O`STORE NISSELUE – NORSKE OPPSKRIFTER


Lunamon Design

Det er mye som skal gjøres til Jul og på strikkefronten lages det slettes ikkje bare gaver og pynteting, neida, selvfølgelig trenger me også NISSELUE om man skal gå “All In”! Nisseluene kan være lange
og korte, alt etter eget ønske 🙂  Nisselua til Lunamon kan du f.eks strikke i Karisam og Lima
eller lignende garn! Da får du virkelig ei herlig lue 🙂 

 

 

TRESS
Bildet over
Str 8-10 år- ungdom/ Dame/ Herre

 

 



Elena Rise

Ei stor og god Julestrømpa som rommer masse godt!

 

JULESTRØMPA
One Size

 

 



Hilde Tunheim Johannesen

 

JULEKULENISSELUE
Str 6-24 mnd (3-8 år) 10-14 år

 

 

 



Juhuuuu kl 11.50 dalte eg ned i Go`stolen! Da var eg ferdig med den store gangen! Var en del krimskrams rundt omkring her skal du vite og nå har eg vasket ALT! Dvs Dører/Lister/Ringeklokka(!!) og gulvet har eg vasket hele 2 ganger! Gangen går inn til høyre i bilde hvor eg står som du ikkje ser hehe Der hadde me et fult stativ med klær og alt ligger nå i skapene 🙂 *FORNØYD*

 


Bare for å sette et punktum hang eg opp pinnen som brukes til kalender! Ho Ho Ho
Glasshylla er et eventyr å vaske! Du snakker meg om for et støvlag! Det er ei hylle som det gås forbi hele dagen og smått/stort bli lagt der….Til stor irritasjon! NÅDE den so legger noe der nå altså!

Når eg var ferdig med gangen vasket eg like godt over stuegulvet igjen! Tror eg skal gi katta et kurs
i hvordan man rister pelsen for sand og blader FØR man kommer inn! Hekkan altså!

Sånn i halv ett tiden kjørte Ali og eg ned til mor mi i håp om å få opp de hyllene FØR me hentet Jr på skolen kvart på 2!! HAHA Lenge siden eg sluttet å tro på Julenissen……Tror du ikkje snekkerfirmaet som laget hyllene hadde sendt med FEIL skruer!?!?!?! Dvs at Ali måtte spekulere ut en ny måte som inkl noen planker…..ergo måtte me hjem igjen! Ali tok seg en runde i garasjen og fant tydeligvis det han trengte for han kjørte ned igjen nå i ettermiddag og eg ville ikkje bli med! Eg trengte ME TIME!!

Jr var både rasløs og noe sulten så han har nå laget middag! WOW! Eg er imponert for nå stor det et fat med masse stekte kjøttkaker (knallgode) og oppskårne grønnsaker og potetsalat(Kjøpt)
Dvs i dag blir det GODE skiver til middag A`La Jr 🙂 HERLIG!
Tenker Ali er glad for å slippe styret når han kommer hjem 🙂

Eg har slettes ikkje tenkte å gjøre noe mer enn å sitter her! Amira kommer og skal sove her i kwell siden hun skal avgårde med 7-flyet til Oslo i morgen 🙂 Blir en koselig kwell 🙂

 

KOS DEG OG NYT KWELLEN
DU OGSÅ 🙂

Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #nisselue #langlue #christmashat #norskeoppskrifter #strikkeoppskrifter

1 kommentar
    1. Takk snille deg som tok med Tress Langlua mi. Håper mange store og små får gleden av denne.
      Tommelen opp for deg som har fått unna enda mer på lista di !
      Ha en flott kveld videre.

Siste innlegg