHAN
3 størrelser

 

 

 

 


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Barbara Spencer Hawk

 

BREIDAN AFGHAN
3 størrelser

 

 

 

 


Barbara Spencer Hawk

Her strikkes ikkje vanlige ruter, en det brukes teknikken Slipped-Stitches og det er såååå enkelt og det går virkelig fort for du strikker KUN med 1 farge om gangen så dette fixer du lett 🙂


 

COLORCHECK AFGHAN
3 størrelser

* * * *

I går kwell satt eg å skrev litt lister over ting eg ønsker å gjøre, den første listen er forholdsvis små ting som er lett overkommelige og eg kan gjøre 2-3 ting til dagen. Her i stua har me en sånn mørk “disk” med flere skuffer, DER har det blitt litt kaos de siste åra, ja oppi skuffene altså! Den ene skuffa ble brukt til tegnesaker da ungene var mindre og nå er det egentlig bare SKROT oppi der! Den tenkte eg
å rydde i dag siden eg selv nå har en del fine tegnesaker som alle disse flotte fargebøkene og alt dette trenger en ok plass å bo. Det er mål Nr 1. Mål Nr 2 er å vaske gangen som gulv, vaske rammene på bildene som henger der og vaske det store speilet og ei stor glasshylle. Hvis eg også brette et stativ med klær på samme gang er eg i grunnen ganske godt fornøyd med dagens innsats 🙂

Mål Nr 3 er å vaske soverommet vårt og pusse ALLE speila! Er en del av de kan du si, takke være Amira  som kledde veggene sine mer eller mindre med speil da rommet var hennes 🙂

Mål Nr 4 er å ta gulvet på badet og få bort det lille som ligger av klær FØR det vokser, skure dusjen(!!!) og vaske det eg klarer av vegg nr 3 (Vasket et par av veggene sist eg vasket der)

Det å vaske kjøkkenet overlater eg omtrent til Ali, eg tenkte eg kunne rydde bordet og under det slik at det blir klart til å bli pyntet. Skulle ABSOLUTT ha rydde OPP PÅ kjøleskapet for der er det faktisk med tiden blitt et sant mareritt og eg er sikker på at ALT bare kan gå RETT i en svart sekk!

Planen min pr nå, selv om formen er ganske laber, er å få gjort mest mulig denne uka slik at det bare er å holde det ved like frem til pyntinga i slutten av måneden. Kan ikkje basere det på å ta det rett før eg skal frem med Julepynten, DA ber eg i tilfellet om problemer! hehe

Jaja, da er det vel bare å starte da? Blir du med? Har du skrevet ei liste med ting du vil og klarer
å gjøre? Det er godt med hva som er gjort og det føles som en SEIER hver gang noe er gjort!

 

 

 

 

ETTERPÅ KAN DU BARE KOSE DEG!
STÅ PÅ, NÅ SKAL ME KOMME I MÅL!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #blanket #tepper #nyeteknikker #spennende #strikkeoppskrifter

1 kommentar
    1. Heier på deg. Har en del slike mål jeg også. Og de to siste ukene har jeg rydda mye i skuffer og skap. Utrolig hva som samler seg. Og å har jeg ett roterom i kjelleren hvor jeg har gått skikkelig til verks. Nå er det bare hundreogørten bæreposer med restegarn som må sorteres. Hjelp. Og hva skal jeg bruke det til liksom??? Blir kanskje noen restetepper hvis jeg bare får tid. Har ikke hjerte til å kaste noe heller. Ønsker deg en fin dag og stigende form.

Siste innlegg