NYTTÅRSFORSETT NR 1: BLI KVITT RESTEGARN!

Suzie Blackman

Hvor mange kilo garn har du strikket opp i år? Leste i går om ei som hadde strikket opp 40 kilo!!! Vanvittige mengder, ikkje det?? Vil tro at det også blir litt rester av det? Hva gjør du med de?
Ja restene altså?? Kan gjerne innrømme først at noe går klask i bosset her hos meg!!!
Ups! sa eg det høyt!?? *ler* Vettu? Det kan faktisk bli litt for mye av det!
Da kan jo Forsettet være å kvitte seg med noe, ok?
Ja du kan velge:

A) Strikke et knalltøft teppe
B) Kaste!

Jadda valget ER enkelt: Strikk ett teppe med 1799 lapper og bli kvitt det i en fei…..eller NOT!
Anyway, et absolutt Hjerndødt prosjekt er et MØST! Ja f.eks når du har besøk av noen som BARE skravler og du ikkje klarer å telle mønster, da er det supert med et slikt teppe, skjønner tegninga?
Ja og til bil/båt/tog strikking fungerer det supert til, ja hvis du f.eks helt plutselig må dra i Nødbremsen pga brann, ja da kan du bare slippe strikketøyet og likevel vite hvor du er 🙂


 

CERYS HEXAGON BLANKET
Bildet over

 

 

 

 

 


Simone Kereit

Dette teppet kjenner du nok igjen? Jepp, det er Domino! Min favoritt over alle favoritter! Du kan endre strukturen i disse teppe enkelt ved å legge opplukkingen/fellingen forskjellige veier, det alene blir veldig kult! Noe som eg har sett ferdig er å BLANDE kvaliteter! Kan tro det ble stilig!! Hvis du tar f.eks utgangspunkt i 53 masker på en type garn trenger du gjerne færre masker i et tykkere garn for å holde størrelsen på kvadratene, skjønner? Men bare plukk opp akkurat det du trenger for å få like firkanter, det blir så kult! Hvis du vil dra den litt lengre kan du sy diverse fargerike knapper på rettsiden og hvis du vil dra den for langt klin på med PALJETTER! Ja det blir så morsomt kan du tro?
Litt sånn GLAM i hverdagen 🙂 Kjenner at det pirrer meg litt ja *humrer*

Anyway, DU står fritt til å disponere ditt eget restegarn slik du ønsker – Bare ikkje kast det UTEN
å ha tenkt deg om, Ok? GODT! Da er me enige 🙂

 

 

END-LESS SQUARES BLANKET
Bildet over

* * * *

Ok! I dag er den dagen i året eg er mest BORTVIST fra kjøkkenet! Ja det er med nauå at får komme inn å hente kaffi! Ja og kaffi, det MÅ eg ha – Mange ganger! Kan bli hektisk! Det er neste så eg tar sats
i døråpningen og bare hopper bort til kaffitrakteren! Du ser det, han Ali skal i sving med Meza`en til
i morgen! Jepp, kylling skal parteres, lam marineres, og X antall grønnsaker skal skrelles, skjæres, hakkes, moses og gud vet hva! MAT blir det til slutt iallefall! Har fått spørsmål om å legge ut oppskrifter, DET kan bli en utfordring så lenge det aller meste går på “slump” som me sier for ALLE
oppskriftene ligger i hodet til Ali og alt smakes til, om du skjønner!

Dog skal eg gjøre et TAPPERT forsøk å holde tritt med kokken og filme litt på Snapchat (vibbedille) om eg slipper inn på kjøkkenet! Cluet med Meza er jo at du lager det DU liker best. TABOLUE er jo en 6`er på terningen og ingen Meza uten kan du si, det skal eg klare å legge ut så får me se hva eg får lokket ut av han 🙂 Da har me en DEAL, ikkje sant? Bilder kan eg der i mot love, etter hvert 🙂

Nå må eg en tur på badet å glatte håret og ta meg en dusj. Deretter blir det vel å fortsette strikking/skravling med mor mi, ja hu blei over her i natt. Så får me bare se hva dagen bringer 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNNE DAG 🙂

Go`klem fra ei litt sliten, men optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #dominoblanket #hexagonblanket #strikketeppe #strikkeoppskrifter

5 kommentarer
    1. Hei. Nepaltepper.blogspot.com har bruk for ulltepper og annet kjekt. De tar også imot lapper som de monteres til tepper. Så ikke kast restegarn. Ha en fortreffelig nyttårshelg. Her blåseri bort med skikkelig regn i tillegg. Godt det kommer ned ferdig måket. Klem

    2. I stedet for å kaste (!) restegarn kan du gi det til SFO på skolen, aktivitetsgrupper på eldresenter, asylmottak osv…. Fretex tar også imot til gjenbruk! Alltid noen som trenger…!! ;-/

    3. Hei og fin romjul!
      Jeg bruker mitt restegarn til å strikke lapper til ull&omtanke, legger opp 9 masker på pinne 5, strikker rillestrikk i 21 cm(kortsiden på et A4 ark). Legger garnet dobbelt/trippelt hvis det er tynt. Det er koselig å bidra på denne måten syntes jeg, og teppene blir kjempefine!
      Kos dere på nyttårsaften.
      Klem Laila H

    4. Kjempeflotte tips du har! Det dominoteppet skal jeg legge meg på minnet. Var veldig fint. En god kveld til deg og dine.

Siste innlegg