STILL LIGHT TUNIC – TIPS!

Dette burde eg strengt tatt nevnt i Det Forrige Innlegget, men alle har lov å glemme. Mulig du allerede har strikket vrangborden i halsen? Mulig du også har strikket knapphull? Ok, det er ingen problem altså, men det eg ville si var at du kan bare droppe det hullet! Unødvendig dill gidder me ikkje bry oss med! Selv en perfeksjonist som meg selv klarer å styre uten om oppskrifta og droppe hele hullet! Hvorfor?? Du trenger det IKKJE, så enkelt liksom!
 

Du kommer aldri til å kneppe opp/igjen det hullet uansett, helt UNØDVENDIG med andre ord og heller ganske irriterende å lage! Men KNAPP må du ha, selvfølgelig! Som en stor knappelsker velger eg alltid sirlig ut den PERFEKTE knappen. Nå er ikkje akkurat det problemet så stort for eg har nemlig fått tilsendt de KULESTE knappene fra Snella&Petronella og eg bruker en så snart eg har sjansen 🙂

Kan virkelig anbefale knappene fra disse damene altså, her snakker me Porselen og skikkelig kvalitet!
Knappen eg har brukt på den forrige Still Light`en og som eg skal bruke på den eg strikker nå er som du ser spesiallaget til meg, men de har mange flotte knapper med passende tekst 🙂
Ta en kikke HER HER HER HER og HER så finner du en som passer! 🙂 GARANTERT!

Nå hvordan går det? Har du kommet i gang? Har fått mange Snap med ferdige vrangborder og det er så GØY å se hvor flinke dere er JuHuuuu Gleder meg til fortsettelsen!

Flere av dere har fortalt at en av grunnene til at dere ikkje har strikket denne tunikaen er fordi dere er overbevist om dere ikkje kommer til å skjønne lommene! Det må dere bare ikkje tenke på en gang! Klarer dere å øke til raglan, ja så fikser dere også lommene for det skal gjøres akkurat det samme uten noe spesifikt mikkmakk og slutt å ta bekymringene på forskudd. ALT innen strikking er så mye enklere når du kommer dit du tviler og du sitter med strikketøyet i hendene, da ser du bare på det å sier “AHAA” inni hodet ditt hehe Vært akkurat der selv!

Eg har ikkje kommet så grusomt langt på min ennå, hadde planer om FilmStrikking i går sammen med Ali, men enten var eg veldig trøtt (Mest sannsynlig) eller så var filmen gørrkjedelig for eg sovna bort i mot en time underveis – Kjekt selskap eg ser du! Ali satt å blåste papirkuler på meg til ingen nytte!

Planen for dagen er jo selvfølgelig å STRIKKE! Men før eg kan sette meg skikkelig til rette skal Ali
og eg ut en tur; siden me ombestemte matvalget for i kwell må me ned på butikken og handle inn diverse Ost og Kjeks – Blir med andre ord en skikkelig KoseKwell <3

Såååå skal me kjøre en tur i Hana utenfor Sandnes og hente noe GamingUtstyr for Jr som han har kjøpt på Finn.no 🙂 Ja du ser det, han er syk og orker ikkje noe biltur i dag så da blir det tur på oss,
men det liker me jo 🙂 Hvis eg husker det kan eg ta deg med i bilen via SnapChat (vibbedille)!

Nå har eg funnet ut HVORFOR eg har hatt problemer med å legge ut Snap når eg er ute!!!! Eg har et ganske stort abonnement på mobilen med mye GB, men hva hjelper det når Wi-Fi`en er avskrudd
og eg surfer på 4G hele døgnet!?!? Fy søren for ei DØLERAU eg er! Må virkelig passe bedre på hehe Irriterende når det bare sier STOPP og eg får sms fra Telenor om eg vil kjøpe en extrapakka!
Nei Takk og Takk og pris for ny mnd i dag! Nå kan eg surfe og Snappe så mye eg vil:)

Vel hjemme igjen skal eg bare dyppe meg litt i dusjen, få på meg rene KoseKlær og dandere maten til
i kwell på fat og så kan eg strikke og kose meg til gutta gauler av sult! Da er det bare å slenge inn fata og fòringen kan starte uten for mye styr 🙂 Kanskje me setter på en film mens me koser oss??

Åååå denne nye SofaHerligheten har VIRKELIG forandret kwellen her i huset! Eg ser mer til gutta
og t.o.m Ali har funnet seg en fast Spot! Viser bare at salongen me hadde var mest for syns skyld! TÅPELIG!
Nå er det bare kos hele veien 🙂

Dette er da hvor eg starter i dag, ikkje kommet så fryktelig langt, men så har eg heller ikkje dårlig tid! Få se hvor du er på veien? Ja det er bare å sende meg Snap eller bilde på Facebook Chat`en 🙂

Tenkte eg skulle putte noen av deres bilder inn i denne Still Light blogginga fremover, da er det muligens best å sende bilder på Chat ja 🙂 Det er jo gøy og ikkje minst inspirerende for både deg
og meg 🙂 Kjekt å se hvilke farger, mønster og garnvalg andre velger 🙂 På den måten vil det poppe opp nye ideèr hos oss også! Kan jo røpe det at eg har ALLEREDE den neste tunikaen klar- I HODET!
På den skal Temaet været Lady Bug og muligens Dragonfly! ELSKER begge deler, men først skal denne Vandrende HonningKrukka bli ferdig! Å ja, kommer til å fortsette å strikke den i Kauni! GARANTERT!

Nå må eg neste svelge resten av kaffi`en og hoppe i truse og gjøre meg klar! Ut På Tur 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE LØRDAG!

Tastes nok litt senere 🙂

Go`klem fra ei veldig fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #stilllighttunic #veravalimaki #kauni #pattern #snellaogpetronella #knapper #porselenknapper
#strikkeoppskrift #stepbystep #goderåd #tips

 

9 kommentarer
    1. Jeg har ikke kommet igang ennå, men har iallefall kjøpt garn. Det blir tynn alpakka på min første tunika. Gleder meg til pakke i posten. Kjøpte også garn til en “Lady Bulle” med det samme. Får litt “dilla” når jeg ser alt du legger ut. Du er virkelig til stor inspirasjon når det gjelder kreativitet. Takker så mye for det du bidrar med 🙂

    2. Elisabeth: SÅ GØY! JuHuuuu Alt man kan gjøre i fellesskap er jo så mye kjekkere.Du må vise hvilken farge du har bestilt 🙂 Så kjekt at du også falt for “Lady Bulle”, den minner meg om Pippi-Kjolen!! Må nok ha den selv også etter hvert 🙂

      Kos deg og ha en deilig lørdag 🙂

    3. På tips fra deg fant jeg jo på Ravelry mange varianter av begge tunikaene, og en i Lady Bulle som jeg bare kopierte fargene på. Endte opp med å bestille et effektgarn som jeg ikke fant noe annet sted enn i USA, til bruk på hals og nederst på armer og bolen. Gleder meg veldig, selv om det vokser med strikkenett med diverse garn og mønster her hjemme. De knappene du bruker, hvilken str. passer best til tunikaen? Og riktig god helg til deg også 🙂

    4. Har sett på denne flotte tunikaen. Og mønsteret er kjøpt for ledeeeenge siden
      Har du strikket den i kanui? Jeg har ca 1,5 nøste og lurer på om det kan bli nok til str M 😀 Blir nok uansett å begynne 😀

    5. Nina: Eg strikket str Smal og eg brukte ca 400 gr kauni så litt over 3 nøster må du nok beregne 🙂 Men du kan STARTE for di kommer langt med 1,5 nøste 🙂

    6. Elisabeth: SÅ GØY! Gleder meg til å se 🙂 De knappene eg har brukt som det står “Vibbedille” på er 1,5 cm og det syns eg i grunnen er stort nok. Knappene er lette og vrangborda bøyer seg ikkje av tyngden 🙂

    7. Strikker uten å dele arbeidet, men korsen blir det med forhøyninger bak? Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til

    8. Nina: Hvis man følger oppskriften skal vrangborden og forhøyningen strikkes frem og tilbake, dermed får man også splitten i nakken hvor knappen skal være. Har alltid gjort det slik og hvordan den blir ved å strikke rundt, ja det vet eg ikkje. Forhøyning er viktig å strikke for hvis ikkje kommer halsen foran ligge helt oppi halsgropa

Siste innlegg