ALENE, MEN IKKE ENSOM

Det går an å være alene uten å være ensom, egentlig veldig stor forskjell på det! Er det noe eg ikkje er så er det ensom! Det er bare flere og flere som er ensomme i dagens samfunn, ting er ikkje som før.
Er jo ikkje å legge skjul på at me mennesker er noen sosiale vesner, ja eg også liker veldig godt å være sosial, men etter at eg ble ufør trives eg bare ENDA bedre i mitt eget selskap 🙂 Problemet er jo at me distanserer oss mer og mer fra hverandre, me sier: “Me snakkes på face i kwell!” “Me tastes”
Kjenner du til dette??
Me er rett og slett blitt FOR digitale! Når opplevde du sist at noen UANMELDT dinget på døra de og spurte om du hadde tid til en kopp kaffi?? Ja ikkje sant, det er leeenge siden!? Sånn på `90 tallet en gang var vel sist hvis eg ikkje husker feil. Oj Oj kan det ikkje bli på mote igjen
å dinge på hos hverandre?? Hadde ikkje det vært koselig?? Eller får du PANIKK om du står
i pysjen med vaskefilla i hånda?? HAHA

 

For å si det sånn, eg savner det litt….var jo skikkelig koselige avbrekk i hverdagen 🙂

Men, for å kunne være ALENE må du ha litt planer, trenger ikkje være store planer, men bare litt sånn forskjellig som du skal foreta deg på egen hånd 🙂 Eg praktiserer jo Husmorrollen om dagen og inntil nå går det helt supert. 3. dag i dag og første hverdag 🙂 Heldigvis så trives også Jr veldig godt i eget selskap så her har me funnet en fin balanse og ingen av oss har dårlig samvittighet
over at den andre sitter alene 🙂 Sånn skal det være 🙂

Jr er en gutt som liker å Game og spille gitar så eg får mye flott musikk, me spiser sammen og han kommer inn å skravler i ny og ne for så å sitte på rommet igjen for noen timer 🙂 Eg valser litt rundt
å rydder litt
(begynner å bli lite å rydde nå da!) mest for å bevege meg litt hehe Får også plenty av tid til å sitte å strikke, TAKK OG PRIS for håndarbeid sier nå bare eg 🙂 Hva skulle eg vel gjort uten??
Muligens eg da hadde blitt litt ensom??


På strikkefronten i dag er det Still Light som får brynt seg og nå har eg KUN 2 økinger igjen på lommene og da er det bare full fres litt nedover rompa! VOLÀ!
Gleder meg til denne er ferdig, Mmmm det skal virkelig bli god 🙂 Har i grunnen VURDERT et nytt prosjekt, meeen tror heller eg skal gjøre en innsats på de prosjektene eg har liggende selv om eg har noe garnkjøp på Notatblokka! Nå kan du lure nå ja MoHaaaa Du kan si det sånn at eg ble forelsket
i noen
Kate Davies Oppskrifter her om dag…..Sukk & Stønn
 

Kl 19 er det UT I regnet IGJEN!! Da skal Jr på trening til kl 21, men heldigvis skal Amira hente han så når eg er tilbake igjen i halv 8 tia er det kwell, tenne lys og kose meg 🙂 Regner med at Ali ringer i kwell og blir spennende å høre hva han har gjort! Tror egentlig bare han har sovet hehe
Lang reise inkl hele natta.

Men du?
NYT RESTEN AV DAGEN
OG HA EN SKJØNNE KWELL!

Go`klem fra ei Glad og Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #garn #stilllighttunic #alene #ensom #kaffibesøk #koseross #koselig #husmor

1 kommentar

Siste innlegg