PLANER FOR DAGEN? DET ER SØNDAG!

Tror du søren ikkje eg hadde fullstendig LOPPER i rompa i går og den tvangsplanlagde “Hvile”dagen sammen med strikketøyet utgikk fullstendig! For det første så syns Ali at eg kunne sette meg ned litt siden eg hadde bakt hver eneste dag siste uke + at han styrte i vei på kjøkkenet med utbeining av lammelår og pizzabaking. Blir litt frustrert eg å “jobbe” på kjøkkenet når han og styrer i vei der ut så eg satte meg godt tilrette med kaffikoppen……i ca 10 min!!!

Kom PLUTSELIG på at Kremfløten hadde siste virkedag i går og satte i gang med å koke fløte og krem til Sarah Bernard og siden den kremen skulle stå i kjøleskapet til i dag gikk jo den prosessen fort,
så i dag skal eg gjøre ferdig de kakene. Når eg først hadde vært en tur på kjøkkenet, ja så var det gjort! Tok like godt å smelte sammen en porsjon FruktFlesk (Sitron) og fikk det i former, dette skal klippes opp i dag. Planen er å lage KUN Sitron og BringebærFlesk i år siden eg kaster nesten alle
de Grønne og Blå hvert år (Eple og Ananas)

For 3. gang satte eg meg i Go`stolen for å strikke, ble et par runder før eg fikk det for meg igjen da Ali var ferdig å bake ut Pizza`ene! Tenkte at det går jo kjapt å blande sammen “USA-Special” og satte
i gang! Jr hakket Valnøttene mens eg smeltet smør og sjokolade, SWUPS så var den jaggu i forma
og på vei inn i ovnen! Dvs at eg har 1 kake til i boks og 3 som skal ferdigstilles i dag:
Dyppe OreoHjertene, Klippe Flesket og sprøyte på Sarah Bernard kakene og dyppe de i sjokolade! Jepp, det blir 4 totalt og da har me 11 sorter i box 🙂 Ikkje verst det på ei uke 🙂

Selv om eg våknet langt over 11 i dag er i grunnen dette dagens planer
og utover dette skal eg strikke ferdig ei tå som eg starta på i går kwell når eg ENDELIG satt meg ned
og kanskje eg er så heldig at eg får starte på sokk nr 2 i kwell?? Har et stativ med Julepysjer
og koseklær som skal brettes, men det plukker eg nok med meg i forbifarten vil eg tro. Nå kan eg si at det er ryddet over alt, det eeeeneste som er igjen er rommet til Amira, hun kommer på kwellen lille Julaften så eg har god tid 🙂 Ingen hast 🙂 Skal gjøre det så koselig der, etter beste evne iallefall!
 

Joa, selvfølgelig har me et PAR katstrofeområder…..ALLE har vel det?? Men vettu? Eg kjenne det verken i rauå eller håve! Det er så greit med det, me skal IKKJE ha besøk i Julehelga og ingen av oss skal verken oppholde oss eller sove på vaskerommet og Garnrommet MoHaaaa Har valgt å blokkere ut begge romma og tenker at det snart er et nytt år og en ren kalender! Må jo ha NOE å gjøre da også! Dessuten er Ali inni en stim hvor han omtrent setter på en maskin hver gang han går forbi så
kanskje me kan se gulvet der inne til Jul *ler*

Eneste planen eg har kommende uke er legetime i morgen, ikkje noe alvor, men eg sjekke ut den der armen min – IGJEN! Ja det er den skulderen og nå er den virkelig på tryne! Skikkelig vond,
den låser seg og dovner-Har gjort det i lang tid nå…..Trooor ikkje det er sååå bra?? I fjor begynte legen å snakke om en evn operasjon, håpte jo at eg skulle unngå dette, men det hadde vært greit med en arm som fungerer optimalt selv om det er den venstre! Hvis ikkje må eg iallefall begynne med
å KLIPPE håret! WRÆL! Ja det er et slit når du bare kan løfte en arm…..*Minner meg selv på å sende melding til frisøren* Kanskje eg er heldig og får en time før Jul?? Har noen gaver som skal deles ut på gata også og det er greit med 2 fluer i en smekk, ikkje sant??

Hvilke planer har DU for dagen da? Bake? Pynte? Strikke? Fortell, ja du kan også bli med meg på kjøkkenet, Jepp, det er så koselig og det er skikkelig GØY å få filmer av dere om hva dere driver på med! Eg skal starte med kremen til Sarah Bernard! JuHuuu Det er gøy det! Iallefall om eg
finner sprøyteposene…..HVOR var det eg la de sist tro?? Hmmm

SnapChat -vibbedille

Besøket i dag utgikk da lille Trym var blitt syk! Jaja, me prøver igjen neste helg! 🙂
Senere i dag trekker eg en vinner av Heklenålene!
Skriv en kommentar HER og bli med du også!
LYKKE TIL!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE SØNDAG!

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂

#søndag #planlegger #planer #strikking #julebakst #snapchat

4 kommentarer
    1. Her er ogsÃ¥ 11 slag ferdig. 😀 Har igjen Ã¥ steke strull, lage delfiakake, risboller og bountykuler. 😀
      Ellers strikker jeg Mariusjulestrømpe nå.
      Ha en fin søndag. 😀

    2. Jeg sitter på flyplassen i København hvor mannen og jeg har kost oss siden torsdag. Det er et latmannsliv, og det er akkurat som om det blir mye fokus på mat. Jeg er stinn.
      Hjemme er alt i orden siden vi vasket oss ut.
      I morgen kommer datteren vår på besøk og skal
      være til torsdag kveld. Vi skal bl.a lage smultringer.
      Junegavene er i boks bortsett fra til mannen.

    3. Disse heklekrokene hadde vært perfekt. En aktiv dag her idag. Hele storfamilien har vært på kino og sett Snekker Andersen og Julenissen som feiring av to gutter på 8 år. Og nå er det videre feiring hjemme hos mormor og bestefar. 14 stk i alt.

Siste innlegg