FREMDRIFT PÅ STILL LIGHT TUNIKA

Normalt sett burde eg ha kommet mye lengre enn dette, men eg har fortsatt 7 reglanøkinger igjen 🙂 Har da ingen hast selv om eg kunne tenkt meg å tatt den på meg i dag og eg HIGER etter å starte på den neste eg har i hodet! Det vil liksom ingen ende ta!

Merker godt at eg begynner å nærme med ermdeling for det er ganske trangt på pinnen, kan være en idè å skifte til lengre pinne -spesielt om du strikker en av de største størrelsene 🙂


Eg er virkelig glad for at eg tok meg tid til å lære meg økingene M1L og M1R, det bør du også gjøre for økingene blir sååå mye finere 🙂 Ta en titt HER og eg skal love deg det går som en LEK!


Noe ganske mangen av dere sliter med er omgangens start. “Problemet” er at starten på omgangene ligger midt bak på ryggen og dere får en forskyvning i garnskiftet. Nå er dette noe eg aldri har hatt problemer med, men skjønner at det kan være irriterende. Noen strammer tråden mellom stripene
og andre får slike hakk som om det blir en “trapp” i skiftet.

Det eneste eg gjør er å bare legge tråden opp langs den siste stripen, ikkje starm på den første masken og bare dra i den andre fargetråden til tråden legger seg inntil. Der etter tvinner eg begge trådene litt før eg starter på en ny farge og det blir ingen hakk. Ikkje det beste bildet over her,
men du kan se at eg har jevne striper i starten.

Hvis dette fortsatt er et problem for deg og det ikkje blir så fint siden starten er midt bak på ruggen,
flytt starten, igjen problem. Det kan du f.eks gjøre når du setter ermene på en tråd,
flytt da starten til en av sidene så blir den litt gjemt 🙂

MEN, da må du ta dette i betraktning når du leser oppskriften videre 🙂

 

Det er ganske mangen av dere som nå strikker Still Light og det er sååå gøy!
Har plukket ut noen av bildene eg har fått og det er så GØY å se!

Første bilde over her er av ToneRose RosenKnupp sin tunika og det er skikkelig Sukkertøy-Herlig!
 

Nydelig blåfarge hos Janne og det er så gøy å se at dere får det til.

Mangen av dere strikker etter engelsk oppskrift for første gang! HURRA!

 


Her har akkurat Tottovova kommet i mål med forhøyningen bak!
Der gjelder det virkelig å holde tunga i riktig munnen!
Lekkert med rosa Mmmm så deilig!



Kjekt å se at forklaringene mine fungerer 🙂

Da er det bare å stå på jenter så ender dere til slutt opp med tidenes herligste plagg! Eg LOVER!!

 

* * * *

 

I dag er eg egentlig fullstendig KAPUTT! Kroppen er så sykt sliten, ja eg verker t.o.m UNDER beina! Det er liksom vondt å gå! Kroppen murrer og eg har liksom ikkje lyst å gjøre noe….

Nei, de siste uke har vært kjekke, men akk så slitsomme….Søren meg herlig at det er FERIE
og eg skal KUN gjøre noe om eg føler for det! Det er slutt på å presse meg selv,
ikkje for noen skal eg gjøre det! Ferdig Snakka liksom!

 

Eg har i grunnen hatt et litt merkelig dillemma hehe Mulig du husker nå når Ali var bortreist kjøpte eg meg 4 knalltøffe kaktuser! Har alltid digget det, men til 7`ende og sist har eg drept de! Har liksom inni mellom skvettet litt vann på de fordi eg TRODDE det var det som var bra! I dag tok eg meg endelig tia til å lese litt mer og Kaktuser og Sukkulenter. Me vet jo at Kaktuser kan lagre ganske mye vann over lengre tid, ja de “bor” jo egentlig i ørkenen hvor det sjelden er noe regn. De skal ha tørr og sandet jord samtidig som jorda skal ha næring og skiftes en gang pr år. Det står at det kan gå UKER mellom hver gang de skal ha vann og DA skal du DRUKNE dem! Jepp, det var det det stå! DRUKNE!
Og det var det eg gjorde i dag! Fant vel ut at det er ca 6 uker siden eg kjøpte de og da var de også fullstendig uttørket! Eg gjorde som det sto skrevet; Druknet dem alle 4 og lot de stå å renne av seg
i flere timer! Syns eg kan øyne et smil hos noen av dem!

En annen ting, kaktuser SKAL stå i Leirkrukker og IKKJE glass eller plastikk, så da lærte eg noe nytt! Mine var i leirkrukker da eg kjøpte de så der er eg ajoùr 🙂 Greit å vite om du plutselig fikk “Onnå”
og sprang ut å kjøpte deg en kaktus eller flere! Det er forresten de KULESTE plantene ever!
Ta de med deg ut i hagen/terrassen om sommeren! De ELSKER å ha det varm, MIDT i solsteiken 🙂

Utover kwellen fra nå av skal eg KUN sitter her å puste, muligens strikke mens øya hviler på en serie på Netflix 🙂 Jepp, That`s It! Hva med deg? Klar for ferie??

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENE FREDAG!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Utkjørt Vibbedille 🙂

#strikk “knit #stillighttunic #tunika #stepbystep #pattern #strikkeoppskrift #striper #honningkrukka #kaktus #sukkelent

4 kommentarer
    1. Hei, da hiver jeg meg på.
      Så gøy ut og strikke
      Jeg har tenkt og strikke i kauni.
      Hvilke pinnestørrelse bruker du.
      Ser oppskriften er på tynnere garn.
      Jeg er vanligvis xl med over vidde ca 110.
      Hvilken størrelse burde jeg prøve forslag?
      Kan starte og så prøve på etterhvert. 😀😀😀

    2. Anita: JuHuuuuu Eg strikker på pinne 2,5 og 3 i Kauni. Eg er ca 100 cm rundt brystet og strikker str Smal, men du kan jo sjekke strikkefastheten din. Men som eg har sagt så er det ganske greit med denne tunikaen siden ALLE størrelsene starter likt så prøv den på underveis i raglaøkinga og legg deg inn på nærmeste størrelse. Greit å ha et riktig maskeantall for å lettere kunne lese oppskriften når du holder på med lommene. Lykke Til 🙂

Siste innlegg