STILL LIGHT – LOMMEØKINGER – STEG FOR STEG


YES! Da er eg i gang med Lommeøkingene og det er jammen mangen av dere også, noen har bomma og skjønner lite, men andre fixa det på egen hånd! KLAPPER for alle sammen eg, ikkje minst fordi dere prøver dere frem og dere LESER jo en engelsk oppskrift! Mangen av dere gjør det for aller første gang og dere sier dere ikkje er flinke i engelsk!?? Vært STOLT av deg selv!
Nå er du kommet deg over et STORT hinder 🙂

Nå du starter på lommeøkingene er det viktig å få plassert markørene RIKTIG,
hvis ikkje blir jo lommene skjeve!

Du skal ha TOTALT 6 markører nå på 4 forskjellige plasser
(Dette er UTENOM evn den du har i omgangens start)

Du ser det muligens bedre på denne skissen? Du skal ha en i hver side som ble plassert da du satte armene på tråder og nå skal du plassere 4 stk FORAN på magen 🙂

Nå tar eg utgangspunkt i størrelse SMAL som er størrelsen eg strikker, hvis du strikker i annen størrelser husk å sjekk hvor mange masker du skal strikke mellom markørene, ok? Prøver å gjengi MINST MULIG av infoen i oppskrifta, da dette ikkje er en oversettelse, men en forklaring.

Når du er ferdig med 5 cm glattstrikket etter at du har delt av for armene tar du
nå en SET UP runde hvor du plasserer ut markørene:

Strikk til den første markøren (Den i siden) Flytt markøren over på høyre pinne, deretter:
Strikk 28 masker, PM, strikk 1 maske, PM, strikk 58 masker, PM, strikk 1 maske, PM, strikk 25 m,
flytt markøren over på høyre pinne og strikk ut omgangen, 
NÅ er du klar til å starte økingene, tar bare en OVERSETTELSE av de eg, enkelt og grei:
 

Økerunde 1:
Strikk til 1 m før markøren, M1R, str 1 m, FM, str 1 m, M1L Strikk til neste markør, M1R, FM, str 1 m, FM, M1L, strikk til neste markør, M1R, str 1 m, FM, str 1m, M1L strikk ut pinnen

Nå strikker du 6 runder helt uten øking

Økerunde 2:
Strikk forbi første markør (uten øking) til neste markør, M1R, FM, str 1 m, FM,M1L,
strikk til neste markør, M1R, FM, str 1 m, FM, M1L, Strikk ut pinnen

Nå strikker du 6 runder

(FM= Flytt Markør)

Disse 4 punktene (1.øk, 6 runder, 2. øk, 6 runder) gjentar du TOTALT 4 ganger

Deretter fortsetter du økingen på denne måte:

-Økerunde Nr 1
-Strikk 2 runder uten øk
-Økerunde Nr 2
-Strikk 2 runder uten øk
-Økerunde Nr 2
-Strikk 2 runder uten øk
-Økerunde Nr 2
-Strikk 2 runder uten øk

Gjenta disse 12 rundene TOTALT 4 ganger

Nå skal du dele av for lommene og sette masker på tråden (Som på armene)
men det tar me i det neste “Step by Step” innlegget

Lykke til

Eg har fått tilsendt enda flere Still Light Tunika, SE & NYT sier eg bare_


Sjekk den sarte og vindunderlig lekre tunika`en til Tottovova! Ahaa for noen herlige farger!
Tenk hvor fin den blir i sommer over en solbrun kropp!?? Hun strikker også i Kauni 🙂


Irene Ivås tar en HELT annen vri, hun strikker nemlig en skikkelig Sommerutgave: Jepp, hun strikker
i Bomull! Det er jo veldig greit for de som ikkje tåler ull på huden. Garnet hun bruker er
You 7 fra Drops 🙂 Herlig og frisk i farger denne her og ELSK på stripene 🙂

 


Ruth Jorunn Heggebø strikker en skikkelig flott og fargerik en! Denne blir man virkelig glad av!
Blir skikkelig kul, helt i mi gate! Strikkes også i Kauni 🙂

 

Eg er STUM av beundring og STOLT fordi mange av dere har virkelig gjort en kjempe innsats med tanke på at dere hadde vegringer mot engelske oppskrift! Eg er stolt over meg selv fordi eg har klar
å overbevist deg! JuHuuu men me KOoOSER oss 🙂 Får si som ei sa: Me burde hatt et Still Light Treff! Ahaa DET hadde jo vært helt KONGE! Tenk hvor gøy me hadde hatt det?? Mener selv det er til høsten det skal være Strikketreff her i Stavanger(?) Kanskje me kan møtes der?? (Skal sjekke litt rundt dette.) Eg var der i fjor og det var veldig koselig og det var mange fristende butikker 🙂


* * * *


NÅ er det FERIE! Endelig! Nå har me hatt besøk siden mandag og det er herlig å få noe skikkelig
ME-TIME! Stille og rolig her i stua nå Mmmmm Påskehandelen fikk me unnagjort tidlig i dag,
men jaggu klarte me å GLEMME fisk til Milo!!! WRÆL&KRISE!

Jr tok på seg oppgave og tok seg nettopp turen ned på Rema, med buss vel å merke- FLINK!
10 ville hester hadde ikkje fått verken meg eller Ali i bilen nå hehe
Jr har uansett ikkje vondt av en liten luftetur hihi

Tiden er inne bare til å slappe av og STRIKKE! Som sagt så er eg i gang med økingene og eg skal nyte hver en maske, selv om det har dukket opp En Ny Kjole! Oppskrifta ligger formelig her
å HOPPER, vil også tro at eg har garn som passer, hvis ikkje er eg KUN noen tastetrykk unna
en garnpakka på vei i posten *ler*

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN DEILIG KWELL!

Go`klem fra ei Lettet og Glad Vibbedille 🙂

#strikk #knit #stilllighttunic #stepbystep #lommeøking #godetips #påskestrikk #påskekos

9 kommentarer

Siste innlegg