LEKKERT VINTERTILBEHØR


Kalurah Hudson

Du som kjenner meg vet at “ting” ikkje alltid er så nøye, ja som at eg f.eks ser litt rar/dum ut i ei festlig lue! Denne over her kunne eg virkelig tenkt meg, skikkelig gøyal + at den ser jo himla herlig ut!

Du skulle bare sett hvordan eg ser ut når eg kjører Jr på skolen om morningene!! En ting er at eg går
i pysjen, MEN eg har laaang kåpe uten på som har ei diger hette, men først har eg hetta på genseren på meg, deretter surrer eg et DIGERT rillestrikka sjal rundt halsen og sånn halvveis opp på hodet før eg tar hetta på kåpa over! haha Ser ut som en blanding av en eskimo og mumie! Det “rareste”
( ikkje i følge meg selv da) er de morningene eg innom butikken når eg har kjørt Jr! Pga det lange håret orker eg ikkje ta av alt dette for det er sånn styr å få det på igjen, dermed bare vandrer eg gjennom Rema i Ali sin fjellstøvler str 42……Jepp, har fått litt blikk, men fryser man så fryser man hehe

Det eg egentlig vil frem til er; Det hadde jo vært SÅÅÅ mye finere med denne hette/sjal-lue tingen,
ikkje sant?? Lurer sånn egentlig på hvilket tanker som går gjennom hodet på de som sitter å gjesper
i kassa på Rema kl 8 om morningen når eg valser opp?!?! Hehe Jammen godt eg kjenner de nå etter 18 år her i Tananger hihi Liker å bo på “bygda” eg da 🙂

 

MIRKWOOD
Bildet over
One Size

Denne er forøvrig strikket i det fantastiske Cascade Eco+ Mmmm for et garn!!!
Det som er LITT irriterende er at du trenger litt mer enn 1 nøste…..
jaja da kan du jo strikke deg et par votter som tilbehør 🙂

 

 

 

 

 


Kalurah Hudson

Er du ikkje så flink å strikke sier du? Ganske fersk altså? Men så har du likevel lyst å strikke gaver?

Ja da er DENNE helt SUPERT! Den er enkel å strikke, men som du vet så elsker eg riller og DET
i seg selv er så dekorativt + at hvis du stæsjer halsen opp med lekre, tøffe, store, små(?), rare knapper, ja da får du VIRKELIG en kjempeflott gave! Får en del spørsmål fra en del yngre strikkere som har lyst å lære, og dette er som sagt en flott oppskrift å starte med. Ikkje la deg skremme av at det er engelsk oppskrift, neida, det er så MYE enklere enn du tror + at du har jo hatt engelsk på skolen + at du kan
taste inn forkortelsene på YouTube og VOLÀ: Der poppet det opp en film som lærer deg det du nettopp tastet inne! GENIALT og så enkelt!

 

 

 

WOODLAND COWL
Voksen Størrelse
Gratis og en perfekt nybegynner oppskrift

 

 

 

 

 


Kalurah Hudson

Ååååå et vidunderlig EVENTYR, ikkje sant?? Ønsker meg et slikt eg! Hadde galant bodd i det!
Ja, i tastende stund sitter eg her med en sånn KasmirSjal/sjerf rundt halsen! Det er så lunt og godt 🙂 Nok en gang må eg jo si det, ikkje la deg bli vettaskremt av masse mønster! ALLE forkortelsene er veldig tydelige + at det strikkes etter et diagram 🙂 Dette sjerfet fant eg i natt før eg la meg, ja på den siste surferunden, derfor er eg LITT usikker på om det er i dag lørdag eller i går fredag at det var Gratis!?! Men det finner du ut når du klikker på linken under, eg fikk iallefall Znappet det til meg Gratis, ja for en eller annen gang bare MÅÅ eg ha et slikt….det er ikkje første gangen eg sier og neppe den siste! EG elsker AranMønster…..sukk……så kjekt å strikke, skjer jo noe hele tiden!

 

 

A WALK THROUGH ASPENS
One Size

 

 

* * * *

SÅååå HERLIG! LØRDAG! Hadde Alarmen på kl 9 og tenkte eg kunne bevilge meg et par extra timer, meeen kl halv 8 var eg lys våken! Har vel fått inn en rytme nå, men eg sov jo 3 timer på formiddagen
i går og det forplanter seg vel litt ut. I verste fall blir det en kwil før middag i dag 🙂

Uansett kan eg ikkje ligge å dra meg hele formiddagen for da kommer eg skjevt ut på mandag!
Sånn tull kan eg slettes ikkje bedrive hehe Nå er eg jo så flink med der “ruta” mi 🙂

I dag skal eg lage en HERLIGE middag til Jr og meg, min egen spesialitet om eg kan si det sånn!
Nei eg har ikkje funnet opp kruttet, men plukket litt her og der på en måte og nå er det bare blitt verdens beste PestoKylling i følge Amira og Jr, bare synd Amira skal på Julebord i dag…Pu-Hu
Skal se om eg ikkje kan legge ut litt underveis på SnapChat (vibbedille) så kan du jo bli med,
men kommer til å legge ut oppskriften her på bloggen under “Ali`s Delikatesser” JAMMY!

Eneste “problemet” er at me søren meg er TOM for pepper, hvordan går det liksom an?? Ergo har eg intet valg og eg må ned på Rema, jaja, får plukke med meg litt IS da som dessert! Det liker Jr 🙂
Når eg er tilbake kommer eg til å lage til middagen, kylling skal stekes og danderes i ildfastform
og salat skal lages, da er det bare å koke pasta i kwell mens kyllingen står i ovnen!
En enkel, kjapp og HIMMELSK middag! GLED DEG!

Siden det er lørdag får eg vel skifte til ei joggebukse før eg går hehe
Kan jo iallefall se litt våken ut i det minste 🙂 Men da talast me inne på Snapchat!
 


Ja du, eg har tenkt på noe, som kanskje kunne vært litt koselig! Eg får til tider en del ensomme mailer fra noen av dere, ensomme på den måten at den som mailer meg er ensom, noen ganger litt lei seg.
Det eg tenkte er at me kan gjerne bli litt flinkere til å MUNTRE opp hverandre, ikkje det?

DET skal eg prøve å gjøre noe med, men da må eg først en tur innom Hummeren Hotell her nede!
I grunnen den eneste plassen i kommunen eg tror eg får tak i det eg vil ha hihi
Jepp, du får vente å se og hva eg skal gjøre 🙂 Woop Woop 🙂

 

 

KOS DEG MASSE OG HA
EN STRÅLENDE LØRDAG!

 


HUSK: Du er da slettes ikkje dum!

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #nybegynner #strikkeoppskrifter #ensom #deprimert #muntreopp #detskalsålitetil

1 kommentar

Siste innlegg